آهنگسازان فیلم موفق La La Land، آهنگسازی فیلم Greatest Showman، زندگینامه فینیاس تیلور بارنوم، به عهده گرفتند.
آهنگسازان برنده جایزه اسکار و جایزه تونی Tony، جاستین پل Justin Paul و بنج پاسک Benj Pasek، یازده آهنگ جدید برای این فیلم موزیکال با بازی و هنرمندی هیو جکمن Hugh Jackman و زک افران و زندیا Zendaya ساختهاند.
بعد از بردن جایزه اسکار برای ساخت آهنگهای فیلم «لالا لند» و جایزه تونی برای ساخت ترانههای نمایش Dear Evan Hansen، جاستین پل و بنج پاسک، ترانههای فیلم موزیکال زندگینامه فینیاس تیلور بارنوم P. T. Barnum «برترین شومن» The Greatest Showman که در روز 20 دسامبر توسط کمپانی فاکس قرن بیستم 20th Century Fox اکران خواهد شد را خواهند ساخت. برای این بازگشت باشکوه، این دو، 11 آهنگ جدید برای این فیلم ساختهاند و باید با آهنگهای فیلم «دیو و دلبر» Beauty and the Beast (ساخته آلن منکن Alan Menken و Tim Rice) و موسیقیهای بهیادماندنی فیلمهای «یک عاقبت ناخوشایند» An Inconvenient Sequel ساخته رایان تدر Ryan Tedder، «مرا با نامت صدا کن» Call Me by Your Name ساخته Sufjan Stevens و «نبرد دو جنس» Battle of the Sexes ساخته Sara Bareilles، رقابت کنند.این دو آهنگساز در بین تمرینات برنامه موزیکال زنده شبکه فاکس Fox Tv، «داستان کریسمس» A Christmas Story، زمانی را برای مصاحبه راجع به این 11 ترانه جدیدشان برای فیلم «برترین شومن»، به ما (هالیوود ریپورتر) اختصاص دادند.
چه ویژگی زندگینامه بارنوم باعث میشود که گزینه خوبی برای تبدیلشدن به فیلمی موزیکال باشد؟
بنج واسک: داستان زندگی او، داستانی فراتر از دنیای پیرامونش است. بارنوم مردی بود که توسط دنیایی که در آن زندگی میکرد، تعریف نشده بود، او بلندپرواز بود و دنیای ایدئالی برای خود تصور کرده بود. برای شخصیتی که تا این حد منحصربهفرد و خلاق است و نمیتواند احساسات خود را فقط در غالب حرف زدن بیان کند، آواز خواندن جایگزین خوبی برای بیان این احساسات وسیع است.
جاستین پل: و وقتی داستان درباره یک هنرمند است، خودبهخود روند داستانسرایی به یک نمایش تبدیل میشود.چطور توانستید از حداکثر توانایی خوانندگی هیو جکمن، این هنرمند بااستعداد، استفاده کنید؟
پل: درواقع ما تحت تأثیر استعداد او قرار گرفتیم، او بازیگر فوقٰالعادهای درزمینهٔ تئاتر و سینما است. درعینحال او، با تواناییها و رنجهای مختلف صدایش، منبع الهام مهمی برای ترانههای ما بود. توانایی بازیگر، محدودیتهایی برای آهنگساز ایجاد میکند که در مورد هیو، تمام تواناییهای او باعث بهتر شدن کار ما شد.
مایکل گریسی Michael Gracey، کارگردان فیلم، از ما خواسته بود که با حفظ حالوهوای مرسوم تئاترهای موزیکال، روحیه آهنگهای پاپ و موسیقی معاصر نیز در کارهایمان وجود داشته باشد.
این ترکیب برای هیو جدید بود، او تابهامروز بیشتر در موزیکالهای کلاسیک مثل «اکلاهما!» Oklahoma! و «پسری از آز» The Boy from Oz و «بینوایان» Les Miserables هنرنمایی کرده بود. ارتقا دادن توانایی آواز خواندن او به سبکی مدرنتر، چالش جالبی بود.
بینندگان باید چه انتظاری از همخوانی زک افران و زندیا در آهنگ Rewrite the Stars داشته باشند؟
پاسک: این دو شخصیتهای مهمی در داستان هستند، فیلیپ کارلی Philip Carlyle و آن ویلر Anne Wheeler. هردو از طبقه بالای اجتماع هستند و آن Anne دختری دورگه و بندباز در سال 1800 است. آنها به هم علاقهمندند، اما تقدیر باعث جدایی آنها شده است؛ بنابراین ما ترانهای در مورد یک عشق ممنوعه، اما به معنای واقعی کلمه معلق در هوا، نوشتیم.داستان آهنگ «این منم» This is Me چیست؟
پل: در ابتدا قرار بود این قطعه، قطعه کوتاه و برای یک صحنه، با خوانندگی شخصیت دیگری باشد. مایکل (کارگردان) بارها از ما خواست که قطعهای برای شخصیتهای عجیبوغریب داستان، در مورد گرفتن حق خود و ایستادن در برابر کسانی که با آنها بدرفتاری میکنند، بنویسیم. ازنظر او جمله «باید خودت را هر طور که هستی قبول کنی» باید در آهنگ گنجانده میشد. ما تصمیم گرفتیم این آهنگ را به شخصیت Bread Lady (با بازی کیلا ستل Keala Settle) اختصاص دهیم و آن ترانه نشاندهنده لحظه رسیدن او به شناخت دقیقتری از خودش و قبول کردن شخصیت خود و دیگران، باشد. کیلا ستل قبلاً در برادوی Broadway کار کرده است و توانایی او در خواندن و بازی کردن واقعاً تماشایی است. ما بیصبرانه منتظر شروع نمایش و دیده شدن او هستیم.
پاسک: او نماینده نوجوانانی است که دور از خانوادهشان و در ترس و انزوا زندگی کردهاند. درنهایت بارنوم فرصتی ایجاد میکند که به آنها کمک میکند از لاک خود بیرون بیایند و برای اولین بار دیده و دوست داشته شوند، بنابراین ساخت ترانهای برای کسانی که تمام زندگیشان در حاشیه بودهاند و اکنون از خود و زندگیشان راضیاند، برای ما بسیار جالب بود.
نمایشهای موزیکال همیشه جایی برای درخشیدن و نشان دادن شخصیتهای منزوی و در حاشیه بوده است، مانند نمایش موفق برادوی شما، Dear Evan Hansen. جلب کردن توجه بیننده به این شخصیتها چقدر برای شما ارزش دارد؟
پل: بهعنوان یک آهنگساز، این وظیفه ماست که صدای شخصیتهایی که کمتر دیدهمیشوند را، برای بیان احساساتشان، به گوش مخاطب برسانیم. اینیکی از دلایل مهمی است که باعث به وجود آمدن آثار موزیکال شده است و ما وفادار بودن به این رسم را وظیفه خود میدانیم.بعد از مشارکت در فیلم «لالا لند» چه نکات جدیدی را یاد گرفتید؟
پاسک: به نظرم ما خیلی خوشبختیم که درزمانی زندگی میکنیم که نمایشهای موزیکال ساخته میشوند و ما میتوانیم بخشی از این رسم زیبا باشیم و برایمان بسیار ارزشمند است و به آن احترام میگذاریم. ما همه نمایشهای اجراشده در برادوی را دنبال میکنیم، هرساله نمایشهای موزیکال فوقالعادهای ساخته میشود.
پل: ما به این صنعت ساخت داستانهای موزیکال، بهعنوان هنری محبوب در حال حاضر نگاه میکنیم. ممکن است در آینده هم ادامهدار باشد و ممکن است نباشد. در بعضی دورههای تاریخ مردم استقبال خوبی از فیلمهای موزیکال کردند و در بعضی سالها این هنر بهکلی فراموش شده بود؛ اما عدهای از مخاطبان ما کسانی هستند که تنها طرفدار نمایشهای برادوی نیستند ولی دوست دارند در کریسمس به همراه خانوادهشان داستانی موزیکال تماشا کنند.
پاسک: افرادی مثل لین- مانوئل میراندا Lin- Manuel Miranda و آلن منکن Alan Menken و هاوارد اشمن Howard Ashman باعث رونق گرفتن این صنعت شدند. ما در تئاترهای موزیکال بزرگ شدیم و از وقتی یادمان است دوست داشتیم در این صنعت فعالیت کنیم.
پل: در مورد فصل جوایز، اینکه برای نامزدی فیلمی لباس رسمی بپوشیم و به مراسم برویم، به نظرمان خندهدار است، چون ما در پشتصحنه این فیلم کار کردهایم. روند آهنگسازی نیازمند وقت و انرژی زیاد است، مهم نیست چند بار این کار را کردهاید، هیچوقت در تلاش اول نمیتوانید به آن آهنگ یا موزیکی که میخواهید برسید. روند آهنگسازی همیشه همینطور است.
کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریهها، وبلاگها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
Post Views:
0