شرکت لوتوس اکنون رسماً یک خودرو ساز چینی است!

چندین ماه پیش اعلام شد که شرکت خودرو ساز چینی جیلی که از مالکین شرکت ولوو نیز به شمار می‌رود خرید ۵۱ درصد از سهام شرکت لوتوس از شرکت DRB – Hicom را نهایی کرده است

شرکت لوتوس اکنون رسماً یک خودرو ساز چینی است!

چندین ماه پیش اعلام شد که شرکت خودرو ساز چینی جیلی که از مالکین شرکت ولوو نیز به شمار می‌رود خرید 51 درصد از سهام شرکت لوتوس از شرکت DRB – Hicom را نهایی کرده است. و به گفته کمپانی لوتوس اکنون این توافق رسما به امضاء رسیده است. 49 درصد باقی مانده از سهام این شرکت توسط شرکت خودرو ساز اتیکا که یک گروه خودرو سازی مالزیایی است اداره می‌شود. اکنون با وجود سرمایه گذاری بیشتر، نهایی سازی خرید این شرکت پیشرفت را برای شرکت لوتوس ممکن می‌سازد.

 

 

اما خبر خوب این است که مدیر عامل این شرکت یعنی جین مارک گالس بر سر کار خود باقی می‌ماند. چرا که او کسی است که موفق به سود دهی دوباره این شرکت در شش ماه اول سال جاری شد. نتیجه دیگر این توافق تشکیل هیئت مدیره جدید متشکل از اعضاء کمپانی‌های جیلی و اتیکا است. در حال حاضر محل مقر اصلی این شرکت به احتمال زیاد به ادامه کار خود در هیثل انگلستان خواهد پرداخت. همانطور که در مورد شرکت ولوو نیز شاهد آن بودیم، جیلی به اندازه کافی هوشیار است که تغییری در یک کسب و کار خوب ایجاد نکند. گذشته از این کارکنان لوتوس اطلاعاتی درباره راه و روش مهندسی خودرو‌های اسپورت فوق العاده در اختیار دارند.

 

 

امیدواریم که طی چند سال آینده شاهد پلتفرم جدیدی از خودرو‌های اسپورت شرکت لوتوس باشیم که جایگزین معماری فوق العاده اما قدیمی الیز شود. کمپانی جیلی نیز به احتمال زیاد از تخصص ساخت خودرو‌های مسابقه‌ای شرکت لوتوس در تعدادی از خودرو‌ها و برند‌های دیگر خود نهایت استفاده را خواهد برد. اما مهم‌ترین نکته این است که شرکت لوتوس بعد از گذراندن دوران سخت بسیار به حیات خود ادامه خواهد داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان