ماهان شبکه ایرانیان

پنج خودرویی که آماده توربو شارژ شدن هستند!

تکنولوژی توربو شارژ در حال فراگیری صنعت خودرو است. از خودروهای کم مصرف ارزان قیمت گرفته تا سوپر اسپورت‌های عجیب غریب همگی از تکنولوژی بهره‌مند شده‌اند

پنج خودرویی که آماده توربو شارژ شدن هستند!

 تکنولوژی توربو شارژ در حال فراگیری صنعت خودرو است. از خودروهای کم مصرف ارزان قیمت گرفته تا سوپر اسپورت‌های عجیب غریب همگی از تکنولوژی بهره‌مند شده‌اند. دلیل استفاده روز افزون از این تکنولوژی اضافه شدن قدرت بیشتر به موتور در کنار افزایش کارایی آن است. با این حال موتور‌های توربو شارژ شده صدایی به خوبی موتور‌های عادی تولید نمی‌کنند. اگر شاهد بوده‌ایم که خودرو سازانی از جمله مرسدس برای غلبه بر این مشکل به روش‌های مختلفی رسیده‌اند. با در نظر گرفتن این موضوع ما پنج خودرو برتر که می‌بایست از این تکنولوژی بهره‌مند شوند را انتخاب کرده‌ایم :

 

آئودی R8 :

آئودی R8 از آن جا که یکی از بهترین صدا‌ها را در میان موتور‌های عادی تولید می‌کند انتخابی بحث برانگیز به شمار می‌رود. موتور 5.2 لیتری V10 این خودرو که با موتور به کار رفته در لامبورگینی هوراکان نیز مشترک است، در بهترین حالت خود قادرست قدرتی برابر با 610 اسب بخار تولید کند. آئودی پیش از این درباره توربو شارژ شدن R8 صحبت‌هایی داشته و آماده رونمایی از مدلی جدید که مجهز به یک موتور V6 ساخت پورشه است، می‌باشد. اگرچه موافق استفاده از تکنولوژی توربو شارژ در مدل R8 هستیم اما مایلیم تا مدل جدید V6 توربو شارژ R8 را در کنار مدل قدیمی V10 این خودرو ببینیم.

کُروِت Z06 :

این خودرو مجهز به یک موتور 6.2 لیتری V8 سوپر شارژ است که قدرت سرسام آوری برابر با 650 اسب بخار تولید می‌کند. موتور استفاده شده در این خودرو همانند دیگر خودرو‌های در این لیست یک موتور عادی نیست اما یک دلیل اصلی برای تغییر به توربو شارژ دارد. مدتی است که شرکت شورولت با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند چرا که مدل Z06 در پیست مسابقه بیش از حد حرارت تولید می‌کند. متاسفانه خنک کردن موتور‌های سوپر شارژ امر بسیار دشواری بوده و دریچه جلویی این خودرو برای ورود هوا بسیار کوچک است. شورولت مشکل خنک شدن را در کامارو ZL1 برطرف کرده اما ما معتقدیم که استفاده از توربو شارژر‌ها در مدل Z06 راه خوبی برای کاهش حرارت شدید است. باید منتظر ماند و شاهد تغییرات در مدل ZR-1 کروت و مدل C8 شایعه شده، باشیم.

لکسوس RC F و GS F :

هر دو خودرو از یک موتور 5 لیتری V8 دور بالا بهره می‌برند. صدای تولید شده توسط این دو خودرو فوق العاده است اما شایعه شده که کمپانی لکسوس مشغول کار بر روی یک جایگزین توربو شارژ است که تا 600 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. RC F و GS F هردو صدای شگفت انگیزی دارند اما اگر لکسوس بتواند راهی برای ساخت یک موتور V8 توربو دوقلو با صدایی به خوبی موتور کنونی پیدا کند، غافلگیر خواهیم شد. موتور پنج لیتری کنونی دارای دور موتور بالایی است اما در دور موتور پایین فاقد گشتاور قابل استفاده است. اضافه شدن توربو شارژ باعث افزایش سرعت چشمگیر این دو خودرو شده و به آن‌ها در رقابت با هم تایان آلمانی کمک خواهد نمود.

نیسان 370Z :

این خودرو اگرچه از سال 2008 در بازار موجود است اما کمپانی نیسان همچنان برنامه‌ای برای جایگزینی آن ندارد. مدل 370Z مجهز به یک موتور 3.7 لیتری VQ V6 با خروجی قدرت 332 اسب بخار (350 اسب بخار در تریم Nismo) می‌باشد. این موتور به شدت قدیمی بوده و بایستی با یک جانشین توربو شارژ جایگزین شود. مدل نیسان Z دارای سابقه‌ای در زمینه توربو شارژ کردن در نسل مدل‌های Z32 300Z در دهه 1990 می‌باشد. با معرفی مدل 350Z، نیسان به سمت موتور‌های عادی روی آورد اما به عقیده ما اکنون بهترین زمان برای احیاء یک مدل Z توربو دو قلو است.

شلبی GT350 :

موتور 5.2 لیتری Voodoo استفاده شده در شلبی GT 350 یکی از موتور‌های مورد علاقه ما در بازار است. همانند مدل R8، در این خودرو نیز تمایلی به جایگزینی این موتور فوق العاده نداریم. در عوض می‌خواهیم شاهد دو شلبی موستانگ متفاوت در بازار باشیم. تصمیم شرکت فورد به تغییر موتور‌ خود به یک موتور V8 فلت دور بالا در مدل جدید GT350 و ترجیح مدل قدیمی GT500 و سوپر شارژر آن و سرعت خط مستقیم، انتقاد‌های فراوانی را به دنبال داشت. دیدن GT500 جدید به همراه ورژن توربو دو قلو موتور هشت سیلندر Voodoo یا حتی ورژن اصلاح شده موتور V6 اکوبوست فورد GT بخصوص با قدرتی دیوانه وار غافلگیری دوست داشتنی خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان