گزارش کیفیت تولید انواع خودرو در آبان ماه سال جاری!

بی‌شک، گزارش کیفی تولیدات مراکز خودروسازی یکی از عوامل مهم در پیشرفت و کیفیت محصولات ساخته شده عنوان می‌شود

بی‌شک، گزارش کیفی تولیدات مراکز خودروسازی یکی از عوامل مهم در پیشرفت و کیفیت محصولات ساخته شده عنوان می‌شود. پیرامون همین موضوع، سازمان استاندارد و نظارت کشوری و اداره کل خودرو و نیرو محرکه وازرت صنعت، معدن و تجارت هر ماه آماری را به‌منظور سنجش کیفی تولیدات داخلی منتشر می‌کنند تا بتوانند همواره سطح کیفی و کمی خودروهای تولید شده در کارخانجات خودروسازی داخل کشور را تحت کنترل خود نگاه دارند و با توجه به طرح شورای حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، انتشار این آمار می‌تواند رقابتی تنگاتگ را برای بالابردن معیار کیفیت در انواع خودروها با یکدیگر ایجاد کند و با توجه به این آمار خریداران می‌توانند بهترین خودرو در هر رده را انتخاب نمایند. پیرامون این خبر، به بررسی آمار منتشر شده مبنی بر گزارش کیفی تولید انواع خودرو در آبان‌ ماه سال جاری در مراکز خودروساز داخلی، می‌پردازیم.

 

 

با توجه به آمار منتشر شده از سوی سازمان بازرسی و نظارت کشوری، در رده اتومبیل‌های تولیدی در بازه قیمتی بیش از 100 میلیون تومان، گروه بهمن با تولید مزدا 3 نیو توانسته است بالاتر از سوزوگی گرند ویتارا که توسط ایران خودرو تولید می‌شود، رتبه اول را با 4 ستار کیفی از آن خود کند و گرند ویتارا نیز با وجود کسب 4 ستاره کیفی در رده دوم این بخش قرار گیرد.

در رده خودروهایی با قیمت 75 الی 100 میلیون تومان، در جایگاه اول شرکت سایپا قرار گرفته است که با تولید کیا سراتو آپشنال توانست با دریافت 4 ستاره کیفی در مقام نخست این گروه قرار گیرد. در جایگاه‌های بعدی پس از سراتو، به‌ترتیب مدل‌هایی همچون هیوندای i20 ساخت شرکت کرمان خودرو با 4 ستاره کیفی، هایما اس7 اتوماتیک ساخت شرکت ایران خودرو با 3 ستاره کیفی، تیگو5 ساخت شرکت مدیران خودرو با 3 ستاره کیفی و جک اس5 ساخت شرکت کرمان خودرو با 3 ستاره کیفی قرار گرفته‌اند.

در رده خودروهایی با قیمت 50 الی 75 میلیون تومان، در جایگاه نخست شرکت کرمان موتور با محصول خود یعنی هیوندای i10 قرار گرفته است و دیگر شرکت‌ها به‌ترتیب با نام‌هایی همچون چانگان cs35 ساخت شرکت سایپا-سیتروئن با 3 ستاره کیفی، آریزو5 ساخت شرکت مدیران خودرو با 3 ستاره کیفی، جک جی5 ساخت شرکت کرمان خودرو با 3 ستاره کیفی، برلیانست اچ330 ساخت شرکت پارس خودرو با 3 ستاره کیفی، آریو اتوماتیک ساخت شرکت سایپا با 3 ستاره کیفی و در نهایت لیفان ایکس60 با تنها یک ستاره کیفی، پس از هیوندای i10 در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌ا‌ند.

اما در مهم‌ترین رده یعنی خودروهایی با قیمت 25 الی 50 میلیون تومان که طیف گستره‌ای از مدل‌ها را شامل می‌شوند، در جایگاه نخست رنو ساندرو ساخت شرکت پارس خودرو با 4 ستاره کیفی پیشتاز است و در جایگاه‌های بعدی مدل‌هایی همچون پژو207 اتوماتیک با 4 ستاره کیفی ساخت شرکت ایران خودرو، تندر پلاس اتوماتیک با 4 ستاره کیفی ساخت شرکت ایران خودرو، پارس تندر با 4 ستاره کیفی ساخت شرکت پارس خودرو، تندر90 با 3 ستاره کیفی ساخت شرکت ایران خودرو، تندر90 پارس خودرو با 3 ستاره کیفی ساخت شرکت پارس خودرو، رانا با 3 ستاره کیفی ساخت شرکت ایران خودرو، دنا پلاس با 3 ستاره کیفی ساخت شرکت ایران خودرو، پژو 206 و 206SD با 3 ستاره کیفی ساخت شرکت ایران خودرو، آریو دنده‌ای با 3 ستاره کیفی ساخت شرکت سایپا، ام‌وی‌ام 315 نیو با 2 ستاره کیفی ساخت شرکت مدیران خودرو، دنا با 2 ستاره کیفی ساخت شرکت ایران خودرو، دانگ فنگ اچ30 با 2 ستاره کیفی ساخت شرکت ایران خودرو، سورن با 2 ستاره کیفی ساخت شرکت ایران خودرو، پژو پارس با 2 ستاره کیفی ساخت شرکت ایران خودرو (در مراکز فارس، مازندران و تهران) و سمند با 2 ستاره کیفی ساخت شرکت ایران خودرو قرار گرفته‌اند، جالب است بدانید خودروهایی همچون پژو405 ساخت شرکت ایران خودرو و ساینا، تیبا2 و تیبا صندوق‌دار در انتهای این لیست با تنها یک ستاره کیفی قرار گرفته‌اند.

سرانجام در آخرین بخش، خودروهای سواری که در رده قیمتی زیر 25 میلیون تومان هستند، قرار گرفتند که تنها موفق به کسب یک ستاره ایمنی شده‌اند که خودروهایی همچون پراید132 و پراید131 ساخت شرکت سایپا و پراید131 ساخت شرکت پارس خودرو هستند.

اما گروهی دیگر از خودروها نیز در این آمار بررسی کیفی شده‌اند که در بخش وانت‌ها دسته بندی می‌شوند. در قسمت وانت‌های بالای 50 میلیون تومان که در آبان ماه سال جاری ساخته شده‌اند، تنها نام فوتون پیکاپ به چشم می‌خورد که ساخت شرکت ایران خودرو دیزل بوده و تنها موفق به کسب یک ستاره ایمنی شده است.

در بخش وانت‌های زیر 50 میلیون تومان نیز در بالاترین رده، نام پیکاپ تندر ساخت شرکت ایران خودرو به چشم می‌خورد که تواسنته است 3 ستاره کیفی را کسب نماید. در مقام‌های بعدی در این رده از خودروها، مدل‌هایی همچون مزدا تک‌کابین کارا 2000 با 2 ستاره کیفی ساخت گروه خودروسازی بهمن، پراید151 وانت با 2 ستاره کیفی ساخت شرکت سایپا، مزدا دوکابین کارا 2000 با یک ستاره کیفی ساخت گروه خودروسازی بهمن، آریسان با یک ستاره کیفی ساخت شرکت ایران خودرو و وانت نیسان تک سوز و دوگانه سوز  با یک ستاره کیفی ساخت شرکت زامیاد، قرار گرفته‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان