ماهان شبکه ایرانیان

راهنمای تشخیص کلاس‌های مختلف در ارسال محموله

سیستم طبقه‌بندی محموله یک شیوه استاندارد است که برای مشتریان طراحی شده تا به ساختار قیمتی یکپارچه در زمان نقل و انتقالات محموله‌های پستی خود با هر نوع وسیله حمل و نقل دست پیدا کنند.

راهنمای تشخیص کلاس‌های مختلف در ارسال محموله

سیستم طبقه‌بندی محموله یک شیوه استاندارد است که برای مشتریان طراحی شده تا به ساختار قیمتی یکپارچه در زمان نقل و انتقالات محموله‌های پستی خود با هر نوع وسیله حمل و نقل دست پیدا کنند.

در مجموع، 18 کلاس مختلف برای ارسال بسته وجود دارد. کلاس 50 پایین‌ترین حد و ارزان‌ترین کلاس به شمار می‌رود و کلاس 500 که بالاترین حد و گران‌ترین کلاس است. این ارقام که به هر کالا اختصاص داده می‌شود برای شرکت‌های باربری در تعیین میزان تعرفه اهمیت دارد که در نهایت قیمتی که شما باید بپردازید را مشخص می‌کند. سیستم‌های محاسبه آنلاینی وجود دارند که طبق قوانین خاص برای شما کلاس محموله را تعیین می‌کنند تا همه بتوانند به راحتی این فرایند را متوجه شوند.

مراحل انجام کار

مرحله اول:

ابتدا چیزهایی را یاد بگیرید که کلاس بار کالای مورد نظر شما را تعیین می‌کنند؛ ملاک‌هایی از قبیل قابلیت بارگذاری، مشخصه‌های جابه‌جایی، وزن، چگالی و احتمال آسیب رساندن محصول.

مرحله دوم:

توصیفی ساده از باری که قرار است ارسال شود را ارائه دهید. باید بتوانید جنس یا کالایی که می‌خواهید به مقصدی ارسال کنید را به خوبی توصیف کنید.

مرحله سوم:

بدانید که کالای شما با چه بسته‌بندی قرار است ارسال شود. سیستم‌های بسته‌بندی گوناگونی برای محموله‌ها وجود دارد که شامل پالت چوبی، بشکه، غلتک، جعبه، لوله، و یا بسته‌بندی‌های گره‌دار یا چسب‌زده می‌شود.

علاوه بر این، لازم است شما برای ارسال‌کننده بار خود مشخص کنید که آیا کلایی که می‌خواهید ارسال کنید برای بارگذاری در کامیون نیاز به عبور از دروازه کنترل و باربری دارد یا نه.

مرحله چهارم:

مشخص کنید که آیا کالای شما حاوی مواد خطرناکی است که نیاز به شیوه خاص باربری و حمل و نقل دارد یا خیر. برای اطلاع از مواد خطرناک باید به شرکت‌های حمل بار مراجعه کنید یا از وب‌سایت آنها بازدید نمایید.

مرحله پنجم:

طول، عرض و ارتفاع محموله ارسالی خود را اندازه‌گیری کنید.

مرحله ششم:

محموله ارسالی را وزن کنید. گاهی اوقات وزن را باید تخمین بزنید زیرا ممکن است گاهی محموله ارسالی قابل بسته‌بندی نباشد و ندانید کلاس بار شما چیست و چطور باید بسته‌بندی شود.

مرحله هفتم:

چگالی بار خود را با محاسبه گرم در مترمکعب به دست آورید. برخی از حسابگرهای آنلاین این کار را برای شما انجام می‌دهند. فقط لازم است شما وزن و ابعاد کالای خود را بدانید. البته خودتان هم می‌توانید برای اطمینان با بررسی مجدد و استفاده از آموخته‌های خود چگالی محصول را حساب کنید.

مرحله هشتم:

یک ماشین حساب آنلاین پیدا کنید تا کلاس محوله شما را مشخص کند. البته، اگر بار شما توسط سیستم حمل بار نیاز به اندازه‌گیری چگالی نداشت مرحله 9 تا 10 را نادیده بگیرید تا خود سیستم رقم دقیق را برای شما ارزیابی کند.

مرحله نهم:

به همه سؤالات در مورد محموله ارسالی پاسخ دقیق بدهید و سفارش ارسال خود را ثبت کنید.

اگر از باربری خاصی استفاده می‌کنید، شاید لازم باشد در وب سایت آن شرکت حساب کاربری داشته یا به عنوان مشتری ثبت شده باشید.

برخی از شرکت‌های هوایی حمل بار شماره تلفن یا آدرس ایمیل شما را می‌خواهند تا در مورد کلاس محموله‌تان به شما اطلاع دهند.

مرحله دهم:

با انجمن باربری و ارسال محموله تماس بگیرید تا کلاس بار شما را تعیین کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان