مقایسه فوت و فن: Mate ۱۰ هواوی خوش‌آتیه در مقابل آیفون ۸ اپل خوش‌نام

تا به اینجا در فوت و فن مطالب زیادی درباره خانواده میت ۱۰ هواوی خوانده‌اید و احتمالا شما هم با دیدن ظاهر و کارایی این اسمارت فون‌های زیبا و قدرتمند حسابی وسوسه شده‌اید

مقایسه فوت و فن: Mate 10 هواوی خوش‌آتیه در مقابل آیفون 8 اپل خوش‌نام

تا به اینجا در فوت و فن مطالب زیادی درباره خانواده میت 10 هواوی خوانده‌اید و احتمالا شما هم با دیدن ظاهر و کارایی این اسمارت فون‌های زیبا و قدرتمند حسابی وسوسه شده‌اید. اما برای خرید هر محصول تازه (به خصوص در بازار تکنولوژی) پس از آشنایی کامل با قابلیتها و امکانات گجت موردنظر، آخرین قدم مقایسه آن با دیگر رقبای بازار است. تا مطمئن شویم که گزینه‌ انتخابی‌مان درست بوده و با توجه به نیازهای‌مان یک سر و گردن از رقبا بالاتر است.

 

درست است که هواوی در مراسم معرفی چندی پیش خود در مونیخ سه محصول را به عنوان اعضای خانواده میت 10 معرفی نمود که شامل Mate 10، Mate 10 Pro و میت 10 پورشه دیزاین هستند. اما به نظر من میت 10 علی‌رغم اینکه هیچ پسوند و پیشوندی را یدک نمی‌کشد و کمتر از دو عضو دیگر خانواده باد در غب‌غب دارد، بهترین گزینه در میان این سه تا است. زیرا از نظر قیمتی نسبت به محصول لوکس میت 10 پورشه دیزاین به صرفه‌تر است، در حالی که از نظر امکانات چندان از آن عقب نمانده است. و اگرچه میت 10 پرو ضد‌آب و گرد و غبار است، اما میت 10 رزولوشن نمایشگر بالاتری دارد.

اما داستان مقایسه این سه عضو خانواده با هم چندان برای خرید یک اسمارت‌فون/فبلت پرچمدار در بازار پاییزی 2017 شاید چندان راهگشا نباشد. پس اجازه دهید در این مقاله به مقایسه میت 10 با آیفون 8 اپل بپردازیم که یکی از مدعیان پر سر و صدای بازار فعلی است. البته برای دقت بیشتر سنجش‌مان، در این مقایسه نیم نگاهی هم به آیفون 8 پلاس اپل خواهیم داشت.

برای شروع بد نیست نگاهی کلی به جدول مقایسه این اسمارت‌فونها بیندازیم. و در ادامه ضمن تشکر از جی‌اس‌ام دات آی‌آر، جزئیات این جدول را با هم مرور می‌کنیم.

بله، احتمالا جدول بلند‌بالایی است که چندان حوصله‌ای برای مطالعه‌ آن نداشته باشید و پیش خودتان بگویید چه کار بیهوده‌ای است. اما اجازه دهید ضمن نگاهی گذرا به اعداد و ارقام، حقایقی را درباره Mate 10 هواوی از دل آن بیرون بکشیم.

  • اولین نکته اینکه هواوی میت 10 با پردازنده‌ای هشت هسته‌ای (دو کورتکس 4 هسته‌ای) عرضه شده و آیفون 8 به یک مدل 6 هسته‌ای (دو + چهار هسته‌ای) رضایت داده است. البته همیشه طرفداران آیفون به کارآیی و توانایی اسمارت‌فونهایشان می‌نازند، اما اپل هیچ‌گاه اطلاعات درست و قابل مقایسه ای درباره تکنولوژی یا سرعت پردازنده‌های آیفون‌ها عرضه نکرده است. فعلا علاوه بر مقایسه تعداد هسته و برنده بودن میت 10، یک مورد را با اطمینان می‌توانیم ذکر کنیم. اینکه طبق نظر بسیاری از کارشناسان و منتقدان عملکرد هوش مصنوعی میت 10 چند پله بالاتر از آیفون 8 و 8 پلاس ایستاده است.
  • در حالی که هواوی از نظر ابعاد تنها اندکی بزرگتر از آیفون 8 و کمی کوچکتر از آیفون 8 پلاس است، اما نمایشگری بزرگتر از هر دو دارد و فبلتی جمع‌ و جور با طراحی قابل توجه است. در آیفون 8 با نمایشگر 4.7 اینچی و حاشیه‌های کم، نسبت صفحه نمایش به بدنه 65.4 درصد است. آیفون 8 پلاس هم از صفحه بزرگ 5.5 اینچی با حاشیه کم بهره می‌برد و نسبت صفحه نمایش به بدنه حدود 67.4 درصد است. در حالی که هواوی میت 10 با اندازه‌ای کوچکتر از آیفون 8 پلاس، از نمایشگر 5.9 اینچی بهره‌مند شده و نسبت صفحه نمایش به بدنه حدود 81.6 درصد است. که این نشان‌دهنده به حداقل رسیدن حاشیه‌های نمایشگر در میت 10 و پوشانده شدن تقریبی تمام بخش جلوی موبایل با نمایشگر است.
  • در حالی که هر سه اسمارت‌فون از تکنولوژی نمایشگر IPS LCD بهره می‌برند، اما کیفیت و رزولوشن تصویر میت 10 با فاصله چشمگیری برتر از دو رقیب دیگر است. در آیفون 8 تراکم 326 پیکسل بر اینچی را شاهد هستیم و آیفون 8 پلاس هم تراکم صفحه 401 پیکسل بر اینچی دارد. اما میت 10 با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسلی و تراکم 499 پیکسل بر اینچی در پله اول رقابت ایستاده است.
  • میزان رم در آیفون 8، آیفون 8 پلاس و میت 10 به ترتیب 2 و 3 و 4 گیگابایت است.
  • اگرچه آیفون 8 و 8 پلاس از حافظه داخلی 64 و 256 گیگابایتی بهره می‌برند و میت 10 تنها با حافظه 64 گیگابایتی ارائه شده و هواوی میزان بیشتر حافظه را برای مدلهای پرو و پورشه دیزاین کنار گذاشته است، اما برگ برنده میت 10 پشتیبانی از اسلات حافظه میکرو اس‌دی است که کاربر می تواند تا 256 گیگابایت حافظه جانبی به موبایلش اضافه کند.
  • آیفون 8 از دوربین اصلی تکی 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که گشودگی دیافراگم آن حداکثر f/1.8 است. دوربین دوم این اسمارت فون هم 7 مگاپیکسلی است. آیفون 8 پلاس از دوربین اصلی دوگانه 12 + 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد و در خصوص گشودگی دیافراگم آن  همان f/1.8  و دوربین دوم 7 مگاپیکسلی است. اما میت 10 دوربین اصلی دوگانه 12 + 20 مگاپیکسلی را به خدمت گرفته که گشودگی دیافراگم آن تا f/1.6 هم می‌رسد. دوربین دوم این اسمارت فون هم 8 مگاپیکسلی است.
  • یکی از قابلیت‌های نوستالژیک  (اگرچه نه چندان کاربردی) میت 10 استفاده دوباره از اینفرارد است. با این امکان دوباره می‌توانید موبایل‌تان را به کنترل تلویزیون تبدیل کنید و با اطرافیان شوخی کنید! البته مطمئنا می توانید کاربردهای بهتری هم برای آن پیدا کنید.
  • باتی میت 10 هواوی باعث شده که این محصول به راحتی کل همه رقبا را بخواباند. آیفون 8 از یک باتری لیتیوم یونی 1820 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع بهره می‌برد و اپل مدعی است 14 ساعت شما را در کاربرد معمول‌تان همراهی می‌کند. آیفون 8 پلاس به باتری 2691 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع استفاده می‌کند و می‌گویند 21 ساعت همراهی‌تان می‌کند. این در حالی است که میت 10 به باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی لیتیوم پلیمری با قابلیت شارژ سریع مجهز شده و هواوی مدعی است که با یک بار شارژ تا دو روز شما را تنها نمی‌گذارد.
  • هر سه اسمارت‌فون به حسگر اثرانگشت مجهزند و از دیگر سنسورهای آنها می‌توان به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی، قطب‌نما و فشارسنج اشاره کرد. میت 10 علاوه بر این سنسور ارتفاع سنج هم دارد.

نظر شما درباره این اسمارت‌فون‌ها چیست؟ شما هم مانند من میت 10 را انتخاب می‌کنید یا به آیفون‌های جدید علاقه دارید؟

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان