ماهان شبکه ایرانیان

ارتباط با دیگران در سفر

به هر جای دنیا که سفر می‎کنید، از آدم‌های اطرافتان فرار نکنید و با نکاتی که به شما می‌آموزیم نه تنها بیشتر خوش بگذرانید بلکه پایه و اساس دوستی‌های عمیق را بنا کنید.

ارتباط با دیگران در سفر

به هر جای دنیا که سفر می‎کنید، از آدم‌های اطرافتان فرار نکنید و با نکاتی که به شما می‌آموزیم نه تنها بیشتر خوش بگذرانید بلکه پایه و اساس دوستی‌های عمیق را بنا کنید.

اول از همه، بدانید سفر سخت نیست. هر روز مردم زیادی از خواب بلند می‌شوند و از درب منزل بیرون می‌آیند و به اقصی نقاط جهان سفر می‌کنند. زنده می‌مانند و پیشرفت می‌کنند. در واقع، صنعت سفر و گردشگری این کار را بسیار ساده کرده است. فقط کافیست سوار هواپیما، قطار یا اتوبوس شوید. هم ترس‌ها و نگرانی‌هایم بیهوده بود. سفر راحت‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. شما اولین نفری نیستید که به مسافرت می‌روید!

indian-friends-at-bodh-gaya

دوست شوید

ممکن است کمی برایتان ترسناک باشد که همین طور یک باره با غریبه‌ها شروع به صحبت کنید. همه ما در سرزمین‌های بیگانه با دیگران غریبه‌ایم. اما در پایان، همه با هم دوست و مهربان می‌شویم. شاید شما از آنهایی باشید که برایتان کمی زمان ببرد تا عادت کنید به غریبه‌ها سلام کنید اما بعد از مدتی سفر، برایتان عادی می‌شود. یادتان باشد که همه در جاده مهربان و صمیمی هستند. حتی وقتی تنها سفر می‌کنید، هیچ وقت تنها نیستید.

در سفر دوستان نزدیک پیدا می‌کنید

احتمالاً گاهی اوقات تنها سفر می‌کنید و دلتان می‌خواهد فقط استراحت کنید. حواستان باشد! چه در مهمان‌خانه‌ای در ویتنام باشید، یا قایقی در تایلند یا در حال کار در هتلی در اسپانیا، این مواقع همان وقت‌هایی است که دوستان نزدیکی پیدا خواهید کرد؛ یعنی دقیقاً همان زمان‌هایی که فکرش را هم نمی‌کردید (یا نمی‌خواستید) کسی را ملاقات کنید، زمان‌هایی می‌شود که بهترین دوستان را پیدا می‌کنید. حتی اگر ممکن است سال‌ها این دوستان را نبینید، باز هم در عروسی، شام شب عید یا جشن‌های خانوادگی‌شان حاضر می‌شوید. فاصله و زمان نمی‌تواند پیوندها و ارتباطات عمیق شما را از هم بگسلد.

drinkswithfriends

روابط در جاده می‌آیند و می‌روند

آدم‌های زیادی را در سفر پیدا می‌کنید و با آنها آشنا می‌شوید. چه زن و چه مرد! طبیعت سفر همیشه این طور نیست که بتوانیم روابط طولانی ‌مدت داشته باشیم. به سختی می‌توان کاری کرد که این روابط دوام بیاورد؛ آن هم وقتی در پایان تعطیلات هر کسی راه خودش را می‌رود و مقصدش جای دیگری است. اگر زود به زود دل ببندید، چیزی جز شکست عشقی نصیبتان نخواهد شد چون آدم‌ها می‌آیند و می‌روند. اما این را بدانید که فقط از با هم بودن باید لذت برد.

آنهایی را که دوست دارید گم نکنید

ممکن است در سفر کسی را پیدا کنید که واقعاً بخواهید با او ارتباط برقرار کنید. عشق واقعی گاهی اوقات در سفر پیش می‌آید؛ آن هم وقتی که شما نه جایی برای ماندن دارید و نه جایی برای رفتن غیر از جایی که دوست دارید! خب، گاهی دلیلی برای نرفتن وجود ندارد! لازم نیست خودتان را مجبور کنید که یک بار دیگر به کسی که دوست دارید خداحافظ بگویید. بگذارید عشق، با وجود بُعد مسافت، شما را با خود ببرد؛ البته، فقط در صورتی که نمی‌دانید کجا می‌روید و سفر شما به کجا ختم می‌شود و چقدر طول می‌کشد. گاهی فقط یک شانس دارید و وقتی از دستش بدهید، چیزی جز پشیمانی عایدتان نخواهد شد.

rosie-with-kids-1200x900-1030x772

آدم‌ها خوبند

در همه جای دنیا، آدم‌های شگفت‌انگیزی هستند که نه تنها زندگی شما را تغییر می‌دهند بلکه حاضرند از کار خودشان بزنند و مسیرشان را منحرف کنند تا به شما کمک کنند. با مشاهده اینها، خواهید فهمید که این نقل قول قدیمی واقعی است: “همیشه می‌توانید روی مهمان‌نوازی غریبه‌ها حساب کنید.” توصیه ما به شما این است که هیچ وقت در برابر غریبه‌ها جبهه نگیرید. ما با فرهنگ ترس از غریبه‌ها و عدم اعتماد به آنها بزرگ شده‌ایم که کاملاً غیرواقعی است. اما 99٫9999 درصد از مردم دنیا قاتل، متجاوز یا دزد نیستند. دلیلی ندارد که فکر کنیم حتماً گیر یکی از آنها می‌افتیم. بعضی اوقات، مردم سعی می‌کنند خیلی مهربان و رفیق باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان