جراح خوره تکنولوژی و تشخیص سرطان خودش با آیفون

پزشکی که در حال آزمون ابزار تازه سونوگرافی متصل به آیفونش بود، در بدن خودش سلولهای سرطانی را کشف کرد.

جراح خوره تکنولوژی و تشخیص سرطان خودش با آیفون

پزشکی که در حال آزمون ابزار تازه سونوگرافی متصل به آیفونش بود، در بدن خودش سلولهای سرطانی را کشف کرد.

 

جان مارتین، جراح قلب و عروق آمریکایی مشغول آزمایش ابزار سونوگرافی قابل حملی با نام Butterfly iQ بود که به شکل اتفاقی تعدادی سلول سرطانی را در گردن خودش کشف کرد.

 

این دستگاه که به آیفون متصل می‌شود، اندکی بزرگتر از یک ریش‌تراش برقی است. با قرار دادن آن در هر ناحیه‌ای از بدن، می‌توانید یک تصویر تشخیصی سونوگرافی سیاه و سفید دقیق روی صفحه موبایل تان داشته باشید.

 

قابلیت حمل Butterfly iQ باعث می شود که در هر جایی (از خانه تا آمبولانس و بیمارستانهای صحرایی)‌ قابل استفاده باشد. شرکت Butterfly Network سازنده این ابزار پرتابل می‌گوید که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در طراحی نرم‌افزار این دستگاه، هر فرد ناآزموده و مبتدی هم قادر به استفاده از Butterfly iQ و مشاهده تفسیر اجمالی نتایج خواهد بود.

 

به گفته سایتهای خبری، مارتین بلافاصله پس از کشف این سلولهای سرطانی، برنامه رادیودرمانی خود را آغاز کرده و یک بار هم تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

قرار است Butterfly iQ از سال 2018 و با قیمت 1999 دلار راهی بازار گردد. البته باید به ورود چنین ابزارهایی به زندگی روزمره به دیده تردید نگریسته شود. زیرا اگرچه باعث تشخیص سریع‌تر بیماری‌ها در منزل و همچنین سرعت عمل بیشتر پزشکان در مطب خواهد شد، اما از سوی دیگر باعث افزایش مشکلات روانی حاصل از خودبیماربینی مفرصی است که در عصر اینترنت گریبان‌گیر بشریت شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر