ماهان شبکه ایرانیان

بررسی گوشی LG V۳۰: پرچم‌دار جدید ال‌جی به پرداخت بیشتری احتیاج دارد

پرچم‌دار جدید ال‌جی به واقع سورپرایز کننده است. گوشی G۶ زمانی که ابتدای سال ۲۰۱۷ معرفی و روانه‌ی بازار شد واقعاً متقاعدکننده بود اما در طول سال آن‌قدر پرچم‌دارهای پر زرق و برقی معرفی شده‌اند که تقریباً فراموش کرده بودیم ال‌جی در حال آماده کردن یک گوشی هوشمند جدید برای پاییز امسال است

پرچم‌دار جدید ال‌جی به واقع سورپرایز کننده است. گوشی G6 زمانی که ابتدای سال 2017 معرفی و روانه‌ی بازار شد واقعاً متقاعدکننده بود اما در طول سال آن‌قدر پرچم‌دارهای پر زرق و برقی معرفی شده‌اند که تقریباً فراموش کرده بودیم ال‌جی در حال آماده کردن یک گوشی هوشمند جدید برای پاییز امسال است. در نهایت ال‌جی V30 معرفی شد و کمی غیرقابل باور بود. آیا واقعاً این گوشی محصول جدید ال‌جی است؟

جواب مثبت است و با تدبیرها و دوباره‌کاری‌های فراوان روی مقوله طراحی گوشی، ال‌جی یکی از تأثیرگذارترین گوشی‌های خود را معرفی کرده است. سطح پیشرفت صفحه‌نمایش گوشی نیز واقعاً فوق‌العاده است. البته این اتفاق کم‌کاری‌های ال‌جی در زمینه‌ی تولید گوشی بدون حاشیه‌ی دور دستگاه را بیشتر جلوه می‌دهد.

نقاط قوت ال‌جی V30

  • طراحی ضد آب عالی
  • کارایی و سرعت بالا
  • امکانات ویدیویی قدرتمند و قابل‌انعطاف
  • صدای فوق‌العاده

نقاط ضعف

  • زمانی که نور صفحه‌ی گوشی را کم می‌کنید، تصویر کمی برفکی نمایش داده می‌شود!
  • عملکرد دوربین در مکان‌هایی با نور کم می‌توانست بهتر باشد.
  • عمر باتری متوسط

پرچم‌دار جدید ال‌جی

مختصر و مفید

گوشی‌های تولید شده توسط ال‌جی معمولاً زیر سایه‌ی محصولات رقبا قرار می‌گیرند اما این بار ال‌جی V30 مخاطب را ناچار به توجه کردن می‌کند. این گوشی دستگاهی وزین و خوش ساخت است که در زمینه‌ی عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و همچنین کیفیت صدا عالی کار کرده است. همچنین این گوشی از نظر تصویربرداری ویدیویی هم عملکرد بسیار مطلوبی دارد. آیا همین امکانات کافی نیست تا این گوشی را یکی از بهترین محصولات هوشمند قابل‌حمل بدانیم؟ تنها آرزو می‌کردیم که دوربین دو لنزی و خوب این گوشی در مکان‌های با نور کم بهتر عمل می‌کرد و ال‌جی از صفحه‌نمایش‌های با کیفیت‌تر استفاده می‌برد. این کوتاهی‌های قابل توجه شاید برای افرادی زیاد قابل قبول نباشند اما برای اکثر مردم نکات مثبت این گوشی بر نکات منفی آن غلبه می‌کنند.

سخت‌افزار پرچم‌دار جدید ال‌جی

سری V گوشی‌های ال‌جی اکثراً شبیه به هم هستند. همه‌چیز دوسال پیش و با V10 شروع شد. اما V30 بسیار با گوشی‌های قبل از خود فرق می‌کند تقریباً نمی‌شود حدس زد با گوشی‌های قبل از خود رابطه‌ای دارد. در واقع این یک نکته‌ی مثبت تلقی می‌شود. V30 با توجه به استانداردهای ال‌جی بسیار براق است و گوشه‌های آن منحنی هستند. این گوشی از صفحه‌نمایش گوریلا گلس 5 بهره می‌برد که با قاب درخشان فلزی احاطه شده است. اینکه ال‌جی تصمیم گرفته صفحه‌نمایش دوم را که رقبایش بسیار از آن استفاده کرده‌اند از گوشی جدید خود حذف کند، تدبیری خود بوده است. این کار باعث پایین‌تر آمدن قیمت پرچم‌دار جدید ال‌جی شده همچنین به گوشی ظاهری زیباتر می‌بخشد. پرچم‌دار جدید ال‌جی آن‌قدرها  سر و صدا ندارد اما ال‌جی تلاش‌های خود برای طراحی گوشی را در طراحی V30 به حد اعلا رسانده و در نتیجه به فرمولی بسیار خوب برای گوشی جدید خود رسیده است.

پرچم‌دار جدید ال‌جی

این گوشی به طرز قابل توجهی خوش دست است. مخصوصاً اگر صفحه‌نمایش 6 اینچی آن را هم در نظر بگیریم. هنوز زمان زیادی از دورانی که گوشی‌های بزرگ باعث خسته شدن دست شما می‌شدند نگذشته است اما V30 در این زمینه کاملاً بی‌نقص است و به‌راحتی می‌توان با یک دست از آن استفاده کرد. این‌که حس‌گر اثرانگشت پرچم‌دار جدید ال‌جی نیز در قسمت پشتی گوشی قرار دارد به هیچ عنوان خسته کننده نیست. چرا که این حس‌گر به‌راحتی قابل دسترسی است.

بر خلاف اینکه V30 به طرز قابل توجهی باریک و سبک است، ال‌جی در استفاده از اجزای خوب کم کاری نکرده است. بر خلاف گوشی‌های پرچم‌دار دیگری که امسال روانه‌ی بازار شده‌اند، V30 هنوز هم از جک 3٫5 میلی‌متری صدا و درگاه حافظه‌ی میکرو SD با قابلیت ارتقا تا 2 ترابایت بهره می‌برد.

بدنه‌ی پرچم‌دار جدید ال‌جی نیز مقاوم در برابر آب و گردوخاک است اما این کار عواقبی هم در پی دارد. به دلیل ضد آب شدن گوشی باتری داخلی 3300 میلی‌آمپری آن داخل گوشی و غیرقابل در آمدن است. در ابتدا شاید کمی ناامیدکننده به نظر برسد اما باتری‌های قابل تعویض گوشی‌ها را بزرگ‌تر می‌کنند.

پرچم‌دار جدید ال‌جی

صفحه‌نمایش و صدا

زمانی که نور صفحه‌ی کواد HD شش اینچی پرچم‌دار جدید ال‌جی را زیاد می‌کنیم تصویر بسیار با کیفیت است و جزئیات زیادی قابل‌مشاهده هستند. این جمله خوب‌ترین جمله‌ای است که می‌توان راجع به صفحه‌نمایش V30 گفت! زمانی که از زاویه‌های مختلف به صفحه‌نمایش این گوشی نگاه می‌کنیم، تصویر کمی بی‌کیفیت است و بازتابی آبی‌رنگ دارد. این کوتاهی در مورد صفحه‌نمایش از طرف ال‌جی قابل تذکر است اما نمی‌توان آن را نقطه‌ضعف بزرگی دانست که شمارا کاملاً از خرید این گوشی منصرف کند.

چیزی که بیشتر توی ذوق می‌زند برفک‌های بسیار ریز تصویر و نوردهی ناهموار به تمام سطوح صفحه است. این مشکل زمانی که نور صفحه زیاد است زیاد قابل توجه نیست اما زمانی که هوا تاریک باشد و بخواهید با نور کم از گوشی استفاده کنید کمی مشکل‌آفرین می‌شود. ابتدا واقعاً فکر می‌کنید که صفحه‌ی گوشی کثیف است! به‌هرحال امیدواریم که ال‌جی به‌زودی شروع به استفاده از پنل های بهتری کند.

اما وضعیت صوتی پرچم‌دار جدید ال‌جی بسیار بهتر است. گوش کردن به موسیقی از طریق اسپیکرهای کناری گوشی لذت بخش هست اما زمانی که یک هدفون به دستگاه متصل می‌کنیم همه‌چیز بهتر هم می‌شود. با این کار نه تنها صدای موسیقی بیشتر می‌شود بلکه کمی طبیعی‌تر و زنده‌تر نیز هست. همه‌ی این اتفاقات روی اکولایزر نرمال قابل شناسایی هستند اما اگر سلیقه‌های موسیقیایی متفاوت‌تری نیز دارید 4 نوع اکولایزر پیش‌فرض دیگر و همچنین پالایه‌های زیادی نیز برای انتخاب و استفاده وجود دارند.

پرچم‌دار جدید ال‌جی

نرم‌افزار

طرفداران ورژن اوریو معذرت می‌خواهیم. با اینکه V20 در زمان خود از جدیدترین ورژن اندروید یعنی Nougat بهره می‌برد، اما ال‌جی نتوانسته برای گوشی جدید خود V30 از اوریو استفاده کند. دستیار گوگل نیز برای V30 در دسترس است. دستیاری که تبدیل به استانداردی ویژه برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی شده و در میان دستیاران مجازی بسیار خوب کار می‌کند.پرچم‌دار جدید ال‌جی

و در مورد صفحه‌نمایش دومی که گوشی‌های سری V از ال‌جی داشتند نیز باید بگوییم که این صفحه‌نمایش در V30 وجود ندارد. ال‌جی تمام امکانات و ویژگی‌های صفحه‌نمایش دوم را در چیزی که نوار شناور نام‌گذاری کرده گنجانده است. به صورت پیش‌فرض این نوار خاموش است و این انتخاب خوبی است. ایده‌ی عوض کردن موسیقی و یا اضافه کردن رویدادی جدید به تقویم با استفاده از صفحه‌نمایش دوم ایده‌ی خوبی است اما از آنجا که این صفحه دیگر در دسترس نیست، برای استفاده از این قابلیت‌های باید قفل گوشی را باز کنید. به‌هرحال نوار شناور جایگزین ضعیفی برای صفحه‌نمایش دوم است.

باقی نرم‌افزارهای داخلی پرچم‌دار جدید ال‌جی تنوع رنگی جذابی دارند و مثل همیشه پر استفاده هستند. برخی از ویجت ها هم تغییراتی کرده‌اند تا روی صفحه‌نمایش 6 اینچی جدید کاربرد بهتری داشته باشند.

دوربین

رویکرد جدید ال‌جی استفاده از دو دوربین هم‌زمان بوده و این کار دلیل خوبی هم داشته است: بهترین دوربینی که ال‌جی تاکنون روی گوشی‌های خود استفاده کرده است. دوربین اصلی 16 مگا پیکسل و با دریچه دیافراگم f/1.6 طراحی و توسط یک دوربین wide سیزده مگا پیکسلی تکمیل شده است. رقبای دیگر معمولاً روی دوربین‌های دوگانه با یک لنز به همراه حس‌گر تک‌رنگ مانور داده‌اند اما استفاده از دو دوربین با قابلیت‌های تله و واید به دلیل اینکه انعطاف بیشتری به کاربر می‌دهند جذاب‌تر هستند.

عملکرد و باتری پرچم‌دار جدید ال‌جی

مانند بسیاری از گوشی‌هایی که امسال به بازار ارائه شده‌اند، V30 نیز از چیپست 835 اسنپ‌دراگون در کنار GPU آدرنو 540 و 4 گیگابایت رم استفاده می‌کند. این ترکیب ترکیبی کاملاً تأثیرگذار و خوب است. پرچم‌دار جدید ال‌جی از سرعت بالایی برخوردار است، رابط کاربری مناسبی دارد و در اجرای بازی‌های سنگین کم نمی‌آورد.

در مورد استفاده‌ی روزمره از ال‌جی V30 باید گفت که این دستگاه متوسط است. عمر باتری در استفاده‌ی روزمره تقریباً 12 یا 13 می‌باشد. خوشبختانه زمانی که صحبت از شارژ شدن گوشی می‌شود V30 سرعت خوبی از خود به اثبات رسانده است. زمانی که باتری کاملاً خالی باشد با 15 دقیقه شارژ می‌توان به 25 الی 30 درصد َشارژ دست یافت. 15 دقیقه‌ی دیگر به این زمان اضافه کنید و گوشی خود را تا 60 درصد شارژ شده ببینید. استفاده از یک باتری بزرگ‌تر می‌توانست بهتر باشد اما مطمئناً تنها با یک بار شارژ کردن گوشی در طول روز مشکلی برای استفاده از گوشی پیدا نخواهید کرد.

پرچم‌دار جدید ال‌جی

ال‌جی V30 جذاب‌ترین گوشی است که ال‌جی تاکنون معرفی کرده اما امسال رقابت بین گوشی‌های هوشمند واقعاً سخت است. گلکسی اس 8 سامسونگ تقریباً مشخصاتی شبیه به V30 دارد اما پرچم‌دار جدید ال‌جی از در برابر این گوشی سامسونگ هیچ حرفی برای گفتن ندارد. گوگل پیکسل 2 هم نزدیک‌ترین گوشی به V30 است که صفحه‌نمایشی تقریباً شبیه به آن دارد. اما نکته‌ی قابل توجه اینجاست که پیکسل مشکلات صفحه‌نمایش V30 را ندارد. همچنین ورژن بهتری از اندروید نیز روی پیکسل اجرا شده که مسلماً نوید سرعت بیشتری را می‌دهد. این دلایل مسلماً دلایل خوبی برای انتخاب گوشی‌های دیگر به جای V30 هستند اما نکته اینجاست که اگر کیفیت ویدیو و صدا برای شما خیلی مهم است، صد در صد باید V30 را انتخاب کنید.

 

جمع‌بندی نهایی

زمانی که برای اولین V30 را در دست گرفتم حتی خودم از خوش‌بینی خود شگفت‌زده شدم. در نهایت ال‌جی گوشی تولید کرده بود که همه‌ی گزینه‌های خوب را در خود جای داده بود. اما پس از تست‌های بیشتر و طولانی‌تر دیگر آن گفتی روز اول را ندارم و این اتفاق مشخصاً به دلیل صفحه‌نمایش ضعیف پرچم‌دار جدید ال‌جی است. طراحی و کیفیت ساخت این گوشی درجه‌یک می‌باشد و عملکرد آن به‌عنوان یک پرچم‌دار مناسب است. کیفیت صدای V30 واقعاً عالی است و می‌تواند نکته‌ی بسیار مثبتی برای آن باشد. امیدوارم که ال‌جی مشکل صفحه‌نمایش گوشی جدید خود را نیز برطرف کند وگرنه این گوشی خوب زیر سایه‌ی سایر رقبا قرار خواهد گرفت.

منبع : Engadget

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان