ماهان شبکه ایرانیان

معرفی برترین اپلیکیشن‌های آفیس برای ios

عرضه نرم افزار آفیس برای ویندوز را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین تحولات کارهای دفتری و ثبت اسناد و مدارک در تاریخ دانست، چرا که تمام اطلاعات و داده‌هایی که بصورت دستی ثبت و ضبط می‌شدند و نگهداری و بایگانی آنان پروسه سخت و طاقت فرسایی را بوجود می‌آورد امروزه به سادگی در یک فایل Word یا Excel نگهداری می‌شود و دسترسی یا انتقال آن‌ها نیز به سادگی هرچه تمام ...

معرفی برترین اپلیکیشن‌های آفیس برای ios

عرضه نرم افزار آفیس برای ویندوز را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین تحولات کارهای دفتری و ثبت اسناد و مدارک در تاریخ دانست، چرا که تمام اطلاعات و داده‌هایی که بصورت دستی ثبت و ضبط می‌شدند و نگهداری و بایگانی آنان پروسه سخت و طاقت فرسایی را بوجود می‌آورد امروزه به سادگی در یک فایل Word یا Excel نگهداری می‌شود و دسترسی یا انتقال آن‌ها نیز به سادگی هرچه تمام‌تر صورت می‌گیرد. اما این روزها استفاده از چنین فایل‌هایی مختص کامپیوترهای شخصی نیست و تنوع فایل‌های اینترنتی بقدری گسترده شده است که کاربران را وادار می‌کند تا درهرگونه ابزار و وسایل لازم برای دسترسی به آنان را نزدیک به خود نگه داشته تا در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده کنند. سیستم عامل ios امروزه تبدیل به یک اکو سیستم کامل و بی‌نقص برای رفع نیازهای کاربران شده و طبیعیست که در این زمینه نیز شاهد وجود اپلیکیشن‌های متنوعی برای رفع نیاز کاربران باشیم. در این مقاله به معرفی برترین اپلیکیشن‌های آفیس برای کاربران ios می‌پردازیم، اگر شما نیز در زندگی روزمره نیاز زیادی به چنین فایل‌هایی برای مطالعه در تلفن هوشمندتان دارید، تا پایان همراه ما باشید.

 

مجموعه نرم افزارهای iWork شامل Pages، Keynote و Numbers

مجموعه نرم افزارهای iWork شامل Pages، Keynote و Numbers هم‌اکنون برروی ios قابل دسترس هستند و به خوبی با هر بروز رسانی این سیستم عامل خود را وفق می‌دهند تا کاربران از نظر رابط کاربری احساس خستگی نکنند. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید تحقیقات خود را با ویژگی‌هایی مانند Word Processor که در محدوده لغتی مشخص شروع به پیشنهاد دادن لغات مختلف به شما می‌کند کامل‌تر از گذشته کنید یا مطالب و محتوای ارزشمند خود را در برگه‌های مجازی آن‌ها ذخیره کرده و درنهایت از آن‌ها برای برگزاری سمینار یا کنفرانس خود استفاده کنید. شما می‌توانید اسناد و مدارک خود را در هر برنامه ویرایش کنید و سپس بوسیله سیستم iCloud آن را با دیگران به مشارکت بگذارید. اگر تا کنون از نرم‌افزار آفیس استفاده می‌کردید ممکن است کمی طول بکشد تا با رابط کاربری iWork آشنا شوید، اما به خوبی می‌توانید نیازهایتان را بوسیله این برنامه‌ها رفع کنید. هر سه برنامه معرفی شده بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز قابل دریافت است.

مجموعه نرم افزارهای مایکروسافت آفیس شامل Word، Excel و پاورپوینت

اگر از کاربران مجموعه برنامه‌های آفیس کمپانی مایکروسافت بوده‌اید، همچنان نیز می‌توانید از آن‌ها برروی تلفن هوشمند خود استفاده کنید. مجموعه نرم افزارهای مایکروسافت آفیس شامل Word، Excel و پاورپوینت و دیگر برنامه‌های مرتبط همگی برروی سیستم عامل ios موجود هستند و خصوصیات و ویژگی‌های نسخه ویندوز کاملا برای مصارف تلفن‌های هوشمند و صفحه‌های لمسی آماده شده است. بطور خلاصه می‌توانید تمام کارهایی که با نرم افزار آفیس برروی ویندوز انجام می‌دادید را هم‌اکنون برروی تلفن هوشمند خود انجام دهید و از این حیث احساس کمبود یا ناتوانی در انجام کاری را نکنید، برای مثال می‌توان به بکار بردن فرمول‌ها، نوشتن در صفحات مختلف، ساخت اسلایدشوها با استفاده از تصاویر، موسیقی و… اشاره کرد. بنابراین برای کاربرانی که سال‌هاست از نرم افزار آفیس برروی کامپیوتر خود استفاده می‌کنند استفاده از همین نرم افزار برروی ios می‌تواند در اولویت باشد. فقط کافیست توجه کنید که برای استافده از این نرم افزارها نیاز به حساب کاربری مایکروسافت دارید. نرم افزارهای معرفی شده بصورت رایگان و با پرداخت‌های درون برنامه‌ای از فروشگاه آیتونز قابل دریافت هستند.

OneDrive

OneDrive نام سیستم ذخیره اطلاعات مایکروسافت است، اگر شما نیاز خاصی به نمایش یا ویرایش یک مقاله یا مطلب ندارید و تنها می‌خواهید در مکانی مطمئن تمام اطلاعات خود را ذخیره کنید، OneDrive می‌تواند انتخاب خوب و مناسبی برای شما باشد. پس از نصب برنامه 5 گیگابایت فضای رایگان به شما هدیه داده می‌شود و برای ارتقاء میزان آن می‌بایست مبلغ 2 دلار بصورت ماهیانه و از طریق پرداخت درون برنامه‌ای واریز کنید تا فضایی بالغ بر 50 گیگابایت تا 5 ترابایت دریافت کنید. البته OneDrive بدین شکل نیست که اجازه هیچ کاری بجز ذخیره اطلاعات را به شما ندهد، بلکه می‌توانید آن‌ها را نمایش داده و مطالعه کنید یا برخی ویراست‌های کوچک و جزئی را در آن‌ها اعمال کنید. علاوه بر فایل‌ها و مدارک می‌توانید تصاویر، ویدیو و… را نیز در OneDrive ذخیره و نگهداری کنید و سپس به راحتی آن‌ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید اپلیکیشن OneDrive را بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.

OfficeSuite

OfficeSuite را با Microsoft OfficeSuite اشتباه نگیرید، OfficeSuite اپلیکیشنی متفاوت است که خود را کامل‌ترین اپلیکیشن آفیس برروی ios خطاب می‌کند. از ویژگی‌های مثبت OfficeSuite پشتیبانی آن از تمامی فرمت‌های مایکروسافت آفیس به همراه دیگر فرمت‌هایی نظیر RTF، TXT، LOG، CSV و… است که موجب می‌شود کاربران برای استفاده از هیچ فایلی دچار مشکل نشوند. شما می‌توانید در OfficeSuite فایل‌های جدید خود را ایجاد کنید یا فایل‌های قدیمی خود را ویرایش کنید. از میان این فایل‌ها می‌توان به نوشته‌های معمولی، فایل‌های مرتبط با سمینارها یا کنفرانس‌ها، فایل‌های PDF و… اشاره کرد و با خرید نسخه پرمیوم برنامه می‌توانید از فونت‌های جدید، قابلیت پسورد گذاری برروی فایل‌ها و ذخیره در فرمت‌های مختلف استفاده کنید. اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که همانند Microsoft OfficeSuite بتواند نیازهای شما را برطرف کند قطعا OfficeSuite یک گزینه مناسب خواهد بود.

 

Polaris Office

Polaris Office برای نمایش و ویرایش فایل‌های مختلفی همچون PDF، اسناد و مدارک، کنفرانس‌ها، نوشته‌های معمولی و… استفاده می‌شود و از تمام فرمت‌های مایکروسافت آفیس پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از تمام دستگاه‌های ios خود برای همگام سازی فایل‌ها برروی یکدیگر استفاده کنید و ویژگی‌های خلاقانه دیگری مانند اضافه کردن دست نویس یا کشیدن طرح برروی فایل‌ها در برخی مواقع به کمک شما بیاید. شما همچنین می‌توانید مستقیما از تلفن هوشمند خود تصاویر، ویدیوها یا دیگر فایل‌های قابل استفاده را وارد برنامه کرده و از آن‌ها در فایل‌هایتان استفاده کنید. با وجود اینکه Polaris Office بصورت رایگان قابل دریافت است اما پرداخت درون برنامه‌ای آن برای از بین بردن تبلیغات و اضافه کردن برخی ویژگی‌های کاربردی و حرفه‌ای دیگر قابل استفاده است.

 

Documents 6

همانطور که می‌توان از نام برنامه حدس زد، بوسیله Document 6 می‌توانید فایل‌های مختلف را مشاهده کنید، گوش دهید و از تمامی فرمت‌های مختلف نیز در این برنامه استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های کاربردی برنامه این است که به شما اجازه جستجو در تمام فایل‌ها حتی PDFها را نیز می‌دهد و بدین ترتیب پیدا کردن برخی موضوعات یا پاراگراف خاص در میان فایل‌ها بسیار ساده‌تر خواهد بود، از همین رو سازندگان برنامه آن را جستجوگر فایل‌های شما برروی ios خطاب می‌کنند. شما می‌توانید تمامی سرویس‌های ذخیره اطلاعاتی خود را با Documents 6 همگام کنید که از میان این سرویس‌ها می‌توان به iCloud نیز اشاره کرد. درنهایت به بهترین ویژگی این اپلیکیشن یعنی کاملا رایگان بودن آن می‌پردازیم، Documents 6 بصورت کاملا رایگان و بدون هیچ گونه پرداخت درون برنامه‌ای از فروشگاه آیتونز قابل دریافت است.

 

Google Docs, Sheets, Slides, Drive

اگر یکی از کاربران اکوسیستم گوگل هستید و از قضا استفاده بسیار زیادی از Google Drive خود می‌کنید، استفاده از اپلیکیشن‌های تخصصی گوگل مانند Google Docs، Sheets، Slides و Drive می‌تواند بهترین انتخاب ممکن برای شما باشد. شاید Docs در مقایسه با Microsoft Word ضعیف‌تر جلوه کند اما همچنان بسیار کاربردی بوده و به شما اجازه می‌دهد فایل‌هایی نظیر تصاویر، جدول‌های مختلف و… را به فایل‌های خود اضافه کنید. Sheets نیز به خوبی Excel نیست، اما همچنان شما می‌توانید تهیه و تنظیم جدول‌های خود را به این برنامه بسپارید تا در بهترین حالت ممکن آن را برای شما انجام دهد و در این میان انواع و اقسام فرمول‌های مورد نیاز را درون آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از اپلیکیشن‌های نام برده می‌توانید فایل‌های خود را برروی تمام دستگاه‌هایتان سینک کنید و بدین وسیله با استفاده از هر دستگاه مجهز به سیستم عامل ios به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. Slides در مقایسه با پاورپوینت دچار برخی کمبودها و ضعف‌ها است اما در مواقع ضروری می‌تواند به خوبی به کمک شما آمده و نیازتان را برطرف کند. دریافت تمام برنامه‌های نام برده از طریق فروشگاه آیتونز بصورت رایگان قابل انجام است و با استفاده از آنان Google Drive به شما 15 گیگابایت فضای رایگان هدیه می‌دهد تا فایل‌های خود را درون آن ثبت و نگهداری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان