ماهان شبکه ایرانیان

اولین نگاه به Razer Phone ؛ غول گیمینگ در کالبدی جدید!

هنگامی که یک کمپانی مرتبط با سخت افزارهای گیمینگ و کامپیوتری اقدام به خرید یک کمپانی مربوط به تلفن‌های هوشمند کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ یک تلفن هوشمند برای گیمرها ساخته می‌شود؟

اولین نگاه به Razer Phone ؛ غول گیمینگ در کالبدی جدید!

 هنگامی که یک کمپانی مرتبط با سخت افزارهای گیمینگ و کامپیوتری اقدام به خرید یک کمپانی مربوط به تلفن‌های هوشمند کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ یک تلفن هوشمند برای گیمرها ساخته می‌شود؟

می‌توان این پیش‌بینی را تقریبا جواب درستی دانست، اما در این مثال به خصوص صدق نمی‌کند. کمپانی مشهور رِیزِر / Razer که کاربران آن را با محصولات باابهت و گرانقیمت خود در زمینه‌های سخت افزاری و گیمینگ می‌شناسند چندی پیش کمپانی Nextbit که در زمینه تلفن‌های هوشمند فعالیت می‌کرد را خریداری کرد. سرانجام ریزر اولین محصول خود در زمینه تلفن‌های هوشمند با نام Razer Phone را منتشر کرد که یک تلفن هوشمند مخصوص بازی‌های ویدیویی یا به عبارتی گیمینگ تلقی نمی‌شود، اما محصولی است که می‌تواند بیشترین کاربرد را در دستان گیمرها داشته باشد.

در این مقاله نگاهی به خصوصیات و امکانات این تلفن هوشمند می‌اندازیم تا بیشتر با آن آشنا شویم، پس تا پایان همراه ما باشید.

 

با این توصیف، سوا اولی که بوجود می‌آید این است که تفاوت یک تلفن هوشمندِ گیمینگ با یک تلفن هوشمند ساخته شده برای گیمرها چیست؟ طبق تعریف ریزر، تلفن هوشمندی که برای گیمرها ساخته شده است می‌تواند توسط تمام کاربران مورد استفاده قرار بگیرد و تجربه‌ای جدید و پرسرعت را در اختیارشان قرار دهد، از طرفی خصوصیات ویژه این تلفن موجب می‌شود گیمرها بتوانند بهترین استفاده را از آن کرده و با قدرت تمام مشغول تجربه بازی‌های ویدیویی شوند.

در اولین قسمت به سراغ طراحی Razer Phone برویم، برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات طراحی این تلفن ما را به یاد تلفن Robin از محصولات سابق کمپانی Nextbit می‌اندازد که با طراحی خاص محصولات ریزی ترکیب شده است. ترکیب قرار گیری کلیدها و فضای اطراف صفحه شما را به یاد Robin می‌اندازد، اما با چرخاندن گوشی لوگوی سبز ریزر را در پشت آن میبینید که طرحی یکسان درمیان تمامی محصولات این کمپانی است. همچنین مدلی از این تلفن با طراحی ویژه بصورت محدود قابل دسترسی است که در زمانی معین می‌توانید سفارش دهید. دیگر خصوصیات ظاهری تلفن مانند محصولات دیگر است و نکته خاصی در خود ندارد، صفحه نمایش 16:9 تلفن بوسیله دو اسپیکر استریو رو به جلو احاطه شده است که هرکدام آمپلیفایر مخصوص خود را دارند.

طراحی این اسپیکرها مشابه نمونه‌های استفاده شده در لپتاب‌ها و دیگر محصولات این کمپانی است و کیفیتی مشابه آنان را ارائه می‌دهند. همچون لپتاب‌های ریزر، Razer Phone نیز بهترین امکانات موجود را در خود جای داده است تا بهترین عملکرد را داشته باشد. صفحه نمایش 5٫7 اینچی QHD IPS آن دقیقا از جنس همان صفحه نمایش‌هایی است که در لپتاب‌های این کمپانی استفاده می‌شود. می‌توان Razer Phone را به عنوان معجزه آن نام گذاری کرد که دارای دو تکنولوژی مهم و موفق استفاده شده در محصولات کامپیوتری این کمپانی است. اولین تکنولوژی، صفحه نمایش IGZO تلفن است که در میان تمام تلفن‌های هوشمند برای اولین بار شاهد افزایش رفرش ریت صفحه نمایش تا 12 هرتز خواهیم بود. دومین تکنولوژی Ultra Motion است، تکنولوژیی مشابه Gsync کمپانی انویدیا برای کامپیوترهای شخصی که این بار برروی تلفن‌های هوشمند شاهد آن هستیم. این تکنولوژی به کارت گرافیک یا GPU تلفن کمک می‌کند تا با رفرش ریت صفحه نمایش همگام سازی شود و رندر کردن فریم‌های جدید صفحه را کنترل می‌کند.

بدین ترتیب Ultra Motion را می‌توان قابلیتی مخصوص برای گیمرها دانست که در حین بازی کردن بسیار کارآمد خواهد بود و از طرفی شاهد لذت بخش‌ترین اسکرول کردن در Razer Phone میان برنامه‌ها خواهیم بود. همچنین برروی صفحه نمایش تلفن می‌توانید میزان رفرش ریت صفحه نمایش را مشاهده کنید، البته جایگاه این عدد کمی عجیب است (تقریبا وسط صفحه) اما درصورت عدم علاقه به مشاهده آن می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید (بهتر بود این عدد در قسمت ناتیفیکیشن بار یا نوار اعلانات قرار می‌گرفت). در تستی که توسط برخی منتقدین انجام شده بود، رفرش ریت تصویر در بازه 10 الی 121 هرتز بصورت متغیر مشاهده شد که در هنگام استفاده برای بازی‌های سنگین تجربه خارق العاده‌ای را رقم زد.

 

صفحه نمایش 12 هرتزی یک قابلیت جدید برای تلفن‌های هوشمند است، پس از انجام آزمایش‌های مختلف می‌توان گفت که بسیاری از بازی‌ها نیز از رفرش ریتی بالاتر از این مقدار پشتیبانی نمی‌کنند. سازندگان بازی‌های اندروید می‌توانند بازی‌های خود را متناسب با تمام صفحه نمایش‌های موجود و با رفرش ریتی معین تنظیم و عرضه کنند، Razer Phone بازی را در ماکسیمم رفرش ریت ممکن اجرا می‌کند. از طرفی ریزر مشغول رایزنی با برخی استودیوهای مشهور جهت عرضه بروز رسانی و بالا بردن میزان رفرش ریت عناوینی مانند Shadowgun، Arena of Valor و Final Fantasy XV است تا رفرش ریت این بازی‌ها افزایش پیدا کرده و خریداران Razer Phone بتوانند تجربه‌ای بهتر نسبت به دیگر کاربران داشته باشند. ممکن است تجربه یک صفحه نمایش بی‌نظیر و استفاده از ماکسیمم قدرت تلفن جهت نشان دادن جلوه‌های بصری درکنار اسپیکرها یا صدای غیر شفاف و مشکل‌دار اسپیکرهای تلفن خراب شود، اما در خصوص Razer Phone هیچگاه شاهد این اتفاق نخواهید بود.

همانطور که گفته شد این تلفن دارای اسپیکرهای Dolby Atmos است که بهترین تجربه صوتی ممکن را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. هنگامی که صدا را زیاد کنید، هیچ Distortion یا مشکلی در صدای پخش شده نخواهید شنید و بصورت کلی صدایی شفاف و واضح دریافت خواهید کرد. همچون تمام پرچم داران عرضه شده در سال 2017،  Razer Phone دارای جک 3٫5 میلی‌متری هندزفری نیست و بجای آن از یک خروجی USB مدل C بهره‌مند است و برای افرادی که از چنین شرایطی ناراضی هستند، یک تبدیل مخصوص در جعبه تلفن درنظر گرفته شده است.

برای افرادی که نمی‌خواهند از تبدیل استفاده کنند کمپانی ریزر داخل جعبه تلفن بصورت پیش فرض هندزفریِ مجهز به USB مدل C قرار نداده است ولی ریزر به کاربران خود توصیه کرده است که درصورت علاقه به خرید هندزفری، مدل Hammerhead این کمپانی را به قیمت 79٫99 دلار خریداری کنند. Razer Phone به هیچ عنوان در تقابل سخت افزاری با دیگر تلفن‌های هوشمند بازار شکست نمی‌خورد، بلکه به سادگی قدرتمندترین پرچم‌داران بازار را به چالش می‌کشد. پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون 835، کارت گرافیک Adreno 540، حافظه 64 گیگابایتی (قابل ارتقاء بوسیله کارت حافظه) و 8 گیگابایت رم! Razer Phone تمام 8 گیگابایت رم خود را در اختیار کاربر قرار میدهد تا بتواند از آن استفاده کند، برخلاف دیگر تلفن‌های هوشمند که مقدار زیادی از رم خود را صرف پردازش‌های اصلی تلفن می‌کنند.

همچنین بوسیله OverClock کردن پردازنده Razer Phone می‌توانید از ماکسیمم قدرت این تلفن استفاده کنید، گرچه این کار به تمامی کاربران توصیه نشده و فقط مخصوص افرادی‌ است که به دنبال استفاده‌های سنگین از تلفن خود هستند.

تمام سخت افزار ذکر شده توسط یک باطری 4000 میلی‌آمپری تغذیه می‌شود! به همراه برخی اپلیکیشن‌های اپتیمایز کننده می‌توانید به راحتی چند روز از Razer Phone تنها با یک بار شارژ استفاده کنید. فعالیت‌هایی که جهت اوپتیمایز کردن پردازش‌های تلفن می‌توانند کاربردی باشند شامل پایین آوردن فریم ریت تصویر برروی صفحه اصلی تلفن برحسب میزان استفاده شما می‌شود. با توجه به قدرت باطری این تلفن هوشمند، پیش‌بینی می‌شود شاهد عمر باطری بیشتری، حداقل بیشتر از دیگر تلفن‌های هوشمند مخصوصا در هنگام بازی کردن باشیم. همچنین ریزر برای کاهش گرمای تلفن هنگام استفاده‌های سنگین مانند بازی کردن، یک لوله خروج حرارت درنظر گرفته است که به خنک ماندن تلفن کمک شایانی می‌کند، به همین خاطر ریزر ادعا کرده است Razer Phone بهترین عملکرد را در زمان استفاده‌های سنگین از لحاظ میزان گرم شدن در بین تمام تلفن‌های هوشمند مجهز به پردازنده اسنپ دراگون 835 دارد. همچنین Razer Phone اولین تلفن هوشمندی است که از نسخه چهارم قابلیت شارژ سریع کوالکام بهره‌مند است. همچون تمام پرچم داران مشهور بازار Razer Phone نیز با یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی (یکی واید و دیگری Telephoto) طراحی شده است. لنز واید این دوربین دارای دیافراگم f/1.75 بوده و لنز تله‌فوتو دارای دیافراگم f/2.6 می‌باشد. هر دو لنز دارای فوکس خودکار بوده و برای آن‌ها یک فلش قدرتمند درنظر گرفته شده است.

از نظر نرم افزار، Razer Phone اندروید 7٫1٫1 را اجرا می‌کند بنا بر برنامه‌ریزی‌های کمپانی ریزر قرار است بروز رسانی اندروید 8 در بهار امسال برای Razer Phone منتشر شود. با توجه به سوابث کمپانی Nextbit می‌توان تضمین کرد که Razer Phone آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید را صددرصد دریافت خواهد کرد، اما امیدواریم عرضه این بروز رسانی خیلی به درازا نکشیده و به زودی شاهد انتشار آن باشیم. اندروید عرضه شده برروی Razer Phone دارای برخی خصوصیات خاص است که از میان آن‌ها می‌توان به قابلیت شخصی سازی برخی تنظیمات سخت افزاری اشاره کرد. این تنظیمات شامل تنظیم کردن میزان فریم ریت به 60، 90 یا 120 هرتز بوده و حتی می‌توانید رزولوشن صفحه نمایش را به 720p، 1080p یا Full QHD تغییر دهید. همچنین یک اپلیکیشن Game Booster وجود دارد که می‌توانید بوسیله آن میزان فریم ریت، رزولوشن و سرعت پردازنده را برای هر اپلیکیشن تنظیم کنید و از این طریق برای تجربه هر برنامه یا بازی با تنظیمات خاص خود مواجه شوید که قابلیتی بسیار کارآمد و دلنشین است. ریزر در بخش نرم افزاری تلفن خود یک قرار داد با تیم توسعه دهنده Nova Launcher ثبت کرده است و به همین خاطر با خرید Razer Phone به نسخه پرمیوم Nova Launcher دست پیدا خواهید کرد و می‌توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه از تمام قابلیت‌های آن استفاده کنید. ریزر نیز برای این لانچر برخی قابلیت‌ها و خصوصیات مختص Razer Phone درنظر گرفته است و این لانچر برروی این تلفن مجهز به دستیار صوتی گوگل و اپلیکیشن Google Now خواهد بود. ریزر همچنین برنامه دارد تا یک فروشگاه مخصوص جهت ارائه تم‌های متنوع برای Razer Phone ایجاد کند و پس از آن کاربران می‌توانند با استفاده از این تم‌ها تمام فضای تلفن خود اعم از آیکون‌ها یا فضای داخلی برخی اپلیکیشن‌ها مانند شماره‌گیر تلفن، ساعت و… را تغییر دهند. از طریق این فروشگاه می‌توانید علاوه بر فضای اصلی تلفن برروی Nova Launcher نیز تم‌های دلخواه خود را اعمال کنید.

مهم نیست گیمر باشید یا نباشید، تجربه ثابت کرده است تلفن‌های هوشمندی که مخصوص گیمرها ساخته می‌شوند از خصوصیات و ویژگی‌های متنوع و کاربردیی برخوردار هستند که می‌تواند تجربه استفاده از یک تلفن هوشمند اندرویدی را برای شما متحول کند. اگر هم علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی هستید، Razer Phone می‌تواند مناسب‌ترین انتخاب برای شما باشد چرا که حتی قدرتمندتر از بازی‌های حال حاضر ظاهر شده است و به خوبی می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. ریزر تایید کرده است که Razer Phone یک تلفن هوشمند گیمینگ نیست، بلکه تلفنی است که برای گیمرها ساخته شده است و قابلیت‌های بی‌شمار آن به تمامی کاربران اجازه می‌دهد که بتوانند در هرزمینه‌ای از استفاده‌های مولتی مدیا گرفته تا استفاده از سنگین‌ترین اپلیکیشن‌های مهندسی و طراحی از آن استفاده کنند. قابلیت‌هایی نظیر باطری 4000 میلی‌آمپری، صفحه نمایشی بدون وجود محدودیت در رفرش ریت، سخت افزاری بسیار قدرتمند و… موجب می‌شود تمام کاربران به خرید Razer Phone فکر کنند. درمیان سیل معرفی و عرضه تلفن‌های هوشمند مختلف توسط کمپانی‌های مشهور این حوضه، Razer Phone را می‌توان متفاوت و قدرتمند تلقی کرد. تلفن هوشمندی که فراتر از نیازهای کاربران درنظر گرفته شده است و به راحتی می‌تواند از پس تمام خواسته‌های آنان بربیاید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان