ماهان شبکه ایرانیان

فناوری در سفر

خیلی از شماها ممکن است هر روز سؤالاتی در مورد فناوری در سفر بپرسید. بر حسب جایی که می‌روید و مدت و چگونگی سفر این پرسش‌ها متفاوت هستند

فناوری در سفر

خیلی از شماها ممکن است هر روز سؤالاتی در مورد فناوری در سفر بپرسید. بر حسب جایی که می‌روید و مدت و چگونگی سفر این پرسش‌ها متفاوت هستند. فوت‌وفن در اینجا رایج‌ترین سؤالاتی که ممکن است برای هر یک از شما پیش آمده باشد را به همراه پاسخ به شما ارائه می‌دهد. در این مطلب سعی شده به جنبه‌های بسیاری نظیر گجت‌ها و لوازم جانبی، امنیت، اپلیکیشن‌ها یا همان برنامه‌های کاربردی، اتصال به اینترنت و چیزهای دیگر پرداخته شود.

کار با لپ‌تاپ یا تبلت؟

two-computers

برای مسافرانی که وبلاگ شخصی دارند یا با کامپیوتر کار می‌کنند تبلت توصیه نمی‌شود. یا لپ‌تاپ بردارید یا یک دستگاه هیبرید که ترکیبی از این دو است. با اینکه می‌شود با تبلت و چند لوازم جانبی کار کرد اما نرم‌افزارها محدود هستند و سرعت پردازنده و میزان حافظه هم به اندازه دلخواه نیست. تایپ کردن با تبلت کندتر از یک صفحه‌کلید واقعی است و حتی کپی کردن فایل و چاپ اسناد با تبلت خسته‌کننده است. دنبال یک لپ‌تاپ سبک‌وزن باشید که ظرفیت حافظه بالایی داشته باشد و امکانات اتصال آن زیاد بوده و نرم‌افزارهای متنوعی روی آن نصب شده باشد.

اگر بخواهید چند گجت یا دستگاه الکترونیک همراه خود ببرید، چه چیزهایی بهتر است داشته باشید؟

گاهی اوقات هست که تلفن هوشمند همه کار برای شما انجام می‌دهد. آیفون اپل یا تلفن‌های هوشمند و پیشرفته اندروید خیلی خوب هستند؛ هم برای عکاسی و هم فیلم‌برداری. البته تا زمانی که حافظه کافی برای ذخیره‌سازی داشته باشید. دسترسی به اینترنت سخت نیست. هر چه نمایشگر تلفن هوشمند شما بزرگتر باشد بهتر است. راحت‌تر می‌توانید کتاب‌های الکترونیک بخوانید.

اگر همیشه از تلفن هوشمند استفاده می‌کنید باتری یدک و حافظه اضافی را فراموش نکنید. مثلاً یک باتری که 8 هزار میلی‌آمپر انرژی داشته باشد برای سفر عالی است.

هنگام استفاده از وای-فای در هتل، رستوران و اماکن عمومی دیگر، چه پیشنهادی برای حفاظت از اطلاعات دارید؟

free-wi-fi-in-german-park-1400x937

حتماً از یک نرم افزار آنتی ویروس یا وی.پی.ان استفاده کنید. نرم‌افزار AVG Free یکی از پیشنهادات برای لپ‌تاپ و تلفن همراه یا تبلت شماست. برنامه‌هایWitopia   و Tunnelbear  گزینه‌های دیگر هستند که نسخه رایگان آنها نیز عرضه می‌شود. اگر چندین دستگاه الکترونیک همراه خود دارید حتماً مطمئن شوید که وی.پی.ان با همه آنها سازگاری دارد و کار می‌کند. (در مورد امنیت اطلاعات برای مسافران، مفصل صحبت خواهیم کرد).

5 برنامه کاربردی که برای ذخیره پول و زمان لازم هستند معرفی کنید.

معرفی 5 برنامه کاربردی برتر کمی سخت است اما برنامهTripit  (برای رزرو اتاق در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها)، Here Maps (نرم‌افزار نقشه آنلاین)، Triposo (راهنمای رایگان سفر با جزییات کامل)، Google Translate (ترجمه متن، صدا و تصویر) و XE Currency (اطلاعات نرخ ارز در زمان گفت‌وگو در مورد آن) می‌توانند از بهترین گزینه‌ها باشند. مهم این است که این برنامه‌ها همه تا حدودی یا کاملاً آفلاین هستند. (برنامه‌های فارسی را به زودی معرفی خواهیم کرد.)

گجتی که نباید بدون آن از خانه بیرون رفت چیست؟

با این که ممکن است حوصله‌تان را سر ببریم اما باز هم می‌گوییم که این گجت همان تلفن هوشمند شماست. تلفن هوشمندی که دوربین خوب و برنامه مسیریابی خوب دارد و در سفر یک همراه واقعی محسوب می‌شود.

تلفن هوشمند من آیفون است. آیا دنبال برند دیگری باشم؟

اگر از آیفون خود راضی هستید، و کارهایتان را راحت انجام می‌دهید و به همه نیازهای شما به خوبی پاسخ می‌دهد لازم به تغییر آن نیست. اما اگر می‌خواهید تلفن هوشمند دیگری بخرید، حتماً گزینه‌هایی که برایتان در درجه اول اهمیت است مانند باتری، نمایشگر، دوربین، ذخیره حافظه و امکانات ارتباطی را مد نظر قرار دهید.

آیا هتل‌های رنجیره‌ای خاصی هستند که بهترین وای-فای را ارائه دهند؟

نه خیلی! ارائه سرویس‌های اتصال به وای-فای متغیر است. حتی اگر هتل‌ها زنجیره‌ای و در هر شهر یک شعبه داشته باشند.

هنگام آپلود تصاویر در کلاود، آیا کار خاصی باید انجام دهم؟

این امر بستگی به نرم‌افزار یا سرویسی دارد که استفاده می‌کنید و به آن اعتماد دارید. از هر سرویسی برای پشتیبان‌گیری ابری یا بومی استفاده ‌می‌کنید، حتماً اطلاعات خود را قبل از خاموش کردن لپ‌تاپ یا تلفن همراه رمزگذاری یا ذخیره کنید. خودتان را با استفاده از وی.پی.ان یا رمزگذاری‌های اضافی به دردسر نیندازید.

آیا استفاده از کابل قفل لپ‌تاپ الزامی است؟ راهی هوشمندانه‌تر و ایمن‌تر برای قفل کردن لپ‎تاپ در سفر وجود دارد؟

0019800

ما استفاده از این کابل‌ها را توصیه نمی‌کنیم. بهتر است آن را در کوله‌پشتی خود روی دوش بگذارید و پشت به دیوار باشید و در رستوران‌ها دور از درب خروج بنشینید. یک رمز قوی و رمزگذاری تمامی اطلاعات بهترین راه برای حفظ اطلاعات ذخیره‌شده در لپ‌تاپ شماست تا در هنگام سرقت با پشتیبان‌گیری خودکار و بیمه سفر خوب همه اطلاعات شما ایمن باشد.

من مک‌بوک دارم. آیا نرم‌افزار خاصی برای کپی کردن کل محتوای کامپیوترم وجود دارد؟

به نظر می‌رسد نرم‌افزار Super Duper  همانی است که به دنبالش هستید. ما به شما توصیه می‌کنیم که علاوه بر آن، از یک پشتیبان استاندارد مانند Time Machine استفاده کنید.

هنگام مسافرت با هواپیما، لپ‌تاپ را چطور شارژ کنیم؟

bmtrvs

اگر هنگام سفرهای هوایی، شارژر یا منبع انرژی یا پریز برق در دسترستان نیست، می‌توانید روشنایی صفحه‌نمایش را کم کنید، آن را در حالت پرواز بگذارید و تا وقتی که باتری تمام شود کار کنید. البته، باتری‌های همراهی نیز وجود دارند که لپ‌تاپ را شارژ می‌کنند اما هم سنگین هستند و هم گران. بنابراین، لازم نیست خودتان را با حمل این لوازم به زحمت بیندازید. لپ‌تاپ را در هواپیما شارژ نکنید.

اگر در اتاقی اقامت داشتید که اتصال اترنت (کابل شبکه) داشت، آیا در غیاب وای-فای، راهی برای تقسیم اتصالات به دو اتصال اترنت وجود دارد؟

business-travel-hotel

بله. اما ما روش متفاوتی را به شما یاد می‌دهیم. هم ویندوز و هم MacOS به شما امکان اشتراک‌گذاری اتصال اترنت از طریق وای-فای را می‌دهد. آنها شبکه بی‌سیم خاص خود را ایجاد می‌کنند که شما می‌توانید دستگاه‌های دیگر را به آنها متصل کنید تا همه ترافیک به کابل شبکه برگردد.

آیا لازم است شماره تلفن Skype داشته باشیم؟ از Google Voice استفاده کنیم یا با تلفن مکالمه کنیم؟

اگر از سیم‌کارت‌های بومی همان کشوری که سفر کرده‌اید استفاده کنید و شماره خود را به اعضای خانواده، دوستان و آنهایی که در سفر لازمشان دارید بدهید، دیگر به این سرویس‌ها نیازی ندارید. گاهی اوقات می‌توانید با استفاده از برنامه‌های کاربردی مثل تلگرام پیغام خود را برسانید.

آیا باید سیم‌کارت خود را عوض کنیم یا یک تلفن بومی بخریم؟

بهترین راه این است که یک تلفن هوشمند قفل شکسته داشته باشید و سیم‌کارت‎‌ها را هنگام ورود به کشور مبدأ عوض کنید و اگر قرار است بیشتر از یک هفته آنجا باشید حتماً یک سیم‌کارت بومی آن کشور را بخرید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان