ماهان شبکه ایرانیان

پاپوئا گینه نو؛ سرزمینی عاری از تمدن!

با مردان گل‌آلود سرزمین‌های هایلندز غرب آشنا شوید.

پاپوئا گینه نو؛ سرزمینی عاری از تمدن!

با مردان گل‌آلود سرزمین‌های هایلندز غرب آشنا شوید.

پاپوئا گینه نو سرزمین گروه‌های کلاه‌گیس به سر، معلمان کلاه‌گیس به سر، مردان کلاه‌گیس به سر، جنگل‌های باران‌زای غیرقابل نفوذ، سیب‌زمینی شیرین و خوک است؛ سرزمین کاس‌کاس، کاسوآری و 38 گونه از پرندگان بهشتی.  اینجا سرزمینی است که نه گوسفندی دارد، نه بز، نه گاو و نه شیر خوراکی. در پاپوئا نه خری است نه اسبی و نه قاطری. اثری از دوچرخه، موتورسیکلت و حتی چند ماشین هم نیست. این منطقه عاری از هر نوع رستوران، قهوه‌خانه،  مغازه، برق یا جاده است.

اینجا سرزمینی است که تولیدمثل جنسی در آن وجود ندارد؛ جایی که دختران نوزاد را “بیل” و پسران را “تبر” می‌خوانند و بسیاری از والدین شناسنامه یا گواهی ولادت ندارند. شاید بتوان پاپوئا گینه نو را بکرترین سرزمین دنیا دانست. این شیوه عجیب زندگی در ارتفاعات پاپوئا گینه نو وجود دارد؛ کشوری که بیش از 2 هزار قبیله شامل دره مردان گل‌آلود کلاه‌گیس به سر دارد.

برای یافتن این قبیله، باید به شهر هایلندز در میت هیگن سفر کنید. شهر هایلندز سومین شهر بزرگ این کشور است. هیگن در مقایسه با گرمای شدید و رطوبت منطقه ساحلی که دارد، آب‌وهوای خوبی در ارتفاعات دارد و متوسط بارش باران در سال 3800 میلی‌متر است. تعداد پشه کم است و مالاریا وجود ندارد.

در سرتاسر پاپوئا گینه نو که قدم بگذارید، زبان از اصلی‌ترین مشکل‌های شما خواهد بود. در این کشور بیش از 800 زبان مختلف صحبت می‌شود که 12 درصد از آنها زبان‌های قبیله‌ای دنیا است و موارد بسیاری پیش می‌آید که قبایل در ارتباط با یکدیگر زبان قبیله همسایه را که در چندکیلومتری‌شان زندگی می‌کنند نمی‌فهمند. برخی از این زبان‌ها تنها 5 هزار نفر متکلم دارد.

قرن‌هاست که مردم هایلندز در پاپوئا گینه نو بر سر زمین و قلمرو، زنان و خوک‌ها در جنگ هستند. مهارت‌های جنگ و جادوگری باعث افزایش جمعیت یک قبیله می‌شود؛ به عبارت دیگر هر چه قبیله از خود حضور بهتری را نشان دهد، تعداد افرادش هم بیشتر می‌شوند. به همین علت مردمان قبایل بدن خود را رنگ می‌کنند و ماسک‌های ترسناکی می‌سازند تا حضور خود را قدرتمندتر جلوه دهند و دشمن را بترسانند. داستان‌ها حاکی از آن است که دشمنان با دیدن این چهره‌ها می‌ترسند و پابه‌فرار می‌گذارند زیرا فکر می‌کنند اینها ارواح پلید هستند که به آنها حمله می‌کنند.

 در ادامه، تصاویری از قبیله ترسناک مردان گل‌آلود را مشاهده می‌کنید که در یکی از مناطق پرت و دورافتاده پاپوئا گینه نو زندگی می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان