گربه‌های ولگرد هم خانه‌دار شدند!

گربه‌های ولگرد در یکی از خانه‌های قایقی آمستردام منزل گزیدند.

گربه‌های ولگرد هم خانه‌دار شدند!

گربه‌های ولگرد در یکی از خانه‌های قایقی آمستردام منزل گزیدند.

 

در قلب پایتخت هلند، در کانالی نزدیک یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های مرکز خرید، پناهگاه شناور حیوانات به نام The Catboat برای تقریباً 50 گربه ولگرد و رهاشده در حکم بهشت برین است.

 

این خانه قایقی که به زبان هلندی De Poezenboot نامیده می‌شود در کمربندی کانال خوش‌منظره و زیبای آمستردام واقع شده و یکی از جذابیت‌های اصلی گردشگری است که گربه‌دوستان را از سرتاسر دنیا به این منطقه توریستی می‌کشاند.

 

این پناهگاه از سال 1968 در حال فعالیت است؛ یعنی زمانی که هنریت ون ویلد یک کرجی قدیمی هلندی را به پناهگاهی امن برای حیوانات رهاشده مبدل کد.

 

این روزها این قایق را حدود 20 نفر داوطلب و چند کارگر نیمه‌وقت می‌گردانند و روزانه حدود 100 نفر بازدیدکننده به این پناهگاه برای دیدن گربه‌ها مراجعه می‌کنند.

 

جودیت گوبت، مدیر این قایق، گفت: «من بیشتر از هر چیزی از این لذت می‌برم که همه نوع آدم از سرتاسر دنیا به اینجا می‌آیند.»

 

بازدیدکنندگان می‌توانند به صورت خیریه مسئولیت و مخارج یکی از گربه‌ها را بر عهده بگیرند. گربه در قایق به زندگی خود ادامه می‌دهد و فردی که مسئولیتش را قبول کرده است به صورت منظم کمک‌های مادی و معنوی لازم را انجام می‌دهد.

 

در برخی از موارد هم مراجعان می‌توانند گربه‌ها را با خودشان به خانه ببرند. اما به گفته گوبت، آنها خیلی در مورد اعطای مسئولیت کامل به افراد وسواس دارند زیرا می‌خواهند فرد مناسبی را برای گربه پیدا کنند و همین طور بهترین گربه را برای صاحب جدیدش بیابند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان