معرفی بازی ایرانی فرار بزرگ ؛ قدم به قدم تا حقیقت!

به مرور شاهد ورود بازیسازان ایرانی به سبک‌های جدید و متفاوتی هستیم که عناوین خارجی متنوع و موفقی را در هریک از آن‌ها دیده‌ایم

معرفی بازی ایرانی فرار بزرگ ؛ قدم به قدم تا حقیقت!

به مرور شاهد ورود بازیسازان ایرانی به سبک‌های جدید و متفاوتی هستیم که عناوین خارجی متنوع و موفقی را در هریک از آن‌ها دیده‌ایم. البته این موضوع بدین معنا نیست که عناوین ایرانی قابل رقابت با عناوین خارجی نیستند و درهرصورت بازی‌های ایرانی بازندگان پیش فرض این رقابت محسوب می‌شوند، بلکه دربسیاری از مواقع شاهد محبوبیت و موفقیت بازی‌های ایرانی در میان کاربران بوده‌ایم که خود ثابت می‌کند استفاده صحیح از منابع و به کار گیری ایده‌های نوین همیشه فرمول رسیدن به موفقیت بوده است. این بار استودیو یارا گیم به سراغ یکی از کلاسیک‌ترین سبک‌ها میان بازی‌های ویدیویی رفته است که همچون یک فیلم سینمایی داستانی متفاوت را روایت می‌کند و درنهایت تصمیمات مهم شخصیت آن را به دست کاربران می‌سپارد. حاصل این کار عنوان فرار بزرگ است که برای سیستم عامل اندروید منتشر شده است.

در ادامه به بررسی و معرفی این بازی متفاوت و سرگرم کننده می‌پردازیم، اگر علاقه‌مند به تجربه فرار بزرگ هستید تا پایان همراه ما باشید.

 

فرار بزرگ روایت‌گر یک داستان هیجان انگیز با چاشنی معمایی است که می‌توان آن را بزرگ‌ترین و درواقع اصلی‌ترین بخش بازی دانست. شخصیت بازی از یک بیهوشی بیدار می‌شود و خود را در یک سلول کوچک و درحالیکه به تخت بسته شده است پیدا می‌کند. او که از گذشته خود هیچ چیزی به یاد نمی‌آورد و دچار فراموشی شده سریعا شروع به ارزیابی محیط اطراف می‌کند تا راهی برای فرار پیدا کند. پس از بلند شدن از روی تخت و باز کردن تسمه‌هایی که دست و پایش را به تخت بسته بودند، پیش از خروج از سلول متوجه یک نامه برروی میز می‌شود که او را تشویق به فرار در سریع‌ترین زمان ممکن از این مخمصه می‌کند. شخصیت بازی که نمیداند چه اتفاقی برایش افتاده و دلیل این فرد برای کمک کردن به او برای فرار چیست، تصمیم میگیرد تا راه خود را برای رسیدن به آزادی شروع کند تا درنهایت متوجه شود حقیقتی که پشت پرده این اتفاقات عجیب پنهان شده چیست! همانطور که گفته شد، بار اصلی موفقیت بازی را داستان هیجان انگیز و معمایی آن به دوش می‌کشد که هرلحظه کاربر را مجاب می‌کند تا برای پیدا کردن حقیقت و فهمیدن دلیل این اتفاقات به بازی ادامه دهد و از آن خسته نشود. چنین داستان مهیجی چه چیزی کم دارد؟ یک راوی مناسب! اینجاست که فرار بزرگ از اندوخته گران بهای خود به خوبی استفاده می‌کند و با استفاده از یک راوی مناسب، علاوه بر بالاتر بردن هیجان ناشی از رسیدن داستان به نقاط اوج خود به بهترین شیوه کاربر را در جریان جزئیات و کلیات داستان قرار می‌دهد. طبیعتا این بخش می‌توانست بصورت کتاب‌های کمیک و بصورت صامت نیز درنظر گرفته شود، اما انتخاب یک راوی و شنیدن داستان بازی از زبان آن قطعا بسیار متفاوت‌تر و بهتر است.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که درکنار روایت داستان، چه چیز دیگری در فرار بزرگ موجب سرگرمی شما می‌شود؟ در قسمت مقدمه بیان کردیم که سبک بازی بسیار کلاسیک محسوب می‌شود، درواقع بازی دارای گیم‌پلی نیست و با تقلید از عناوین نقش آفرینی یا RPG بسیار کلاسیک ساخته شده است. در بازی تنها حق انتخاب دیالوگ‌ها را دارید که هر یک موجب می‌شوند شخصیت شما اقدام به انجام کاری کرده و مسیر بازی پس از آن تغییر کند. برای مثال در ابتدای بازی و به هنگام به هوش آمدن شخصیت بازی، می‌توانید خودتان شروع به باز کردن بندها و تسمه‌های موجود برروی تخت کنید یا شروع به داد و فریاد کردن کنید و درنهایت متوجه شوید که هریک چه عاقبتی را پی دارد. پس در بازی عملا نیاز به انجام دادن کاری ندارید، می‌توان فرار بزرگ را مانند یک فیلم سینمایی جذاب دانست که انتخاب‌ها و تصمیم گیری‌های شخصیت آن به دست بیننده سپرده شده است. تنها کافیست تلفن خود را بدست بگیرید، هندزفری‌های خود را در گوشتان بگذارید و پس از گوش دادن به داستان بازی و دیدن صحنه‌های آن، درمورد فعالیت‌های شخصیتتان تصمیم گیری کنید. نکته جالب درخصوص سبک بازی این است که هر انتخاب می‌تواند مسیر بازی را بصورت کلی تغییر دهد و موجب شود که شاهد یک پایان متفاوت باشید. یک انتخاب اشتباه می‌تواند شما را به کشتن دهد یا شرایط را به گونه‌ای تغییر دهد که به نعع شما باشد یا به ضررتان. از این رو تجربه فرار بزرگ نه فقط برای یک بار بلکه چندین بار ممکن است و هربار شما را با اتفاقات مختلفی روبه‌رو می‌کند. دربرخی از قسمت‌های بازی نیز سوال‌هایی مطرح می‌شوند که حالت معما را دارند و برای حل آن‌ها و پیشروی در بازی باید از میان گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید. شاید هر کاربری از سبک بازی خوشش نیامده و اصلا آن را یک بازی ویدیویی حساب نکند، اما فرار بزرگ یک بازی ویدیویی موفق محسوب می‌شود که به خوبی المان‌های این سبک خاص را با داستانی مهیج پیوند زده و باعث می‌شود شما از تجربه چند دقیقه‌ای آن نهایت لذت را ببرید.

درکنار داستان بازی، آنچه می‌بینیم طراحی‌های زیبا و پرجزئیات بازی است که سکانس به سکانس و با پیشروی در بازی تغییر می‌کنند و هرلحظه شاهد صحنه‌ای از بازی با وقوع اتفاقات مختلف هستیم. آرت استایل و طراحی این صحنه‌ها در فرار بزرگ به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است و می‌توان آن را بسیار زیبا و متناسب با جو بازی قلمداد کرد. ترکیب طراحی‌های حرفه‌ای و روایت داستان مناسب، دو فاکتور اصلی موفقیت و محبوبیت فرار بزرگ درمیان کاربران هستند که هر نشئت گرفته از دقت بالا و انتخاب صحیح سازندگان بازی محسوب می‌شوند. شما می‌توانید فرار بزرگ را بصورت رایگان از فروشگاه کافه بازار دریافت کنید، توجه کنید که با پیشروی در بازی نیاز دارید قسمت‌های بعدی داستان را بصورت مستقیم دانلود و نصب کنید که این کار بدلیل کم بودن حجم هر قسمت به راحتی انجام می‌شود و شما را دچار مشکلی نخواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر