ماهان شبکه ایرانیان

هیوندا سوناتا ۲۰۱۸ در برابر کیا اپتیما ۲۰۱۸!

هر دو مدل کیا اپتیما و هیوندا سوناتا ۲۰۱۸ در رتبه بندی خودرو‌های سایز متوسط ما بعد از صدر نشین این رنکینگ یعنی تویوتا کمری ۲۰۱۸ قرار دارند

هیوندا سوناتا 2018 در برابر کیا اپتیما 2018!

هر دو مدل کیا اپتیما و هیوندا سوناتا 2018 در رتبه بندی خودرو‌های سایز متوسط ما بعد از صدر نشین این رنکینگ یعنی تویوتا کمری 2018 قرار دارند. هر دو خودرو با توجه به قیمت پایه پایین، گارانتی‌های طولانی مدت و امتیازات ایمنی بالا گزینه‌های هوشمندانه‌ای به شمار می‌روند. از آنجا که هر دو سدان از زیر مجموعه‌های کمپانی هیوندا موتور به شمار می‌روند دارای ویژگی‌های مشابهی می‌باشند. به همین دلیل مشخصاتی از جمله نیروی پیشران و بسیاری اجزاء دیگر این دو خودرو مشترک است. مدل اپتیما در سال 2016 باز طراحی شد در حالیکه سوناتا به تازگی برای مدل 2018 خود مجددا مورد طراحی دوباره قرار گرفت. اما کدامیک بهترین گزینه است؟ در ادامه ما با استفاده از شاخص‌هایی که برای اکثر خریداران خودرو‌های سدان سایز متوسط بیشترین میزان اهمیت را دارند تفاوت‌های این دو خودرو را بررسی می‌کنیم. هر دو مدل امتیازات کلی مشابهی دریافت کرده‌اند بنابراین انتخاب یکی از این دو خودرو بستگی به اولویت‌های شخصی شما دارد. همزمان با انتشار اطلاعات بیشتر در مورد هر دو مدل هیوندا سوناتا و کیا اپتیما 2018 امتیازات ما نیز به روز رسانی خواهد شد :

قیمت

برنده : هیوندا سوناتا 2018

قیمت پایه مدل به روز رسانی شده هیوندا سوناتا 2018 کمی پایین‌تر از کیا اپتیما 2018 می‌باشد. مدل پایه سوناتا SE از 22.050 دلار آغاز می‌شود در حالیکه شروع قیمت مدل اپتیما LX 2.4 از 22.500 دلار می‌باشد. البته لازم به ذکر است که بهترین تریم مدل سوناتا حدود 2000 دلار گران‌تر از کیا اپتیما می‌باشد. در مقایسه با مدل‌های دیگر در این سطح، مدل سوناتا در پایین‌ترین جایگاه طیف قیمت قرار می‌گیرد. قیمت پایه کیا اپتیما به متوسط لیست خودرو‌های سدان سایز متوسط نزدیک‌تر است.


مصرف سوخت

برنده : هیوندا سوناتا 2018

از آنجا که هر دو خودرو از نیروی پیشران مشابهی بهره می‌برند انتظار می‌رود مصرف سوخت آن‌ها یکسان باشد. با این حال هیوندا سوناتا 2018 با استفاده از رایج‌ترین موتور که در هر دو خودرو به کار گرفته شده با اختلاف یک مایل بر گالن در شهر و بزرگراه کیا اپتیما 2018 را شکست می‌دهد. مدل پایه سوناتا با استفاده از موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر خود مصرف سوخت 25 و 35 مایل بر گالن را به ترتیب در شهر و بزرگراه از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا به نام خود ثبت نمود. این ارقام در مدل‌های اپتیما با موتور مشابه به ترتیب 24 و 34 مایل بر گالن می‌باشند. بهینه‌ترین ورژن‌های این دو خودرو به لحاظ مصرف سوخت مجهز به موتور‌های 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ می‌باشند. مدل‌های مجهز به این موتور مصرف سوختی برابر با 28 مایل بر گالن در شهر و 37 مایل بر گالن در بزرگراه ثبت نموده‌اند. در صورتیکه به دنبال خودرو‌هایی حتی بهینه‌تر به لحاظ مصرف سوخت نسبت به این دو مدل هستید، مدل‌های هیوندا سوناتا هیبرید 2017 و کیا اپتیما هیبرید 2017 گزینه‌های مناسب‌تری خواهند بود. چرا که هر دو خودرو دارای مصرف سوختی برابر 39 مایل بر گالن در شهر و تقریبا 40 مایل بر گالن در بزرگراه می‌باشند.


راحتی صندلی

برنده : کیا اپتیما 2018

هر دو مدل کیا اپتیما و هیوندا سوناتا به راحتی پنج فرد بالغ را در خود جای می‌دهند. این دو خودرو سدان حتی دارای فضای پا بسیار زیادی برای سرنشیان صندلی‌های پشتی فراهم می‌کنند اما با این حال طراحی سقف سوناتا می‌تواند فضای سر افراد بلند قد را محدود کند. با این حال صندلی‌های جلویی در هر دو خودرو برای سواری‌های طولانی مدت به حد کافی جادار و مجهز می‌باشند. همچنین در صورت نیاز به نصب صندلی کودک با قطعات ضامن‌دار در این دو خودرو مشکل چندانی نخواهید داشت. این دو خودرو مجهز به دو مجموعه از قطعات ایمنی در پایین صندلی و سه طناب ایمنی در بالای صندلی‌ها می‌باشند. البته استفاده از ضامن‌های پایینی از آنجا که در شکاف بین کوسن‌های بالا و پایین قرار گرفته‌اند، می‌تواند کمی دشوار باشد.


جنس و کیفیت فضای داخلی

برنده : مساوی

فضا داخلی هر دو خودرو از موادی با کیفیت بالا اما با طراحی عادی ساخته شده است. در حالیکه فضا داخلی هر دو مدل به طور قابل توجهی نسبت به نسل‌های گذشته خود ارتقاء یافته‌اند اما این موضوع در مورد رقبای این دو خودرو نیز دیده می‌شود. فضای داخلی استفاده شده در تریم‌های پایین حسی عادی را منتقل می‌کنند در حالیکه تریم‌های بالاتر بسیار لوکس طراحی شده‌اند. پارچه با دوام به صورت استاندارد در این هر دو مدل یافت می‌شود و روکش چرم به عنوان یک آپشن در سوناتا و اپتیما ارائه می‌گردد. مدل‌های رنج متوسط دارای صندلی‌های گرمایشی بوده در حالیکه صندلی‌های جلویی در تریم‌های بالاتر در کنار سیستم گرمایشی به تهویه هوا نیز مجهز می‌باشند. از آپشن‌های مدل اپتیما می‌توان به سان روف پانارومایی نیز اشاره نمود.


امکانات و آپشن‌ها

برنده : مساوی

هر دو مدل کیا اپتیما و هیوندا سوناتا به لطف مجهز بودن به تکنولوژی‌های اتاق استاندارد شامل سیستم‌های سرگرمی به همراه صفحه نمایش لمسی 7 اینچی که قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو را نیز دارد یک قدم از رقبای خود جلوتر هستند. به طور مثال تویوتا کمری 2018 در تمامی تریم‌های خود فاقد قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو می‌باشد. لیست امکانات استاندارد و آپشنی خودرو‌های سدان تقریبا یکسان هستند در نتیجه در این بخش برنده مشخصی وجود ندارد.


فضای صندوق عقب

برنده : هیوندا سوناتا 2018

هیوندا سوناتا 2018 با اختلاف کمی کیا اپتیما 2018 را در بخش فضای صندوق شکست می‌دهد. مدل سوناتا قادر است حجم 16.3 فوت مکعب را در صندوق عقب خود حمل کند در حالیکه مقدار فضای حمل بار موجود در کیا اپتیما برابر با 15.9 فوت مکعب می‌باشد. مقدار تفاوت حجم صندوق این دو خودرو کمتر از اندازه یک ساک دستی است. تمامی لول‌های تریم این دو خودرو شامل تقسیم 60 به 40 صندلی‌های عقب تاشو می‌باشند که با باز شدن گذرگاهی به درون اتاق خودرو فضا را برای حمل اجسام بزرگ‌تر فراهم می‌سازند.


قابلیت اطمینان

برنده : مساوی

هنوز اطلاعاتی در زمینه قابلیت اطمینان پیش بینی شده هر دو مدل اپتیما و سوناتا 2018 منتشر نشده است. اگر چه مدل اپتیما 2018 در واقع ورژن به روز رسانی شده اپتیما 2017 می‌باشد که امتیاز متوسط به بالای چهار از پنج ستاره را در مقیاس قابلیت اطمینان پیش بینی شده ما دریافت کرده است. از طرفی مدل سوناتا 2018 نیز به روز رسانی جزئی مدل 2017 خود بوده که این خودرو نیز موفق به دریافت امتیاز چهار از پنج در معیار ما شد. از آنجا که مدل‌های 2017 و 2018 به لحاظ مکانیکی مشابه هستند و هر دو مدل 2017 امتیاز یکسانی را در زمینه قابلیت اطمینان دریافت نموده‌اند این بخش را مساوی اعلام می‌کنیم. هر دو کمپانی کیا و هیوندا با ارائه بهترین گارانتی‌های موجود در صنعت خودرو از سرمایه شما حفاظت می‌کنند. تمامی مدل‌های این دو خودرو به همراه یک گارانتی پایه پنج ساله یا 60 هزار مایلی و گارانتی پوشش نیروی پیشران 10 ساله یا 100 هزار مایلی به بازار عرضه می‌شوند.


شتاب

برنده : مساوی

هر دو خودرو از ترکیب نیروی پیشران مشابهی بهره می‌برند و دارای وزن تقریباً مشابهی می‌باشند در نتیجه هیچ کدام از دیگری سبقت نخواهد گرفت. در رتبه بندی خودروهای سایز متوسط ما، سدان‌های کیا و هیوندا برای عملکرد خود در رده متوسط پکیج قرار گرفته‌اند. قدرت تولید شده توسط موتور‌های پایه این دو خودرو برای اطراف شهر کافی خواهد بود. موتور 2 لیتری چهار سیلند توربو با خروجی قدرت 245 اسب بخار در هر دو مدل کیا اپتیما و هیوندا سوناتا ارائه شده است.


کیفیت سواری و هندلینگ

برنده : هیوندا سوناتا 2018

اصلاحات انجام شده در بخش هدایت و سوسپانسیون عقبی در هیوندا سوناتا 2018 به این خودرو در زمینه هندلینگ و سواری نسبت به کیا اپتیما 2018 برتری می‌دهد. هر دو خودرو در سطوح نسبتاً هموار هندلینگ نرم و قابل پیشبینی را ارائه می‌کنند اما فاقد مهارت پیچش در پیچ‌های رقبایی همچون مزدا 6 2017 می‌باشند. هر دو مدل سوناتا و اپتیما مجهز به انتخاب‌گر های برقی حالت رانندگی هستند که به رانندگان امکان هماهنگ کردن واکنش دریچه گاز و دیگر پارامتر‌های عمکرد خودرو با سبک رانندگی خود و شرایط جاده را می‌دهد.


ایمنی

برنده : کیا اپتیما 2018

هر دو مدل کیا اپتیما و هیوندا سوناتا 2018 امتیازات ایمنی بسیار خوبی را از آن خود کرده‌اند اما مدل اپتیما با کسب امتیازات بهتر از سوی آژانس مدیریت ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) در این بخش از هم تای خود پیشی می‌گیرد. مدل سوناتا تقریبا ایمنی بی نقصی دارد اما در آزمایش واژگونی این آژانس موفق به کسب امتیاز چهار از پنج شده است. در پارامتر‌های آزمایش 2017 این آژانس هر دو مدل هیوندا سوناتا 2018 و کیا اپتیما 2018 موفق به دریافت نشان انتخاب ایمنی برتر پلاس که بهترین نشان این سازمان است، شدند. هر دو مدل مجهز به امکاناتی از جمله دوربین‌های دید در پشت، سیستم نظارت بر نقطه کور، و سیستم هشدار دهنده در هنگام دنده عقب، در مدل‌های پایه خود می‌باشند. شرکت‌های کیا و هیوندا سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای مانند کروز کنترل منطبق شونده، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، و سیستم ترمز اضطراری خودکار را به عنوان آپشن به مشتریان خود ارائه می‌کنند. در تعدادی از خودروهای رقیب در بخش خودرو‌های سدان سایز متوسط، سیستم‌های ایمنی پیشرفته به عنوان تجهیزات استاندارد در مدل‌های پایه موجود هستند.


برنده …

هیوندا سوناتا 2018

مدل‌های کیا اپتیما و هیوندا سوناتا 2018 هر دو گزینه‌های قدرتمندی در بخش بشدت رقابتی خودرو‌های سایز متوسط به شمار می‌روند. اصلاحات روز افزونی که شرکت هیوندا در مدل 2018 سوناتا ایجاد کرده این خودرو را در رتبه بندی خودرو‌های سایز متوسط ما یک پله جلوتر از کیا اپتیما 2018 قرار داده و این خودرو را در این نبرد پایاپای به برنده میدان تبدیل می‌کند. علیرغم تمامی تشابهات میان این دو خودرو، مدل 2018 سوناتا در بخش‌های ارتقاء، هندلینگ و مصرف سوخت نسبت به رقیب خود برتری دارد. اگرچه این دو خودرو دارای ظاهر و شخصیت‌های کمی متفاوتی هستند و بنابراین خریداران پیش از انتخاب خودرو مورد نظر می‌بایست نگاه دقیقی به این دو خودرو داشته باشند. خودرو‌های بسیار خوب زیادی در بازار کنونی موجود هستند و مدل‌های جدید به زودی وارد بازار خواهند شد، در نتیجه با کمی تحقیق می‌توان خودرو سایز متوسطی که با نیاز‌ها و سبک زندگی شما هماهنگی کامل را دارد انتخاب نمود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان