امنیت خانم‌ها در سفر

اگر از خانم‌هایی هستید که عشق سفر دارید و مخصوصاً از تنها سفر کردن لذت می‌برید، ممکن است گاهی، درست قبل از بستن کوله‌بار نگران شوید و کمی دلشوره بگیرید. نه فقط شما، بلکه اعضای خانواده و دوستانتان هم ممکن است از تنهایی سفر کردن شما زیاد استقبال نکنند یا دلواپستان شوند.

امنیت خانم‌ها در سفر

اگر از خانم‌هایی هستید که عشق سفر دارید و مخصوصاً از تنها سفر کردن لذت می‌برید، ممکن است گاهی، درست قبل از بستن کوله‌بار نگران شوید و کمی دلشوره بگیرید. نه فقط شما، بلکه اعضای خانواده و دوستانتان هم ممکن است از تنهایی سفر کردن شما زیاد استقبال نکنند یا دلواپستان شوند.

برای اینکه به شما کمک کنیم تا بهترین و امن‌ترین سفر را تجربه کنید، نکات زیر را به خاطر داشته باشید و آنها را رعایت کنید.

 

quick-look-at-the-top-5-solo-female-travel-destinations

 

تناسب اندام خود را حفظ کنید: پیاده‌روی با یک کوله‌پشتی بزرگ و سنگین ممکن است انرژی زیادی از شما بگیرد. رژیم ورزشی خود را قبل از زدن به دل جاده آغاز کنید تا نه تنها کیفیت سفر را بهتر کنید بلکه بدون خستگی بتوانید کارهای زیادی انجام دهید. علاوه بر این، می‌توانید با مزاحمان خیابانی مبارزه کنید. در جاده هم ورزش کنید. سفر سالم‌ترین سبک زندگی نیست و حفظ تناسب اندام در سفر باعث می‌شود شما حس بهتر و انرژی بیشتری داشته باشید.

 

حلقه ازدواج بدلی: این یک تجربه است! مردهای کشورهای بیگانه ممکن است قصد نزدیک شدن به شما را داشته باشند؛ البته تا زمانی که حس می‌کنند شما مجردید. هر کاری که از دستتان برمی‌آید انجام دهید تا آنها فکر کنند شما متأهل هستید. حتی اگر می‌توانید یک حلقه بدلی بخرید و طوری وانمود کنید که ازدواج کرده‌اید تا مزاحمان سعی نکنند به شما نزدیک شوند یا احیاناً تعرض کنند.

 

لباس مناسب: هیچ چیز مانند مشاهده بانویی که لباس کمی پوشیده است برای مردان جذاب نیست. همه خانم‌ها دوست دارند زیبا، آراسته و شیک‌پوش به نظر برسند اما این را هم در نظر داشته باشید که کجا هستید و هنجارها را رعایت کنید. پس قبل از اینکه سراغ کمد لباس‌های خود بروید و لباس شب مناسب انتخاب کنید، حتماً شرایط محیط را بررسی کنید. هیچ چیز بدتر از این نیست که به عنوان توریست در مکانی ناآشنا باشید که با لباستان هنجارشکنی کنید و به اصطلاح تابلو شوید یا در معرض توجه یا تمسخر دیگران قرار گیرید.

 

جلب توجه نکنید: درست مثل لباس پوشیدن، از هر گونه جلب توجه بپرهیزید. مثلاً بلند حرف زدن در مجامع عمومی، آویختن زیورآلات گران‌قیمت، خودنمایی کردن و نشان دادن پول‌های زیادتان و یا همراه داشتن لوازم الکترونیک گران‌قیمت.

در نوشیدن زیاده‌روی نکنید: نوشیدن یکی از بهترین راه‌ها برای جوش خوردن و معاشرت با افراد بومی و همسفران است اما زیاده‌روی کردن، شما را آسیب‌پذیر می‌کند. میانه‌رو باشید و حدود را رعایت کنید و با غریبه‌ها برای صرف نوشیدنی بیرون نروید.

 

گروهی قدم بزنید: همیشه سعی کنید در کنار همسفران خود باشید؛ مخصوصاً عصرها. این را به عنوان یکی از اهداف خود در نظر بگیرید. حداقل هر جا می‌روید یک نفر را همراه خود ببرید. با یکی از همسفران خود دوست شوید. نگذارید به عنوان یک خانم گردشگر یا توریستی که تنها سفر می‌کند سوژه افراد غریبه شوید که احیاناً مقاصد شومی دارند.

 

آسوده خاطر باشید: وقتی شما به خودتان اطمینان نداشته باشید و دو دل باشید بیشتر در معرض توجه و سوء استفاده خواهید بود. به همین علت است که باز هم به شما پیشنهاد می‌کنیم که به کلاس‌های دفاع شخصی بروید تا بتوانید در مواقع ضروری از خودتان در برابر هجوم بیگانگان، سارقان یا سوء استفاده جنسی دفاع کنید. سعی کنید طوری رفتار کنید که مشخص نباشد شما یک توریست هستید.

ممکن است دوست داشته باشید فکر کنید که نباید زن یا مرد بودن برای سفر کردن فرقی داشته باشد اما متأسفانه تفاوت‌های فرهنگی منجر به این می‌شود که شما خودتان به دور از ذهن بودن این ایده‌آل پی ببرید. سفر برای زنان خیلی فرق دارد؛ آن هم وقتی تنها هستید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان