کشورهای ممنوعه برای افراد سابقه‌دار!

بیشتر کشورها به شهروندان امریکایی که سوء سابقه کیفری دارند اجازه ورود می‌دهند و تنها چیزی که برای آنها لازم است پاسپورت امریکایی است

کشورهای ممنوعه برای افراد سابقه‌دار!

بیشتر کشورها به شهروندان امریکایی که سوء سابقه کیفری دارند اجازه ورود می‌دهند و تنها چیزی که برای آنها لازم است پاسپورت امریکایی است. کشورهایی که نیاز به روادید یا ویزا دارند باید در فرم درخواست خود مدرک سوء پیشینه کیفری یا جزایی خود را ارائه دهند. علاوه بر این، باید در طی فرایند تأیید ویزا نیز سابقه کیفری خود را ارائه دهند. چندین کشور بر اساس این اطلاعات و داشتن سوء پیشینه کیفری امکان ورود به کشورشان را به مهاجران و گردشگران نمی‌دهند.

استرالیا

اگر سابقه کیفری دارید، باید ویزای گردشگری بگیرید تا بتوانید به استرالیا سفر کنید. استرالیا همه افرادی که در خواست ویزا دارند را طبق مشخصات و ویژگی‌های الزامی ارزیابی می‌کند. اگر سابقه کیفری مانند حکم زندان به مدت یک سال یا بیشتر داشته باشید، چندین مورد توقیف داشته باشید یا از حبس مهاجرت فرار کرده باشید، به صورت خودکار درخواست شما رد می‌شود. با وجود این، مقامات اجرایی می‌توانند درخواست ویزای شما را بنا بر صلاحدید خود تأیید کنند.

کانادا

کانادا می‌تواند ورود هر کسی که سابقه کیفری دارد را به این کشور رد کند. این جرائم عبارت است از رانندگی در حال مستی یا مصرف مواد مخدر، جرمی که محکوم به حکم قضایی زندان به مدت 10 سال یا بیشتر طبق قوانین کانادا باشد یا یک جرم مافیایی یا سازمان‌یافته. اما اگر فرض شود که شما اصلاح شده‌اید یا یه شما عفو خورده باشد، طبق صلاحدید مقامات اجرایی کانادا امکان ورود به این کشور را دارید.

چین

برای سفر به چین هم به ویزا نیاز است و شما باید هنگام ارائه درخواست ویزا، سابقه کیفری خود را نیز ضمیمه کنید. سفارت جمهوری خلق چین ورود افرادی که سوء سابقه کیفری دارند را به طور شفاف ممنوع نمی‌کند اما مسافران به چین باید بعد از رسیدن در اداره پلیس ثبت نام کنند. چندین جرم وجود دارد که شرایط ارائه ویزا را نقض می‌کند.

کشورهای دیگر

برای اقامت 90 روزه یا کمتر نیاز به گرفتن ویزا نیست. در مواقعی که شما بیش از یک سال در حبس باشید یا محکومیت در مورد مواد مخدر داشته باشید، درخواست ویزا رد می‌شود. روسیه برای ورود به کشورش به ویزا نیاز دارد و شما باید هنگام ارائه درخواست ویزا گزارش سوء پیشینه کیفری خود را ارائه دهید. مرز انگلستان قبل از ورود از مسافران درخواست مدرک سابقه کیفری می‌کند. مأموران مهاجرت در صورت صلاحدید و باور به عدم حضور شما در کشور انگلستان یا احتمال آسیب رساندن به مردم کشورش می‌توانند ورود شما به این کشور را ممنوع کنند.

پاسپورت

شما معمولاً می‌توانید با وجود داشتن سابقه کیفری نیز ویزای امریکا بگیرید. سازمان ایالت متحده می‌تواند پاسپورت شما را تحت شرایط خاص رد یا باطل کند. این حالت در صورت داشتن قرار توقیف فدرال قابل توجه، درخواست دادگاه برای ممنوع‌الخروج بودن از امریکا یا محکومیت فدرال یا ایالتی مربوط به مواد مخدر در هنگام استفاده از پاسپورت برای ورود به کشور دیگر رخ می‌دهد.

نکات قابل ملاحظه

مدارک قانونی لازم برای ورود به هر کشوری متفاوت است. اگر در مرز از ورود شما به کشور مورد نظرتان ممانعت به عمل آمد، مجبور می‌شوید فوراً به کشور خود بازگردید. اما اگر به شما اجازه ورود به کشور داده شد، دولت خارجی ممکن است هنوز هم از شما سابقه کیفری بگیرد و شاید لازم باشد در خلال سفر خود مجبور به ترک آن کشور شوید. همیشه قبل از ترک کشور، با سفارت کشوری که تصمیم دارید به آنجا سفر کنید مشورت نمایید و در مورد شرایط خاص خود صحبت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان