سرلشکر باقری:

پیروزی های جبهه مقاومت موجب بازگشت امنیت به منطقه شد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تبریک پیروزی های جبهه مقاومت در سراسر جهان به ویژه در عراق و سوریه، گفت: این پیروزی ها موجب بازگشت امنیت منطقه شد.

پیروزی های جبهه مقاومت موجب بازگشت امنیت به منطقه شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش قدرت های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا با گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای دفاع مقدس، گفت: پیروزی های جبهه مقاومت در همه جای جهان بویژه عراق و سوریه را تبریک می گویم که موجب بازگشت امنیت منطقه شد.

وی در خصوص موضوع این همایش و امنیت منطقه، اظهار داشت: منطقه غرب آسیا یکی از مناطق ده‌گانه ژئوپلتیک جهان به حساب می آید و به عنوان با اهمیت‌ترین منطقه جهان است. بعد از جنگ جهانی دوم سه جبهه استراتژی میان شوروی و آمریکا مطرح بود اما جنوب غربی آسیا که در آن جنگ های اعراب و اسرائیل در این قلمرو اتفاق افتاد.

سرلشکر باقری ادامه داد: با گذشت زمان مناطق دیگر اهمیت خود را از دست داد و غرب آسیا اهمیت بیشتری یافت.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران، جنگ تحمیلی و فروپاشی شوروی بر اهمیت منطقه افزود و کسی در این شک ندارد که هرکس بر این منطقه تسلط داشته باشد قدرت برتر است.

سرلشکر باقری با اشاره به دلایل اهمیت منطقه غرب آسیا گفت: این منطقه داری بیش ترین منابع فسیلی جهان است و گذرگاه استراتژیک مانند تنگه هرمز بر اهمیت آن افزوده و موجب توجه قدرت های جهای برای دست یابی به آن شده است و هرکس این منطقه را در اختیار داشته باشد به قدرت برتر تبدیل می شود.

وی ادامه داد: انگلستان این کفتار پیر سیاسی بعد از جنگ جهانی دوم عراق و فلسطین را در اختیار گرفت و با مطرح کردن هلوکاست کمک کرد تا یهودیان در سرزمین فلسطین ساکن شود که آغازگر نا امنی و توطئه در منطقه بود و آنها می خواستند از فرات در عراق تا نیل در مصر را در اختیار بگیرند و این حکومت غاصب مسیر ظلم و کودک کشی را در پیش گرفته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انگلیس و بعد از آن آمریکا از حکومت کودک کش حمایت کردن و آخرین اقدام آنها اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی است که مسلمانان در برابر آن سکوت نخواهند کرد و این اقدام نقطه آغاز انتفاضه دیگر است و البته اشتباهی استراتژیک.

وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی ایران اتفاق نمی افتاد رژیم صهیونیستی بر بخش زیادی از آرمان خود که تسلط بر منطقه بود دست می یافت اما انقلاب اسلامی مانع آن شد.

سرلشکر باقری با اشاره به تهاجم نظامی آمریکا به عراق و افغانستان گفت: آمریکایی ها در تهاجم نظامی شکست خورند و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی در جنگ های 33 روزه با لبنان و جنگ با غزه شکست خورد و این اعتراف خود آنهاست .

ادامه دارد...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر