مدل آگِرا RS چیزی بیش از رکورد سرعت اوج را شکسته است!

اخیرا مدل آگِرا  RS کمپانی سوئدی Koenigsegg خودروهایی از جمله بوگاتی ویرون SS و هنسی ونوم GT را برای تبدیل شدن به سریع‌ترین خودرو تولیدی کنار زده است.

مدل آگِرا  RS چیزی بیش از رکورد سرعت اوج را شکسته است!

اخیرا مدل آگِرا  RS کمپانی سوئدی Koenigsegg خودروهایی از جمله بوگاتی ویرون SS و هنسی ونوم GT را برای تبدیل شدن به سریع‌ترین خودرو تولیدی کنار زده است.

روز چهارم نوامبر 2017 در منقطه‌ای خارج از لاس وگاس ایالت نوادا، آگرا RS در یک بزرگراه 11 مایلی موفق به ثبت پنج رکورد جهانی شد. چنان که سرعت متوسط محاسبه شده براساس دو مسیر، سرعت اوج 277.87 مایل بر ساعت را نشان می‌دهد. رکورد دوم، شکست رکورد صفر تا 249 مایل بر ساعت و ایست کامل بود. این خودرو در حقیقت موفق به شکست رکورد زمانی 36.44 ثانیه خود شد که ماه گذشته به وسیله همین خودرو ثبت شد.

زمان ثبت شده جدید 33.29 ثانیه است که این زمان، رکورد دار قبلی یعنی زمان 41.96 ثانیه بوگاتی کایرون را به طور کامل شکست می‌دهد. رکورد سوم، بیشترین سرعت در یک جاده عمومی با ثبت سرعت 284.55 مایل بر ساعت است. به غیر از سه رکورد ذکر شده، دو رکورد دیگر شامل کیلومتر پرواز در جاده عمومی با سرعت 445.54 کیلومتر بر ساعت و مایل پرواز در جاده عمومی با سرعت 276.36 مایل بر ساعت می‌باشد که هر دو رکورد بعد از حرکت خودرو در دو مسیر محاسبه شده‌اند. به گفته این کمپانی هر دو رکورد پیش از این به مدت 80 سال در تاریخ 28 ژانویه 1938 با سرعت متوسط ثبت شده 432.7 کیلومتر بر ساعت یا 268 مایل بر ساعت تحت نام شرکت مرسدس بنز قرار داشت. این رکورد‌ها هر دو بوسیله ورژن اصلاح شده مدل مسابقه‌ای مرسدس W125 در بخشی از اتوبان کشور آلمان ثبت شد.

اما برخلاف مرسدس، مدل آگرا RS یک خودرو تولیدی مجهز به ارتقاء موتور یک مگا واتی می‌باشد که قدرت و گشتاور این خودرو را به ترتیب به 1360 اسب بخار و 1011 پوند فوت می‌رساند. کمپانی Koenigsegg همچنین در حال ارائه یک پست اینترنتی که در آن جزئیاتی درباره هر یک از این پنج رکورد جدید مانند نوع تایر‌های استفاده شده و تجهیزات متعدد دیگر آمده است، می‌باشد. اگرچه این احتمال می‌رود که کمپانی‌هایی همچون بوگاتی و هنسی در آینده نزدیک به این حرکت کمپانی سوئدی پاسخ دهند. چرا که باید در نظر داشت که وجود رکورد‌ها به نهایتاً شکسته شدن آن‌ها وابسته‌اند. اما در هر صورت کار Koenigsegg ارزش تبریک گفتن دارد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان