مصائب سفر با کودکان

سفر در شرایط خاص: با کودکان خود در سفر چه کنیم؟

مصائب سفر با کودکان

سفر در شرایط خاص: با کودکان خود در سفر چه کنیم؟

بعد از مدت‌ها تصمیم گرفته‌اید برای تمدد اعصاب به سفر بروید. بار و بنه را می‌بندید و با خوشحالی به سوی مقصد مورد نظر حرکت می‌کنید. وقتی می‌رسید، دود از سرتان بلند می‌شود و گوش‌هایتان از عصبانیت سوت می‌کشد: می‌بینید هتلی که رزرو کرده بودید آن طوری نبوده است که در بروشور دیده بودید یا وصفش را شنیده بودید؛ شهربازی بسته است؛ وسایلتان آنقدر زیاد است که نمی‌توانید با خودرو این طرف و آن طرف بکشید.

خلاصه، فهرست مصائب سفر همین طور ادامه دارد و بدبختی‌ها و حوادث عذاب‌آور مدام بیشتر می‌شود. این روزها که همه به اینترنت در منزل دسترسی دارند، برنامه‌ریزی برای تعطیلات و رزرو هتل خیلی راحت‌تر شده است. مخصوصاً وقتی شرایط خاص دارید: مثلاً با کودک یا فرزندان خود سفر می‌کنید، حیوان خانگی‌تان را می‌خواهید با خود ببرید، یکی از اعضای خانواده معلولیت جسمی دارد یا شرایط پزشکی یا بیماری خاصی دارید. گاهی اوقات هم مقصد شما همه چیز را تغییر می‌دهد. قبل از برنامه‌ریزی برای تجربه یک سفر کامل و عالی، حتماً سایت‌های مسافرتی را چک و بررسی کنید.

برای چند تا از سؤالات پرتکرار شما در مورد سفر در زمانی که کودک همراهتان است پاسخ‌هایی داریم و نکاتی را یادآور می‌شویم که در چنین مواقعی باید در نظر بگیرید.

پرواز: سفر با هواپیما یکی از رایج‌ترین شکل‌های مسافرت به شهرهای دور است. با بزرگ‌تر شدن خطوط هوایی، باید با تعداد زیادی از مسافرین سر و کار داشت و تقاضا و نیازهای آنها را برآورده کرد.

پرواز با کودکان: همیشه به آژانس هواپیمایی که از آن بلیت می‌خرید و با آن سفر می‌کنید اطلاع دهید که کودک همراه خود دارید. رزرو جا برای نوزادان و کودکان زیر 2 سال در بیشتر سایت‌های مسافرتی آنلاین امکان‌پذیر نیست. شما باید به طور مستقیم با آژانس هواپیمایی تماس بگیرید.

نوزاد: بیشتر آژانس‌های مسافرتی به کودکان زیر 7 روز اجازه پرواز با هیچ هواپیمایی را نمی‌دهند. اغلب، اگر کودک این قدر کوچک باشد نیاز به تأیید پزشک و گواهی رسمی است.

کودکان: معمولاً هنگام سفر با کودکان دو گزینه وجود دارد: روی پا بنشینند یا یک صندلی اضافی برایشان کرایه کنید. اگر کودک زیر 2 سال داشته باشید می‌توانید در پروازهای داخلی او را روی پای خود بنشانید. بیشتر آژانس‌های هوایی از کودکانی که روی پا می‌نشینند کرایه نمی‌گیرند. با این حال، اگر با نشستن کودک خود روی صندلی راحت‌تر هستید، بهتر است برای او هم یک صندلی مورد تأیید هواپیمایی کرایه کنید. خرید بلیت برای این کودکان معمولاً تخفیف هم دارد و اساساً ارزان‌تر از بلیت بزرگسالان است و بیشتر صندلی‌های خودرو نیز اجازه استفاده دارد. آژانس هوایی خود را بررسی کنید. در همه پروازهای بین‌المللی باید کودکان در محافظت و ایمنی کامل باشند.

کودکان بدون همراه: معمولاً رایج نیست که کودکان به تنهایی و بدون همراه بالغ و بزرگسال سفر کنند. اما بسیاری از مسافران فصلی مجبورند کودکان خود را به همسر، دوستان یا خویشاوندان خود که در شهر دیگری هستند بسپارند. برخی آژانس‌های مسافرتی در قبال پرداخت هزینه، مسئولیت این کودکان را بر عهده می‌گیرند.

این هزینه معمولاً بین 50 تا 100 دلار است. افزون بر این، این مبلغ بستگی به سن کودک هم دارد و متفاوت است. در بیشتر مواقع، به کودکان بین 5 تا 7 سال فقط در پروازهای مستقیم اجازه داده می‌شود. کودکان بین 8 تا 14 سال می‌توانند پروازهای غیرمستقیم نیز داشته باشند. سنی که کودک نیازی به همراه یا اسکورت نداشته باشد، به هواپیمایی بستگی دارد. مثلاً آژانس هوایی دلتا می‌گوید که همه کودکان زیر 14 سال به همراه نیاز دارند اما قانون آژانس هواپیمایی یونایتد این است که در بچه‌های بالاتر از 12 سال داشتن همراه اختیاری است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر