ظرفیت موتور‌های آینده پورشه از دو لیتر کمتر نخواهد بود!

کاهش اندازه موتور تبدیل به حقیقتی ضروری برای تمامی بخش‌های صنعت خودرو شده است اما این حقیقت همزمان موضوعی است که برای علاقه مندان به خودرو‌های اسپورت، سوپر اسپورت‌ها و هایپر خودرو‌ها بیشترین اهمیت را دارد

ظرفیت موتور‌های آینده پورشه از دو لیتر کمتر نخواهد بود!

کاهش اندازه موتور تبدیل به حقیقتی ضروری برای تمامی بخش‌های صنعت خودرو شده است اما این حقیقت همزمان موضوعی است که برای علاقه مندان به خودرو‌های اسپورت، سوپر اسپورت‌ها و هایپر خودرو‌ها بیشترین اهمیت را دارد. کمپانی پورشه نیز یکی از این برند‌های علاقه‌مند است که درگیر این حقیقت ضروری شده است. به عنوان نمونه می‌توان به آخرین مدل‌های 911 و 718 باکستر یا کیمن اشاره نمود. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که شرکت پورشه تا چه حد می‌تواند اندازه موتور‌های خود را کاهش دهد؟ وبسایت اتو گاید در این رابطه با عضو هیئت اجرایی تحقیق و توسعه کمپانی پورشه یعنی مایکل اشتینر گفت و گویی داشته است.

 

به گفته وی “ این کاهش اندازه موتور می‌تواند افزایش یافته و یا حتی تا بیش از 2 لیتر ادامه یابد، اما در صورتیکه به دنبال عملکردی مناسب و واکنش سریع و بسیار دقیق نسبت به هر گونه حرکت در پدال گاز هستید در کنار قدرت به نیرو گشتاور نیز نیاز خواهید داشت” . با این حال هیبرید شدن خودرو می‌تواند می‌تواند راه خوبی برای جبران گشتاور باشد. اما در نهایت خودرو‌های کاملا برقی پاسخ به این سوال خواهند بود. این عضو هیئت اجرایی تحقیق و توسعه همچنین افزود “ در برخی مراحل، کاهش اندازه موتور احتراق و قرار دادن انرژی برقی بیشتر و بیشتر در خودرو منطقی به نظر نمی‌رسد. همچنین به نقطه‌ای می‌رسید که بیش از این منطقی به نظر نمی‌رسد پس در نتیجه به فکر تمام برقی ساختن خودرو خواهید افتاد”. به یاد داشته باشید که کمپانی پورشه پیش از این نیز بوسیله کاهش اندازه اندک در مدل مسابقه‌ای 919 هیبرید آزمایشاتی را به انجام رسانده است.

این خودرو که به یک موتور 2 لیتری مجهز شده در ترکیب با یک موتور برقی قادر به تولید بیش از 900 اسب بخار قدرت بود. اشتینر همچنین اضافه کرد “ موتور این مدل 919 تا حد ممکن شاهد کاهش اندازه بوده است. ساخت این سیستم تنها به دلیل وجود نیروی پیشران برقی که قادر به تامین نیروی گشتاور مورد نیاز می‌باشد ممکن شده بود. این سیستم به عنوان یک خودرو جاده‌ای می‌تواند بیش از اندازه سنگین و پیچیده باشد پس در نتیجه استفاده از یک سیستم تمام برقی برای دریافت پرفورمنس خالص‌تر پورشه می‌تواند بسیار منطقی‌تر باشد”.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر