به گزارش خبرگزاری مهر ، در این گزارش در حالی که تایلند جایگاه نخست از نظر استعداد برای سرمایهگذاری توریستی را کسب کرده، مالدیو در مکان دوم قرار گرفته و هنگکنگ سوم شده است.
غذاهای تایلندی، سواحل این کشور و طلوع و غروب خورشید که تعطیلات جالبی برای مسافران ایجاد میکند میلیونها توریست را هر سال به سوی خود میخواند. این در حالی است که سرمایهگذاران زیادی به دنبال نقاط مناسب سرمایهگذاری در کشورهای آسیای شرقی هستند.
در پنج سال اخیر تا سال 2016، رشد شغل به دنبال سرمایهگذاری خارجی در تایلند بیش از 200 درصد افزایش یافته است و از زیر 600 در سال 2012 به 1900 در 2016 رسیده است. این کشور که میزبان سالانه هفدهمین نشست سالانه سازمان توریسم جهانی در بانکوک بود، همچنین بالاترین شمار پروژههای توریستی در 43 نقطه جهان را کسب کرد.
در سال 2016 کمپانی ویرجین اکتیو 100 میلیون پوند در تایلند سرمایهگذاری کرد تا 20 کلوپ جدید سلامتی دایر کند. رشته هتلهای مردمی نیز از دیگر موارد سرمایهگذاری است و قرار است 17 هتل جدید در این کشور با سرمایه خارجی تاسیس شود.
کمپانی بلژیکی-آمریکایی ارلسون نیز اعلام کرده قصد دارد تا سال 2021یک شبکه سه گانه هتل در این کشور تاسیس کند. میزان رشد توریسم در این کشور در فاصله 2011 تا 2015 به میزان 11.7 درصد رشد داشته است. این بالاترین رشد در مناطق تحت بررسی است و تایلند در سال 2015 میزبان 30 میلیون توریست بوده است. پیش بینی میشود این رقم تا سال 2030 به 60 میلیون نفر برسد.
جایگاه دوم در گزارش فایننشال تایمز به مالدیو اختصاص دارد. نام این جزیر مترادف با سفرهای لوکس است . گردشگری این جزیره از سال 1972 شروع شد و در اهداف آن است که 100 جزیره دیگر را به امکانات توریستی خود اضافه کند. بیش از یک پنجم کمپانیهای فعال در مالدیو توریستی هستند و بیش از 40 درصد درآمد ناخالص ملی این کشور از توریسم به دست میآید. بیش از 1.2 میلیون نفر در سال 2015 از این کشور دیدن کردند.
هنگ کنگ با حضور و فعالیت نزدیک به 24 هزار کمپانی توریستی از جایگاه سوم برخوردار است.
یونان، مونتهنگرو، جمهوری دومینیکن، کرواسی، پاناما، گرجستان، سنت لوچیا، کیپورد، آنتیگوا، قبرس، جاماییکا، ماکائو، لوگزامبورگ، مالت، سیشل، دومینک، برزیل بیست منطقه نخست این فهرست هستند.