ماهان شبکه ایرانیان

چطور شهروند یا تبعه مالزی شوید؟

تبعیت گرفتن یا شهروند یک کشور خارجی شدن برای هر کسی که بخواهد مدت زمان زیادی را در کشور بیگانه سر کند بسیار مهم است.

چطور شهروند یا تبعه مالزی شوید؟

تبعیت گرفتن یا شهروند یک کشور خارجی شدن برای هر کسی که بخواهد مدت زمان زیادی را در کشور بیگانه سر کند بسیار مهم است.

تبعیت گرفتن از یک کشور اصلاً کار راحتی نیست و هر کشوری مجموعه قوانین خاص خودش را دارد. کشور مالزی هم مانند دیگر کشورهاست و هیچ فرقی ندارد؛ آنجا هم قوانین خاصی حاکم است. آنچه در این مطلب به آن خواهیم پرداخت، نکات ضروری و الزاماتی است که باید برای تبعیت گرفتن مالزی و شهروند شدن در نظر بگیرید و مطابق با آنها عمل کنید.

روز ملی مالزی

مالزی هر سال در روز 13 سپتامبر روز ملی خود را با عنوان “روز مالزی” جشن می‌گیرد. وقتی برای گرفتن تابعیت مراجعه می‌کنید باید بدانید که روز ملی مالزی 13 سپتامبر 1964 است؛ روزی که فدراسیون مالزی تشکیل شد.

تابعیت داخلی (درون‌‌مرزی)

هر کس که در کشور مالزی به دنیا بیاید به صورت خودکار شهروند مالزی محسوب می‌شود. این حالت زمانی که دست کم یکی از والدین کودک نیز شهروند مالزی باشد نیز رخ خواهد داد.


تابعیت خارجی (برون‌مرزی)

هر کس که در خارج از مرز مالزی به دنیا آمده باشد با رعایت دو معیار شهروند قانونی مالزی محسوب می‌شود: اول این که باید بعد از روز ملی مالزی به دنیا آمده باشد. دوم این که پدرش باید تبعه مالزی باشد.

درخواست تابعیت

شاید هم فردی خارجی مثل شما که یک ایرانی هستید به هر دلیلی بخواهد تبعه مالزی شود. او باید دانش زبان کشوری را که قصد دارد در آن زندگی می‌کند را داشته باشد و علاوه بر آن باید 10 سال از 12 سال قبل که شامل 12 ماه گذشته قبل از ارائه درخواست تابعیت می‌شود را در کشور مالزی زندگی کرده باشد.

تابعیت دوگانه

بسیاری از کشورها به افراد امکان می‌دهند تا تابعه کشور دیگری نیز باشند. اما در مورد مالزی چنین نیست و این کشور اجازه تابعیت دوگانه را نمی‌دهد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان