تسکین ارواح ناآرام در هنگ‌کنگ

تسکین ارواح ناآرام در هنگ‌کنگ

جشنواره آیینی “ارواح گرسنه” در هنگ‌کنگ برگزار شد.

 

اعضای خانواده‌ها در این مراسم به سوزاندن اسکناس در میان شعله‌های آتشی که در پیاده‌روها بر پا کرده بودند پرداختند. آنها اسکناس را منشأ نیروهای اهریمنی می‌دانند و از آن با عنوان “پول جهنمی” یاد می‌کنند.

 

چادرهای موقتی برای اجرای این مراسم علم شده است تا اپرای چینی در آنجا اجرا شود. تمام این کارها فقط برای تسکین ارواح طی مراسمی بود که “جشنواره ارواح گرسنه” نام گرفته است.

 

طبق یکی از باورهای سنتی در چین، ارواح و زندگان در هفتمین ماه تقویم قمری در یک جا جمع می‌شوند تا ارواحی که با بیقراری و ناآرامی برای دیدار دودمان و خانواده زنده خود سرگردان هستند آرامش پیدا کنند.

 

عکاس اسوشیتد پرس، کین چئونگ، این مراسم آیینی در هنگ‌کنگ را تصویربرداری کرده است تا از صحنه‌هایی در محراب‌های موقتی و چادرها پرده‌برداری کند که مردم در آنها با ارواح و اجداد مرده خود ارتباط برقرار می‌کنند، به آنها غذا می‌دهند، برایشان شمع روشن می‌کنند و موسیقی می‌نوازند.

 

این باور قدیمی وجود دارد که دروازه‌های دنیای پس از مرگ در طی دوران برگزاری این جشن آیینی گشوده می‌شود؛ جشنواره ارواح گرسنه هر سال از اواسط ماه آگوست شروع می‌شود و تا اواسط سپتامبر ادامه خواهد داشت.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر