این زبان‌ها را یاد نگیرید!

اینها سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری هستند.

این زبان‌ها را یاد نگیرید!

اینها سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری هستند.

یادگیری یک زبان متفاوت می‌تواند سرگرم‌کننده و جالب باشد. نه تنها از دوستان و اطرافان خود متمایز خواهید بود بلکه یادگیری زبان دیگر دریچه‌های تعامل با فرهنگ‌هایی کاملاً متفاوت را برای شما می‌گشاید. البته، ناگفته نماند که برخی از زبان‌ها برای یادگیری ساده‌تر هستند و برخی دیگر سخت. ما به شما توصیه می‌کنیم که از این 25 زبان که سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری هستند دور بمانید؛ مگر این که خودتان بخواهید عمداً ذهنتان را به چالش بکشید و آن را تحریک کنید. اگر تصمیم جدی گرفتید که یکی از این زبان‌ها را یاد بگیرید، به شما تبریک می‌گوییم! جالب اینجاست که تا همین جا هم شما موفق هستید زیرا زبان فارسی هم بین این 25 زبان سخت دنیا است.

25- تاگالوگ: زبان آسترونزی است که یک‌چهارم جمعیت فیلیپین به این زبان صحبت می‌کنند.


24- ناواجو: یکی از زبان‌های جنوب آتاباسک که در بخش جنوب غربی قسمتی از امریکا صحبت می‌شود و 120 هزار تا 170 هزار متکلم دارد.


23- نروژی: زبان آلمان شمالی که زبان ملی نروژ است. این زبان همراه با سوئدی و دانمارکی قابل فهم برای زبان‌های گوناگون اسکاندیناوی است.


22- فارسی: زبان فارسی متعلق به شاخه هندوایرانی از زبان‌های هندواروپایی است که در ایران و افغانستان و همین طور تاجیکستان و دیگر مناطقی که تحت تأثیر ایران هستند صحبت می‌شود. 110 میلیون نفر در سراسر دنیا به زبان فارسی صحبت می‌کنند.


21- اندونزیایی: زبان بین‌المللی مجمع‌الجزایر اندونزی است که بیشترین متکلم را دارد زیرا اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت دنیاست.


20- هلندی: زبان آلمان غربی در هلند، بلژیک و سورینام. این زبان به انگلیسی و آلمانی نزدیک است اما از ادغام صداها با حروف بعدی که در آلمانی استفاده می‌شود به عنوان نشان گرامری استفاده نمی‌کند.


19- اسلوونیایی: بخشی از گروه زبان غرب اسلاوی که 2٫5 میلیون متکلم در سراسر دنیا دارد که بیشتر آنها در اسلوونی هستند.


18- آفریکانس: زبان آلمان غربی که بومی‌های نامبیا و آفریقای جنوبی و همین طور زیمباوه و بوتسوانا به آن صحبت می‌کنند و شاخه‌ای از زبان هلندی محسوب می‌شود.


17- دانمارکی: 6 میلیون متکلم در سراسر دنیا دارد. دانمارکی زبان آلمان شمالی است که زبان اقلیت محسوب می‌شود. در گرینلند، حدود 15 تا 20 درصد از کل جمعیت به این زبان صحبت می‌کنند.


16- باسک: زبان باستانی کشور باسک که از شمال شرق اسپانیا تا جنوب غرب فرانسه کشیده شده است. تقریباً 27 درصد از جمعیت باسک به این زبان صحبت می‌کنند.


15- والش: شاخه بریتونیک زبان سلتیک که در ولز استفاده می‌شود. این زبان کامبرین هم نامیده می‌شود.


14- اردو: مسلمان‌های هندوستان به این زبان صحبت می‌کنند. اردو زبان ملی و رسمی کشور پاکستان است. اردو از نظر گرامر و ساختار پایه شبیه زبان هندی استاندارد است.


13- عبری: زبان سامی غرب متعلق به خانواده آفرواسیایی است که اولین بار در عبری باستان و اسرائیل در قرن دهم قبل از میلاد مسیح استفاده شد.


12- کره‌ای: زبان رسمی کره شمالی و جنوبی که بیش از 80 میلیون متکلم در سراسر دنیا دارد.


11- سانسکریت: زبان مذهبی و اولیه هندو، جین و بودا که لهجه هندوآریایی قدیمی است و منشأ آن پروتو هندوایرانی و پروتو هندواروپایی است. این زبان در ادبیات، شعر، فلسفه و متون فنی زبان هند به میزان وسیعی استفاده شده است.


10- کرواسیایی: گونه‌ استاندارد از زبان صربو-کرواسیایی و یکی از زبان‌های رسمی اتحادیه اروپا است. این زبان بر اساس لهجه‌ای از هرزوگوین شرقی است که پایه زبان‌های بسیار زیاد دیگری به شمار می‌رود.


9- مجارستانی: زبان رسمی مجارستان و زبان اتحادیه اروپا که نه تنها در جوامع مجارستانی بلکه در اسلواکی، صربستان و رومانی نیز صحبت می‌شود. این زبان به خانواده اورالی تعلق دارد.


8- گالیک: زبان گالیک که به عنوان زبان گالیک اسکاتلندی نیز مشهور است یک زبان سلتیک است که بومیان اسکاتلند به آن صحبت می‌کنند. این زبان که شاخه‌ای از زبان گیودلیک است از زبان ایرلندی میانه نشأت گرفته.


7- ژاپنی: زبان آسیای شرقی و زبان ملی کشور ژاپن که بیش از 125 میلیون نفر در سراسر دنیا به آن صحبت می‌کنند. زبان ژاپنی یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیاست زیرا رابطه نزدیک با زبان چینی دارد و الفبایش پیچیده است.


6- آلبانیایی: زبان هندواروپایی که مردم کوزوو، آلبانی، بلغارستان و جمهوری مقدونیه به آن صحبت می‌کنند. زبان آلبانیایی زبان قرن‌های گذشته است که اولین بار در جوامع مونته نگرو، ایتالیا و یونان صحبت می‌شد. سیستم واژگان این زبان از زبان‌های دیگر متفاوت است.


5- ایسلندی: زبان آلمان شمالی و زبان هندواروپایی است که به میزان زیادی تحت تأثیر زبان‌های دانمارکی و سوئدی قرار گرفته.


4- تایلندی: این زبان که بیشتر به عنوان سیامی و تایلندی مرکزی مشهور است زبان ملی مردم تایلند است. نیمی از واژگان این زبان از پالی یا سانسکریت به عاریت گرفته شده است.


3- ویتنامی: ویتنامی زبان ملی و رسمی کشور ویتنام و اولین یا دومین زبانی است که بسیاری از اقلیت‌های قومی به آن صحبت می‌کنند. واژگان این زبان از چینی قرض گرفته شده‌اند و الفبایش الفبای لاتین امروزی با نشان‌های اضافی برای تون‌ها و حروف خاص است.


2- عربی: زبان عربی امروز نسل زبان عربی کلاسیک است که در قرن 6 استفاده می‌شد. این زبان در گستره وسیعی از کشورها که از خاورمیانه تا شاخ آفریقا کشیده می‌شود تکلم می‌شود. بسیاری از گونه‌هایی که صحبت می‌شود غیر قابل فهم هستند و مربوط به زبانشناسی اجتماعی می‌شوند.


1- چینی: چنین گروهی از تنوع زبانی است که شکل‌های مختلف آن قابل فهم نیست. یک‌پنجم از کل جمعیت دنیا به زبان چینی صحبت می‌کنند اما یادگیری این زبان خیلی سخت است. این زبان در جمهوری خلق چین، جمهوری چین (تایوان) و سنگاپور تکلم می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر