ماهان شبکه ایرانیان

مدارک لازم برای درخواست ویزای کانادا

اگر قصد دارید به کانادا سفر کنید، حتماً باید قوانینی که برای ورود به این کشور لازم است رعایت کنید را بررسی نمایید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای کانادا

اگر قصد دارید به کانادا سفر کنید، حتماً باید قوانینی که برای ورود به این کشور لازم است رعایت کنید را بررسی نمایید.

سفر از برخی کشورها، مانند ایران، به کانادا نیازمند کسب ویزا یا روادید است. اما آنهایی که در امریکا زندگی می‌کنند، اگر برای کار یا تفریح به کانادا سفر می‌کنند و سفرشان کمتر از 3 ماه طول می‌کشد، نیاز به ویزا ندارند. اگر شهروندان امریکایی بخواهند بیش از سه ماه در کانادا اقامت داشته باشند، به ویزا نیاز دارند.

برای گرفتن ویزا، باید تعدادی از اسناد و مدارک لازم را تهیه و تکمیل کنید. اگر هم در مورد قسمتی از فرایند درخواست ویزا سؤالی دارید می‌توانید با دفتر صدور ویزای کانادا یا سفارت تماس بگیرید.

پاسپورت یا گذرنامه

پاسپورت معتبر و امضاشده که حداقل یک صفحه خالی ویزا دارد برای گرفتن ویزای سفر به کانادا الزامی است. این مورد برای تمامی اعضای خانواده که می‌خواهند ویزا بگیرند الزامی است. اگر پاسپورت شما به زودی منقضی و باطل می‌شود، باید قبل از درخواست ویزا یک پاسپورت جدید بگیرید.

فرم‌های درخواست

همه فرم‌های درخواست را پر کنید که می‌تواند آنلاین هم باشد. وقت کافی را برای پر کردن هر کدام از آنها اختصاص دهید و سعی کنید آنها را با دقت و درستی هر چه تمام‌تر پاسخ دهید.

عکس پاسپورت

هر درخواست‌کننده باید دو عکس جدید برای پاسپورت بیندازد. عکس‌ها باید توسط عکاس حرفه‌ای و مخصوص پاسپورت ثبت شده باشند تا اندازه مناسب، جهت مناسب سر و صورت و تنظیمات دیگر چهره کاملاً رعایت شود.

گواهی مالی

شما باید مدرک معتبر برای برخورداری از امکانات مالی کافی برای اقامت خود در بازه زمانی مورد نظر در کانادا ارائه دهید. مقدار پول بر حسب هدف از سفر فرق می‌کند. اگر قرار است به دیدن دوستان و اعضای خانواده بروید لازم نیست مثل زمانی که قرار است در هتل اقامت کنید پول زیاد همراهتان داشته باشید.

پرداخت وجوه نقدی

شما باید برای گرفتن درخواست ویزا مقداری وجه واریز نمایید. پرداختی شما قابل استرداد نیست؛ حتی اگر درخواست ویزای شما رد شود. قیمت بر حسب تعداد نفرات همراه و دفعات سفر شما به کانادا متفاوت است.

سایر مدارک لازم

مدارک دیگری مانند گواهی استخدام، کارت شناسایی، برنامه سفر، دعوت‌نامه از سوی یک شهروند کانادایی یا پیشنهاد برنامه سفر نیز گاهی لازم است. در صورتی که نیاز به ارائه مدارک دیگری باشد، مرکز ارائه ویزای کانادا شما را در جریان خواهد گذاشت. همچنین، شما باید نتایج معاینات پزشکی را کامل و ثبت کنید. اگر این مورد هم برای شما لازم بود، به شما قبلاً اطلاع داده می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان