ماهان شبکه ایرانیان

جشنواره مرد سوزان!

جشنواره Burning Man ۲۰۱۷ (برنینگ من) امسال هم مثل سال‌های گذشته در بیابان بلک راک نوادا برگزار شد.

جشنواره مرد سوزان!

جشنواره Burning Man 2017 (برنینگ من) امسال هم مثل سال‌های گذشته در بیابان بلک راک نوادا برگزار شد.

 

شرکت‌کنندگان در جشنواره امسال که از سراسر دنیا برای شرکت درسی‌ویکمین سال برگزاری جشنواره مرد سوزان به نوادا آمده بودند به حدود 70 هزار نفر می‌رسیدند. آنها دور هم جمع شدند تا یک شهر موقتی که در واقع جامعه مستقلی از هنرمندان، شخصیت‌ها و افراد فرقه‌های گوناگون تشکیل دهند.

 

جشنواره مرد سوزان، روز دوشنبه، پیش از تعطیلات روز کارگر آمریکا (نخستین دوشنبه ماه سپتامبر)، برگزار می‌شود و در روز کارگر پایان می‌یابد. نام‌گذاری این جشن به نام «مرد سوزان» به این خاطر است که بنا به رسم، هر بار اختتامیه این جشنواره با سوزاندن یک مرد حصیری بزرگ یا سازه‌های مشابه با آن در شامگاه شنبه همراه است. مرد حصیری تندیسی بود که پیروان دروئیدی کلتی آن را نماد باروری می‌دانستند.

 

جشنواره مرد سوزان زمانی آغاز شد که لری هاروی در سال 1986 با چند دوست خود در سان‌فرانسیسکو یک آدمک چوبی 2.7 متری و یک سگ چوبی کوچک‌تر را آتش زد. او این اقدام خود را «یک اقدام خودجوش برای ابراز احساس شخصی» توصیف کرد. بعدها شمار شرکت‌کنندگان در برنامه‌های سالانه این گروه چندان افزایش یافت که محل برگزاری آن را به بیابان نوادا منتقل کردند.

 

مردم در آیین این جشنواره به رقص و پایکوبی می‌پردازند، با انجام حرکات نمایشی و پوشیدن لباس‌ها یا ماسک‌های عجیب بر حسب مضمونی که هر سال اعلام می‌شود خودنمایی می‌کنند. هدف آن تشکیل جامعه کوچک و موقتی است که در آن همه‌کس بدون در نظر گرفتن نژاد یا اصلیت، رفتار و گفتار دلخواه خود را ابراز و بیان می‌کند.

 

تم امسال Radical Ritual بود که در ادامه می‌توانید تصاویری از نحوه آرایش و لباس شرکت‌کنندگان در این مراسم را مشاهده کنید. این تصاویر توسط عکاسان رویترز، جیم آرکارت و جیم برگ، ثبت شده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان