برخلاف فراری و مک لارن، کمپانی لامبورگینی شجاعانه به موتورهای V10 و V12 پایبند مانده است. اما این حقیقت با عرضه مدل پیش رو شاسی بلند Urus به همراه موتور V8 توربو دوقلو آن و در نهایت یک ورژن هیبرید پلاگ این، در شرف تغییر میباشد. اما به گفته وبسایت Autocar مدل Urus تنها لامبورگینی پیش رو نیست که مسیر هیبرید پلاگ این را طی میکند. مدیر عامل شرکت لامبورگینی یعنی استیفانو دومنیکالی در مصاحبهای تایید کرده است که نسل بعدی مدل هوراکان (که به احتمال زیاد دستخوش یک تغییر نام نیز خواهد شد) “ به هیبرید شدن نیاز خواهد داشت. انتخاب درست تمام برقی شدن این خودرو نیست بلکه هیبرید شدن آن است”.
نسل بعدی هوراکان قرار نیست تا سال 2022 روانه بازار شود که این مسئله فرصت لازم را برای رساندن تکنولوژی هیبرید پلاگ این به نقطه مورد نظر این شرکت در اختیار مهندسین لامبورگینی قرار میدهد. قرار گرفتن این تکنولوژی در کنار موتور V8 یا V10 توربو دو قلو در این مرحله همچنان نامعلوم است. خوشبختانه همانطور که پیش از این اشاره داشتیم کمپانی لامبورگینی هیچ گونه قصدی برای حذف موتور NA V12 خود ندارد بلکه در واقع جانشین مدل اونتادور که پیش از نسل بعدی هوراکان به بازار عرضه خواهد شد این موتور را نگه خواهد داشت. دومنیکالی همچنین افزود “ موتور V12 هنوز دارای پتانسیل زیادی است. در حال حاضر رویکرد صحیح برای ما ارائه موتورهای V12 و V10 برای همخوانی با نیازهای مشتریان ما و سپس آماده شدن برای تغییر به هیبرید در زمانی مناسب میباشد”.
به نظر میرسد که این زمان مناسب در سال 2022 باشد و حدس منطقی این است که این خودرو مجهز به موتور V10 همراه با تکنولوژی هیبرید پلاگ این خواهد بود. مطمئناً لامبورگینی میتواند تکنولوژی V8 هیبرید پلاگ این مدل Urus را در یک سوپر اسپورت موتور وسط بکار ببرد اما این کار بیتوجهی به مشتریان این شرکت به شمار میرود. در نتیجه به منظور متقاعد کردن مشتریان و دیگران که برند لامبورگینی همچنان کاملاً متفاوت است، ترکیب یک موتور V10 با تکنولوژی هیبرید پلاگ این پیشرفته از آن جا که قدرت بیشتر را در کنار مصرف سوخت بهینهتر ارائه میدهد، میتواند گزینه خوبی باشد.