قابلیت Face ID در آیفون X و ناکامی در تشخیص چهره

نیلی پتل (Nilay Patel) در میان اظهار نظرات خود درباره ی محصول جدید شرکت اپل یعنی iPhone X اینطور بیان می کند: در طول مدت زمان یک هفته‌ای که از آیفون X استفاده می کنم، به این نکته پی‌بردم که قابلیت Face ID در آیفون X کارایی مناسبی دارد که این می تواند خبر خوبی برای کاربران این تلفن همراه هوشمند باشد، اما نکته ی قابل تامل در این زمینه می تواند ناکام ...

نیلی پتل (Nilay Patel) در میان اظهار نظرات خود درباره ی محصول جدید شرکت اپل یعنی iPhone X اینطور بیان می کند: در طول مدت زمان یک هفته‌ای که از آیفون X استفاده می کنم، به این نکته پی‌بردم که قابلیت Face ID در آیفون X کارایی مناسبی دارد که این می تواند خبر خوبی برای کاربران این تلفن همراه هوشمند باشد، اما نکته ی قابل تامل در این زمینه می تواند ناکامی گهگاه این قابلیت در تشخیص چهره باشد که در بعضی اوقات آزار دهنده است.

قابلیت Face ID

در این مدت تمام سعی من برای یافتن راه حلی برای رفع مشکل ناکامی تشخیص چهره Face ID در آیفون X بود که به لطف جوابی که یکی از کاربران شبکه ی اجتماعی توییتر (Twitter)بیان کرده بود فهمیدم که چه باید کرد.

برداشت کلی من این است که قابلیت Face ID اگر به خوبی کار کند، بسیار بهتر از قابلیت Touch ID به هنگام باز کردن قفل تلفن همراه هوشمند خواهد بود و این حس را به کاربران القا می کند که اطلاعاتی که آنها در اختیار دارند به مراتب از امنیت بالاتری برخوردار است. با این وجود اگر این قابلیت به درستی کار نکند و در تشخیص چهره افراد ناموفق باشد مشخص نیست که به طور دقیق باید چه کاری برای رفع این مشکل انجام داد.

قابلیت Face ID

هنگامی که قابلیت Touch ID با مشکل مواجه می شود شما انگشت شست خود را تمیز کرده و دوباره برای بازکردن قفل اقدام می کنید و یا ازانجام این کار منصرف شده و رمز عبور خود را به صورت دستی وارد می کنید. هنگامی که قابلیت Face ID با مشکل مواجه می شود، شما مجبورید موقعیت تلفن همراهتان را تغییر دهید و یا از طریق منوی Home bar اقدام کنید. معمولا، این انجام این کار مشکل شما را حل می کند.

قابلیت Face ID

یکی از ویژگی های جالب و جدیدی که به آیفون X اضافه شده است، امکان پنهان کردن تمامی اعلان ها تا زمان تشخیص دادن چهره شما توسط Face ID می باشد، اما بعضی از مواقع پیش می آید که گوشیتان را بر روی میز و یا بر روی شارژ بی سیم قرار داده اید که منجر به عمل نکردن قابلیت Faca ID می شود.

این مطالب را نیز بخوانید:

اگر آیفون 7 دارید: چند دلیل برای نخریدن آیفون 8 یا 8پلاس

ویژگی های آیفون 10 از دیدگاه یک کاربر اندرویدی چگونه است؟

ارتقا به آیفون 8 یا آیفون 10؛ آیا ارزشش را دارد؟

نقد و بررسی آیفون 8 و 8 پلاس

پنج نکتۀ مثبت و منفی از ویژگی های آیفون 10

سوال اینجاست که اگر در این شرایط بخواهید بدون تغییر دادن موقعیت تلفن همراه به اعلان هایتان دسترسی داشته باشید باید چه کاری انجام دهید؟

  • اگر روی خود را به سمت دیگری بگیرید و دوباره به صفحه گوشی نگاه کنید کمکی به شناسایی چهره شما نمی کند.
  • اگر منوی Home Bar را به سمت بالا بکشید برای دیدن اعلان ها مجبورید که آن را مجددا به سمت پایین بکشید که این موضوع آزار دهنده است.
  • شاید اگر ندانید اعلان ظاهر شده بر روی صفحه نمایش به چه موضوعی مربوط است مایل به کلیک کردن بر روی آن نباشید و این می تواند گیج کننده باشد.
  • اگر مشغول کارکردن باشید و دلتان نخواهد که به تلفنتان دست زده و موقعیت آن را تغییر دهید و در عین حال علاقه مند به بررسی اعلان ظاهر شده بر روی گوشی خود باشید این مشکل ممکن است برای شما نیز القا کننده ی حس بدی باشد.
  • استفاده های مکرر از دکمه Power برای روشن و خاموش کردن صفحه نمایش به منظور دسترسی به پیام های جدید نیز نکته منفی برای قابلیت Face ID در نظر گرفته می شود.

حال اگر بخواهید اطلاعات موجود در تلفن همراهتان را بدون برداشتن آن و یا انجام دادن یک سری از کارهای خاص ببینید باید چه کاری انجام دهید؟ شرکت اپل در این مورد اطلاعاتی دراختیار کاربران قرار نداده است.

 

قابلیت Face ID

خوشبختانه، الکس اندرسون (Alex Anderson) در شبکه ی اجتماعی توییتر (Twitter) پاسخ این سوال را به اشتراک گذاشت که می تواند برای بسیاری از کاربران مفید و کاربردی باشد. برای رفع این مشکل می توانید منوی Home bar را اندکی بالا آورده و سپس به حالت اولیه بازگردانید و دوباره برای باز کردن صفحه نمایش خود اقدام کنید، احتمال اینکه قابلیت Face ID  این بار به خوبی چهره شما را شناسایی کند بیشتر است.

پنج نکتۀ مثبت و منفی از ویژگی های آیفون 10

آیا این یک مشکل احمقانه است؟ بله، اما این موردی است که افراد روزانه بارها و بارها با آن برخورد دارند و انتظار آنها این است که قابلیت Face ID کارایی بهتری داشته باشد. گوشی های هوشمند باید به منظور تسهیل امور برای کاربران تنظیمات خود را همسو و همگام با آنها تغییر دهند نه این که افراد مجبور به هماهنگ کردن خود با آنها شوند، که البته به نظرمی رسد آیفون به این نکته توجه چندانی نکرده است.قابلیت Face ID

 

شرکت اپل بهترین سناریو ممکن برای باز کردن قفل تلفن های همراه هوشمند را با قابلیت Face ID طراحی کرده است، اما یک نرم افزار خوب باید راهنمایی های مناسبی برای کاربران داشته باشد تا آنها بدانند هنگام مواجهه با مشکلات پیش آمده چه باید بکنند. امیدوارم در ادامه اپل نیز به این دسته از نیاز های کاربران توجه بیشتری داشته باشد.

منبع: Theverge

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر