ماهان شبکه ایرانیان

لکسوس در حال ساخت اتومبیل خودکار مجهز به هوش مصنوعی!

شرکت خودرو ساز لوکس یعنی لکسوس در حال برنامه ریزی است تا پرچم دار سدان LS خود را برای شرایط رانندگی در بزرگراه، به طور کامل خودکار سازد و برای کمک به رسیدن به این هدف تا یک دهه آینده از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره خواهد برد

لکسوس در حال ساخت اتومبیل خودکار مجهز به هوش مصنوعی!

شرکت خودرو ساز لوکس یعنی لکسوس در حال برنامه ریزی است تا پرچم دار سدان LS خود را برای شرایط رانندگی در بزرگراه، به طور کامل خودکار سازد و برای کمک به رسیدن به این هدف تا یک دهه آینده از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره خواهد برد. کانسپت LS پلاس امروز در نمایشگاه خودرو توکیو معرفی شد و به تکنولوژی‌ که کمپانی لکسوس آن را “ هم تیمی بزرگراه” می‌نامد و به گفته این شرکت خودرو را قادر به رانندگی خودکار در بزرگراه‌های مختص خودرو سواری می‌سازد، مجهز خواهد بود.

این تکنولوژی ادغام در ترافیک بزرگراه، حفظ مسیر، تنظیم سرعت، تغییر مسیر، سبقت گیری و حفظ فاصله خودرو تا خودرو را به صورت خودکار به انجام خواهد رساند. به گفته این شرکت علم هوش مصنوعی، به افزایش سرعت تبدیل به خودرو‌های خود راننده مختص جاده‌های عادی طی نیمه نخست دهه 2020، کمک زیادی می‌کند. مسیر به سمت خودرو‌های خودکار به وسیله خودرو‌های خودکار سطح چهار شرکت ولوو رهبری می‌شود که این خودرو‌ها پیش از این در جاده‌های کشور سوئد و در حال حاضر به صورت آزمایشی در لندن و چین قادر به مدیریت موقعیت‌های رانندگی بدون دخالت انسان می‌باشند. به گفته لکسوس این شرکت بر حذف تلفات جاده‌ای و بهبود ایمنی بزرگراه و در کنار آن از بین بردن خستگی راننده و تراکم ترافیک از طریق واکنش‌های سیستم خودرو نسبت به شرایط ترافیکی، تمرکز دارد.

این خودرو ساز ژاپنی پیش از این نیز از تکنولوژی‌های سواری خودکار در سیستم مدیریت ایمنی استفاده کرده و اعلام داشته است که از هوش مصنوعی در آگاهی یافتن از داده‌های بزرگ شامل اطلاعات در جاده‌ها و نواحی پیرامون بهره خواهد برد. همچنین مدل LS پلاس نیز به منظور ارتقاء نرم افزار خود با یک مرکز داده ارتباط برقرار خواهد نمود که امکان اضافه کردن کارکرد‌های جدید را فراهم می‌کند. کانسپت LS پلاس نیز شاهد یک طراحی دوباره بوده و نسبت به مدل تولیدی LS 500 پیش رو دراز‌تر، عریض‌تر و کم ارتفاع‌تر خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان