ساعت رولکس پال نیومن با قیمت ۱۷٫۸ میلیون دلار به فروش رسید

یک ساعت رولکس کمیاب که زمانی به ستاره‌ی مشهور هالیوود، پال نیومن تعلق داشت اکنون با قیمتی معادل با ۱۷٫۸ میلیون دلار به فروش رسیده است. بنابراین، این رولکس اکنون به عنوان گرانترین ساعتی که تا به حال به مزایده گذاشته شده شناخته می‌شود.

ساعت رولکس پال نیومن با قیمت 17٫8 میلیون دلار به فروش رسید

یک ساعت رولکس کمیاب که زمانی به ستاره‌ی مشهور هالیوود، پال نیومن تعلق داشت اکنون با قیمتی معادل با 17٫8 میلیون دلار به فروش رسیده است. بنابراین، این رولکس اکنون به عنوان گرانترین ساعتی که تا به حال به مزایده گذاشته شده شناخته می‌شود.

 

پال نیومن (برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر مرد در سال 1986) هر روز به مدت 15 سال از این ساعت استفاده می‌کرد. این مدل رولکس بین سال‌های 1963 تا 1970 به فروش می‌رفت و در آن زمان به «ساعت پال نیومن» نیز مشهور شده بود.

انتظار می‌رفت این ساعت در حوالی 1 میلیون یورو به فروش برسد، اما علاقه‌ی مردم [ثروتمند!] به این ساعت فراتر از حد انتظار بود. بیش از 700 نفر در اتاق مزایده حضور داشتند و افراد زیادی هم از 43 کشور مختلف به صورت تلفنی در این مزایده شرکت کردند.

در پایان مزایده، این ساعت به صورت تلفنی و توسط یک خریدار ناشناس به مبلغ 17,752,500 دلار خریداری شد.

این رولکس هدیه‌ای از طرف همسر نیومن (جوآن وودوارد) بود و در سال 1968 از یکی از فروشگاه‌های «تیفانی اند کو» (Tiffany & Co) خریداری شده بود. وودوارد سفارش داده بود تا عبارت «با احتیاط رانندگی کن» روی این ساعت حک شود؛ چراکه در آن زمان نیومن علاقه‌ی تازه‌ای به مسابقات موتورسواری پیدا کرده بود.

نیومن در سال 1984 با اشاره به «دقیق بودن» ساعت آن را به جیمز کاکس که در آن زمان همراه دخترش بود، داد. اکنون که دختر نیومن و کاکس از هم جدا شده‌اند، این ساعت به صورت مشترک به مزایده گذاشته شده است. هم‌چنین گفته می‌شود که بخشی از درآمد حاصل از فروش این ساعت به بنیاد نل نیومن (Nell Newman Foundation) و بنیاد اون نیومن (Newman’s Own Foundation) اهدا خواهد شد.

پال نیومن در سپتامبر 2008 به علت سرطان ریه درگذشت. او 83 سال سن داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر