ماهان شبکه ایرانیان

توافق «اوبر» با قربانی تجاوز

«جین دو»، زنی که سال ۲۰۱۴ در دهلی هندوستان مورد تجاوز یکی از رانندگان تاکسی آنلاین«اوبر» قرار گرفته بود، در دومین دادگاه خود، با مدیران این کمپانی فناوری به توافق رسید.

توافق «اوبر» با قربانی تجاوز 
 
«جین دو»، زنی که سال 2014 در دهلی هندوستان مورد تجاوز یکی از رانندگان تاکسی آنلاین«اوبر» قرار گرفته بود، در دومین دادگاه خود، با مدیران این کمپانی فناوری به توافق رسید.
 
وی که در سال 2015 به علت موضوع تجاوز در دادگاه برنده شد، پس از مدتی دریافت پرونده پزشکی وی مورد سوء استفاده مدیران اوبر قرار گرفته و همه اطلاعات پزشکی وی در دسترس آنها قرار گرفته است به همین دلیل هم وکیل وی، دومین شکایت از اوبر را به جریان انداخت تا این بار مدیران این کمپانی ازجمله «تراویس کالانیک» و«امیل مایکل» پاسخگوی این موضوع باشند. شواهد نشان می‌دهند که قرار شده است این پرونده در سال 2018 مختومه اعلام شود و به بیان دیگر مدیران اوبر موفق شدند رضایت این شاکی را کسب کنند.

گفتنی است زمانی که شکایت نخست این زن هندی به جریان افتاد، مدیران «اوبر» مدعی شده بودند این یک نقشه ازسوی رقبای این تاکسی آنلاین طراحی شده است که می خواهند به شهرت«اوبر» لطمه وارد کنند هرچند بعدا مشخص شد که راننده دارای سوابق جنایی بوده و درواقع مدیران اوبر با کم‌کاری، سوابق وی را کنترل نکرده بودند. این راننده سرانجام دستگیر و محکوم به گذراندن چند سال در زندان شد ولی موج اعتراض‌ها علیه اوبر ادامه داشت. شاید توافق نهایی این زن هندی به «اوبر» کمک کند تا در فضایی آرام‌تر به فعالیت بپردازند.
 
منبع: ایران آنلاین
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان