ماهان شبکه ایرانیان

[باکس آفیس] «‌ثور: راگناروک» با ۱۲۱ میلیون دلار آمریکای شمالی را درنوردید

با این که امروزه اکثر دنباله‌های آثار موفق با رکود در میزان فروش مواجه می‌شوند، «‌ثور: راگناروک» (Thor: Ragnarok) در افتتاحیه‌اش به فروشی فوق العاده دست پیدا کرده است. این فیلم اکنون در صدر جدول باکس آفیس قرار دارد.

[باکس آفیس] «‌ثور: راگناروک» با 121 میلیون دلار آمریکای شمالی را درنوردید

با این که امروزه اکثر دنباله‌های آثار موفق با رکود در میزان فروش مواجه می‌شوند، «‌ثور: راگناروک» (Thor: Ragnarok) در افتتاحیه‌اش به فروشی فوق العاده دست پیدا کرده است. این فیلم اکنون در صدر جدول باکس آفیس قرار دارد.

 

این هفته قسمت سوم «ثور» با در اختیار داشتن 4080 سالن به فروشی معادل با 121 میلیون دلار دست پیدا کرد؛ این یعنی افتتاحیه‌ی این فیلم [بدون محاسبه‌ی تورم] 41 درصد بهتر از «ثور: دنیای تاریک» (Thor: The Dark World) بوده است. علاوه بر این، «راگناروک» 151٫4 میلیون دلار از دومین هفته‌ی اکرانش در بازارهای خارجی به دست آورده تا میزان فروش کلی آن از بازارهای خارجی به 306 میلیون دلار و فروش جهانی آن به 427 میلیون دلار برسد. بد نیست بدانید که افتتاحیه‌ی 55٫6 میلیون دلاری این فیلم در چین رکورد فروش فیلم‌های اکران شده در ماه نوامبر تمام دوران‌ها را شکسته است. سینماهای آی‌مکس در سراسر جهان نیز سهمی معادل با 25٫4 میلیون دلار در میزان فروش این فیلم ابرقهرمانی داشته‌اند.

در «راگناروک» کریس همسورث بار دیگر نقش «ثور» را بازی کرده و کیت بلانشت نیز در نقش منفی فیلم، یعنی «هِلا» ظاهر شده است. علاوه بر این، بازیگرانی چون تام هیدلستون در نقش «لوکی»، ادریس البا در نقش «هایمدال»، جف گلدبلوم در نقش «گرندمستر»، تسا تامپسون در نقش «والکیری»، کارل اربن در نقش «جلاد»، مارک روفالو در نقش «بروس بنر / هالک» و آنتونی هاپکینز در نقش «اودین» نیز در این فیلم حضور داشته‌اند.

پس از فروش ضعیف فیلم‌های اکران شده در ماه اکتبر، «‌ثور: راگناروک» به نجات باکس آفیس آمد تا بخشی از ضرر و زیان‌ها جبران شود. این فیلم در رتبه‌ی چهارم جدول برترین افتتاحیه‌های سال 2017 قرار دارد و بهترین افتتاحیه را در میان فیلم‌های ابرقهرمانی امسال داشته است. (این عنوان پیش از این در اختیار «نگهبانان کهکشان 2» (Guardians of the Galaxy Vol. 2) بود که افتتاحیه‌ای 146٫5 میلیون دلاری داشت.)

راز موفقیت «‌ثور: راگناروک»…؟ این فیلم بدون بدون شک از دید تازه‌ی تایکا وایتیتی و هم‌چنین حضور کاراکترهای چون «هالک» و «دکتر استرینج» بهره برده است. استفاده از دید نو و کاراکترهای بیشتر درست همان استراتژی‌ای بود که در ساخت فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (Captain America: Civil War) نیز به کار رفت. در ضمن نقدهای مثبت این فیلم و نمره‌ی سینما اسکور A نیز در موفقیت این فیلم بی‌تاثیر نبوده‌اند.

فیلم کمدی «کریسمس مامان‌های بد» (Bad Moms Christmas) با دریافت نقد‌های اکثرا منفی و نمره ی B از سینما اسکور در رتبه‌ی دوم باکس آفیس این هفته قرار دارد. این فیلم طی پنج روز اول اکرانش 21٫6 دلار فروش داشت که مقداری کمتری از پیش‌بینی‌های انجام شده بود و 7 میلیون دلاری که از اکران در بازارهای خارجی به دست آمده، فروش کلی این اثر را 28٫6 میلیون دلار می‌رساند.

طبق گزارشات منتشر شده، 82 درصد از تماشاگران این فیلم زن بوده‌ و 87 درصد از کل تماشاگران بالای 25 سال سن داشته‌اند. با توجه به بودجه‌ی 28 میلیون دلاری فیلم، عملکرد آن در باکس آفیس چندان بد تلقی نمی‌شود و احتمال ساخت دنباله وجود دارد.

در پایان، گزارش شده که رتبه‌ی سوم باکس آفیس در اختیار فیلم «جیگسا» (Jigsaw) است که در دومین هفته‌ی اکرانش 6٫7 میلیون دلار کسب کرد و فروش کلی‌اش را به 28٫9 میلیون دلار رساند. فیلم‌های «بوو! یک هالووین مدیایی 2» (Boo 2! A Madea Halloween) و «‌طوفان جغرافیایی» (Geostorm) نیز که هر دو هفته‌ی سوم اکران‌شان به سر می‌برند، به ترتیب با فروش 4٫7 و 3 میلیون دلاری رتبه‌های چهارم و پنجم باکس آفیس را ازآن خود نموده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان