بهترین وقت روز برای سفر با هواپیما

اگر تا به حال برایتان پیش آمده است که از یک پرواز غیرمستقیم جا مانده‌ باشید یا مجبور باشید بهایی دو برابر بیشتر از بهای معمول برای بلیت هواپیما بپردازید فقط به این دلیل که نمی‌خواستید پروازهای شبانه را انتخاب کنید، به خوبی درک می‌کنید که برخی اوقات روز نسبت به ساعت‌های دیگر بیشتر مورد پسند مسافران هواپیما است

بهترین وقت روز برای سفر با هواپیما

اگر تا به حال برایتان پیش آمده است که از یک پرواز غیرمستقیم جا مانده‌ باشید یا مجبور باشید بهایی دو برابر بیشتر از بهای معمول برای بلیت هواپیما بپردازید فقط به این دلیل که نمی‌خواستید پروازهای شبانه را انتخاب کنید، به خوبی درک می‌کنید که برخی اوقات روز نسبت به ساعت‌های دیگر بیشتر مورد پسند مسافران هواپیما است. برنامه سفر و بودجه شما در انتخاب پرواز تأثیرگذار است اما اگر انعطاف‌پذیری بیشتری دارید، سعی کنید اولین پروازی که بلند می‌شود یا آخرین پروازی که بر زمین می‌نشیند را انتخاب کنید؛ مخصوصاً اگر می‌خواهید طبق برنامه باشید و در هزینه‌ها و پول خود صرفه‌جویی کنید.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

وقتی می‌خواهید ارزان سفر کنید، با مقایسه خرید خواهید دید که حتماً بهترین خرید را در اول صبح یا آخر شب دارید. ارزان‌ترین پرواز روز احتمالاً اولین پرواز خروجی است. اگر زود بیدار شدن برایتان مهم نیست، با انتخاب اولین پرواز صبح در پول خود صرفه‌جویی کرده و از مشکلاتی نظیر پر شدن جا پیشگیری کنید. اگر پرواز ارزان می‌خواهید منتها دوست ندارید صبح خیلی زود بیدار شوید، پروازهای زمان شام و ناهار هم بد نیستند. آنها را بررسی کنید. پروازهای شب‌هنگام اغلب خیلی گران نیستند و از پروازهای روز ارزان‌ترند اما باید خواب خوب شبانه‌ای در هواپیما داشته باشید.

سفر با برنامه‌ریزی دقیق

اگر رسیدن به موقع و سر وقت به مقصد برایتان مهم است، پروازهای صبح زود بهترین پروازها هستند. درصد رسیدن به موقع به مقصد بعد از ساعت‌های 3 و 4 عصر تقریباً در بیشتر فرودگاه‌ها و خطوط هوایی افت می‌کند. پروازهای صبح‌هنگام بهترین پروازها هستند زیرا ترافیک در فرودگاه‌ها و در آسمان زیاد نیست. بنابراین، هواپیمای شما سر ساعت فرودگاه را ترک می‌کند و سر ساعت هم به مقصد می‌رسد. تأخیر در پرواز با شلوغ شدن ترافیک در آسمان و تأثیر امواج با احتمال بیشتری رخ می‌دهد. وقتی یک پرواز با تأخیر مواجه می‌شود، ممکن است همه پروازهای بعدی نیز با تأخیر همراه باشند.

پروازهای بین‌المللی

وقتی به کشور دیگری پرواز می‌کنید، می‌توانید با انتخاب پرواز شبانه بیشتر وقت خود را بر فراز دریا بگذرانید. مثلاً اگر غروب از East Coast پرواز کنید معمولاً صبح روز بعد به اروپا خواهید رسید. با این کار، شما یک روز کامل را برای لذت بردن از سفر بین‌المللی یا خارجی خود خواهید داشت. علاوه بر این، اگر بتوانید در هواپیما بخوابید، با تأخیر آن نیز کنار خواهید آمد.

نکات مهم دیگر

تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین زمان برای سفر به ملاحظات شخصی شما بستگی دارد؛ مثلاً این که ازکدام فرودگاه حرکت می‌کنید و چه نوع پروازی دارید؟ مستقیم یا غیر مستقیم؟ اگر با فرزندان کوچک خود سفر می‌کنید، سفر در زمان چرت یا خواب آنها بهترین راه برای ساکت نگه داشتنشان در هواپیماست. فصل و ماهی که قصد سفر دارید و شرایط جوی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند. مثلاً، طوفان‌های اواخر عصر در تابستان احتمال تأخیر در پرواز را بیشتر می‌کند و برف زمستان و یخبندان نیز منجر به کنسل شدن پروازها می‌شود و دیگر مهم نخواهد بود که پرواز شما در چه ساعتی برنامه‌ریزی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر