ماهان شبکه ایرانیان

آیا سفر به ترکیه و یونان امن است؟

اگر دو دل هستید که سفرهای تفریحی خود را به ترکیه یا یونان کنسل کنید، با فوت ‌وفن همراه باشید تا شما را در جریان جدیدترین اخبار قرار دهیم.

آیا سفر به ترکیه و یونان امن است؟

اگر دو دل هستید که سفرهای تفریحی خود را به ترکیه یا یونان کنسل کنید، با فوت ‌وفن همراه باشید تا شما را در جریان جدیدترین اخبار قرار دهیم.

در طی زلزله 6٫7  ریشتری که چند روز پیش ترکیه و یونان را لرزاند 2 نفر کشته و 200 نفر مجروح شدند.

دو مرد که یکی از آنها یک گردشگر 27 ساله سوئدی و دیگری 39 ساله اهل کشور ترکیه بود در پی فرو ریختن سقف کلاب وینتر کورنر در جزیره خیوس یونان کشته شدند.


کدام مناطق ترکیه و یونان تحت تأثیر زلزله لرزید؟

جزیره خیوس مرکز اصلی زلزله بود که در ساعت یک و نیم صبح روز جمعه به وقت محلی لرزید. هسته اصلی در فاصله حدود 11 کیلومتری ساحل جزیره یونان زیر دریای اژه بود.

دو نفر در جزیره خیوس کشته و 120 نفر زخمی شدند. برخی از آسیب‌دیدگان در ساختمان‌های فروریخته به دام افتاده بودند، شکستگی استخوان در مجروحان زیادی دیده شد که برخی از آنها واقعاً شدید بودند.



در بُدروم ترکیه 70 نفر جهت درمان جراحات خود به بیمارستان روانه شدند که بیشتر این آسیب‌ها به علت عجله کردن و سرعت فرار از زلزله رخ داده بود.

هزاران نفر از افراد بومی و گردشگران جزیره خیوس شب‌را در خیابان‌ها به صبح رساندند. برخی روی تخت‌ها و صندلی‌های کنار ساحل که در روز آفتاب می‌گرفتند خوابیدند. این زلزله بزرگ حدود 20 پس‌لرزه در طی شب داشت که کارشناسان احتمال فعالیت‌های بعدی زمین و لرزش‌های بیشتری را می‌دهند.

طبق گزارشات، شهر مارماریس ترکیه نیز تحت تأثیر این زلزله دچار سیل‌زدگی و سونامی کوچکی شد.


گردشگران گرفتار زلزله چه کنند؟

در وهله اول، باید بدانید که اگر در این مناطق اسیر زمین لرزه شده‌اید، سعی کنید با دوستان و اعضای خانواده‌تان تماس بگیرید و وضعیت سلامت خود را به آنها اطلاع دهید. باید مراقب پس‌لرزه‌های بعدی هم باشید و درست طبق آنچه که مقامات محلی و برگزارکننده تور توصیه می‌کنند عمل کنید.

آیا زلزله تعطیلات شما را خراب خواهد کرد؟

فرودگاه خیوس از اوایل صبح روز 21 جولای بسته شد اما دوباره باز شد و با تأخیر پروازها به روال معمول در حال انجام است. برخی از خدمات کشتیرانی نیز دچار اختلال شده است. اگر با کشتی تفریحی سفر می‌کردید، حتماً با برگزارکننده تور در مورد ارائه خدمات بیشتر مشورت کنید.

برگزارکننده‌های تور همراه با مقامات محلی در حال ارزیابی خسارات مالی و صدمات جانی هستند و ترتیب لازم را برای انتقال مسافران از ساختمان‌های آسیب‌دیده به مناطق امن انجام می‌دهند.


آیا می‌توانید سفرتان را کنسل کنید؟

اگر سفر شما با زلزله‌ای که اتفاق افتاده خراب شده است می‌توانید برگزارکننده تور یا اپراتور را مجبور کنید که یا طبق قرارداد خسارت شما را جبران کند یا یک جایگزین مناسب و سفر تفریحی دیگری را به شما ارائه دهد.

اگر بدون انتخاب خود بخواهید سفرتان را کنسل کنید، احتمال جبران خسارت شما کم خواهد بود مگر اینکه FCO شما را از سفر به این منطقه برحذر کند. با اپراتور یا هتل خود تماس بگیرید تا در مورد شرایط پیش آمده مشورت کنید.


آیا زلزله در ترکیه و یونان زیاد رخ می‌دهد؟

همین ماه گذشته، جزیره لسبوس با وقوع زلزله 6٫2 درجه در مقیاس ریشتر لرزید که یک خانم کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. به برخی از خانه‌ها نیز خساراتی وارد آمد. این زلزله در نزدیکی استانبول رخ داد.

لفکادا، لیمنوس و کریت نیز از سال 2009 چندین بار طعمه زلزله شده‌اند که آخرین زلزله شدیدترین زلزله در دهه‌های اخیر بوده است.

جزیره خیوس نیز در سال 1933 دچار زلزله ویرانگری شد که بیشتر جزیره را تخریب کرد. در این زلزله، 200 نفر کشته و بیش از 600 نفر زخمی شدند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان