ماهان شبکه ایرانیان

[باکس آفیس] «بوو! یک هالووین مدیایی ۲» پرفروش‌ترین اثر آخر هفته نام گرفت

این هفته، قسمت دوم فیلم کمدی-ترسناک «بوو! یک هالووین مدیایی» (Boo ۲! A Madea Halloween) با در اختیار داشتن ۲۳۸۸ سالن ۲۱٫۷ میلیون دلار فروش داشت و رتبه‌ی اول باکس آفیس را تصاحب کرد

[باکس آفیس] «بوو! یک هالووین مدیایی 2» پرفروش‌ترین اثر آخر هفته نام گرفت

این هفته، قسمت دوم فیلم کمدی-ترسناک «بوو! یک هالووین مدیایی» (Boo 2! A Madea Halloween) با در اختیار داشتن 2388 سالن 21٫7 میلیون دلار فروش داشت و رتبه‌ی اول باکس آفیس را تصاحب کرد. در مقابل، فیلم «‌طوفان جغرافیایی» (Geostorm) که با بودجه‌ای 120 میلیون دلاری ساخته شده است، تنها 13٫3 میلیون دلار در افتتاحیه‌اش کسب کرد تا به فاجعه‌ای عظیم الجثه برای کمپانی سازنده تبدیل شود.

 

البته ناگفته نماند که میزان فروش فیلم «بوو! 2» نیز نسبت به قسمت اول آن 24 درصد افت داشته است (قسمت اول این فیلم که در اکتبر 2016 اکران شده بود، افتتاحیه‌ای 28٫5 میلیون دلاری داشت). بر اساس گزارشات منتشر شده 65 درصد تماشاگران «بوو! 2» زن بوده‌اند و نمره‌ی سینما اسکور این اثر نیز A- است.

فیلم «‌طوفان جغرافیایی» که در جایگاه دوم باکس آفیس قرار دارد، علاوه بر فروشی کمی که در آمریکای شمالی داشت 49٫6 میلیون دلار هم از بازارهای خارجی کسب کرده تا میزان فروش کلی آن به 62٫9 میلیون دلار برسد. این فیلم اولین تجربه‌ی کارگردانی دن دِولین بوده و در آن بازیگرانی چون جرارد باتلر و اد هریس به ایفای نقش پرداخته‌اند. موضوع کلی فیلم در مورد به وقوع پیوستن یک طوفان سهمگین است؛ بنابراین مردم آمریکا که هنوز طوفان‌های هاروی، ایرما و ماریا را به یاد دارند، تمایل چندانی نسبت به دیدن این فیلم نداشتند. این یعنی بخشی از عملکرد ضعیف این فیلم در باکس آفیس، مربوط به تاریخ اکران آن بوده است. البته خود فیلم هم چندان چنگی به دل نمی‌زند و علاوه بر دریافت نقدهای منفی فراوان، نمره‌ی سینما اسکور آن نیز B- اعلام شده است.

رتبه‌های سوم و چهارم باکس آفیس توسط فیلم‌های «روز مرگ مبارک» (Happy Death Day) و «بلید رانر 2049» (Blade Runner 2049) تصاحب شده است؛ این دوم فیلم به ترتیب فروشی معادل با 9٫4 و 7٫2 میلیون دلار داشته‌اند. رتبه‌ی پنجم نیز متعلق به فیلم «تنها شجاعان» (Only the Brave) است. این فیلم که تازه‌ترین اثر جوزف کوشینسکی محسوب می‌شود، با در اختیار داشتن 2577 سالن فروشی معادل با 6 میلیون دلار را در افتتاحیه‌اش تجربه کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان