[باکس آفیس] افتتاحیه‌ی مایوس کننده‌ی «لیگ عدالت» با ۹۴ میلیون دلار

ظاهرا حضور تمام ابرقهرمان‌های مشهور هم نتوانست به داد «لیگ عدالت» (Justice League) برسد و این فیلم پر هزینه در افتتاحیه‌اش تنها فروشی معادل با ۹۴ میلیون دلار را تجربه کرد

[باکس آفیس] افتتاحیه‌ی مایوس کننده‌ی «لیگ عدالت» با 94 میلیون دلار

ظاهرا حضور تمام ابرقهرمان‌های مشهور هم نتوانست به داد «لیگ عدالت» (Justice League) برسد و این فیلم پر هزینه در افتتاحیه‌اش تنها فروشی معادل با 94 میلیون دلار را تجربه کرد. این هفته فیلمی با عنوان «شگفتی» (Wonder) پشت سر «لیگ عدالت» و در رتبه‌ی دوم باکس آفیس قرار دارد. این اثر که با بودجه‌ای 20 میلیون دلاری ساخته شده بود، با نمایش در 3096 سالن فروشی 27٫1 میلیون دلاری داشت که رقمی عالی برای چنین فیلمی محسوب می‌شود.

 

«لیگ عدالت» بدترین افتتاحیه‌ را در میان تمام فیلم‌های دنیای سینمایی «دی‌سی» (DC Comics) داشته است. با اکران در 65 بازار خارجی، فروش این اثر تنها 185٫5 میلیون دلار بوده (51٫7 میلیون فقط از کشور چین) و به این ترتیب فروشی جهانی آن به 281٫5 میلیون دلار می‌رسد. انتظار می‌رفت که این فیلم ابرقهرمانی بیش از 325 میلیون دلار فروش داشته باشد، اما نقدهای منفی این فیلم مانع از به حقیقت پیوستن این آمار شدند. لازم به ذکر است که این فیلم در برزیل 14٫2 میلیون دلار فروش داشته که بهترین افتتاحیه‌ی یک فیلم در این کشور محسوب می‌شود.

قرار بود فیلم «لیگ عدالت» که ابرقهرمانانی چون بتمن، سوپرمن، واندر وومن، فلش، آکوامن و سایبورگ در آن حضور دارند، مجموعه‌ای جدید در پاسخ به «انتقام جویان» (Avengers) مارول باشد؛ اما فروش کم این اثر کاملا نشان دهنده‌ی برتری ابرقهرمانان مارول است. افتتاحیه‌ی فیلم «انتقام جویان» (The Avengers) در سال 2012 بیش از 204 میلیون دلار بود و دنباله‌ی آن نیز، یعنی «انتقام جویان: عصر التران» (Avengers: Age of Ultron) در سال 2015 افتتاحیه‌ای 191٫3 میلیون دلاری داشت.

«لیگ عدالت» با دریافت نقدهای منفی فراوان و نمره ی B+ از سینما اسکور از فیلم «ثور: رگناورک» (Thor: Ragnarok) هم که هفته پیش اکران شد عملکرد ضعیف‌تری داشت (هم در آمریکای شمالی و هم در بازارهای خارجی). جالب است بدانید این اولین باری است که دو فیلم ابرقهرمانی با چنین فاصله‌ی نزدیکی از هم اکران می‌شوند.

بازیگران فیلم پر از ابرقهرمان «لیگ عدالت» شامل بن افلک، هنری کاویل، گل گدوت، ازرا میلر، جیسون موموآ, امبر هرد، ایمی آدامز، جی کی سیمونز، جسی آیزنبرگ و ویلِم دِفو می‌شوند.

در رتبه‌ی سوم باکس آفیس این هفته فیلم «ثور: رگناورک» قرار دارد که در سومین هفته‌ی اکرانش در آمریکای شمالی 21٫8 میلیون دلار فروش داشته است. فروشی خارجی این اثر 24٫8 میلیون دلار بوده است و بنابراین مجموع فروش جهانی آن 738٫1 میلیون دلار است.

فیلم کمدی «بابا خونه‌‌ست 2» (Daddy’s Home 2) نیز با کسب 14٫8 میلیون دلار در رتبه‌ی چهارم باکس آفیس قرار دارد. فروشی کلی این اثر در طی 10 روز اکران چیزی نزدیک به 50 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

در رتبه‌ی پنجم باکس آفیس این هفته فیلم «قتل در قطار سریع السیر شرق» (Murder on the Orient Express) قرار دارد که در هفته‌ی دوم اکرانش 13٫8 میلیون دلار فروش داشته است. مجموع فروش داخلی این فیلم اکنون در حوالی 51٫7 میلیون دلار است و مجموع فروش خارجی آن 96٫5 میلیون دلار تخیمین زده می‌شود (30٫4 میلیون از چین و 23٫1 میلیون از بریتانیا). بنابراین فروش کلی این درام جنایی طی دو هفته اکران 148٫2 میلیون دلار بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان