ماهان شبکه ایرانیان

[تهرانگردی] باغی به زیبایی هنر ایرانی

با هر علایقی  که دارید و بر هر سلیقه‌ای که هستید، امکان ندارد قدم به باغ موزه هنر ایرانی بگذارید و غرق لذت نشوید! معماری منحصر به فرد و حوض و جوی آبی که در این پارک روان است شما را بر سر ذوق می‌آورد!

[تهرانگردی] باغی به زیبایی هنر ایرانی

با هر علایقی  که دارید و بر هر سلیقه‌ای که هستید، امکان ندارد قدم به باغ موزه هنر ایرانی بگذارید و غرق لذت نشوید! معماری منحصر به فرد و حوض و جوی آبی که در این پارک روان است شما را بر سر ذوق می‌آورد!

 

این باغ متعلق به دوران پهلوی بوده و در سال 1310 بنا شده‌است. باغ در واقع باغ ییلاقی شخصی همسر یکی از سپهبدان زمان شاه بوده‌است. این باغ همیشه به شکل کنونی‌اش نبوده و قبلا در اختیار خانه سینما بوده‌است. اما بعد ها تغییر کاربری داد و با مرمت و بازسازی که در آن صورت گرفت در سال 1386 به عنوان باغ موزه فعالیت خود را آغاز کرد. مساحت باغ حدود 1 هکتار است.

 

 

ماکت‌های بتونی بناهای باستانی ایران، آثار هنری و حجمی، تابلو‌های نقاشی، کافه گالری، کارگاه آموزشی، فروشگاه‌های صنایع دستی و سنتی و … بخشی از دیدنی‌های این باغ موزه زیبا هستند.

راه‌های دسترسی

نشانی: محله باغ فردوس، میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیک)،کوچه دکتر حسابی، پلاک 25

شماره تلفن: 22686065

با وسیله شخصی: از هر جای تهران خود را به خیابان ولیعصر و بعد به خیابان پارک وی برسانید و بعد به خیابان فرشته (فیاضی) بروید و وارد خیابان بوسنی و هرزگوین شوید، حالا پارک را می‌بینید!

با مترو: با استفاده از مترو به ایستگاه تجریش بروید، در این ایستگاه از قطار پیاده شوید و به ضلع جنوب غربی میدان بروید و از خیابان شهید دربندی (مقصود بیک) به وسیله تاکسی یا با 20 الی 15 دقیقه پیاده روی به باغ برسید.

با تاکسی: از هر جای تهران با استفاده از تاکسی خود را به میدان تجریش برسانید. سپس به خیابان خیابان شهید دربندی (مقصود بیک) بروید و با استفاده از تاکسی به باغ بروید.

با بی آر تی: با استفاده از بی آر تی های مسیر تجریش – راه آهن به میدان تجریش بروید و بقیه مسیر را به طریق گفته شده در بالا به وسیله تاکسی یا پیاده طی کنید.

 

 

در واقع جاذبه اصلی این باغ موزه و دلیلی که به این نام خوانده می‌شود وجود ماکت‌های بتونی اماکن دیدنی و آثار تاریخی ایران است. این ماکت‌ها برای برگزاری جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی به هنرمندان ایتالیایی سفارش داده شده بودند. البته بعضی از آثار هنری این پارک، مانند ماکت برج میلاد، جدیدتر هستند. با گردش در کنار این آثار هنری که با ظرافت و دقت ساخت‌شان به چیزی بیشتر از یک ماکت بدل شده‌اند، انگار قدم به اعصار تاریخی گذاشته‌اید و درون تونل زمان راه می‌روید!

 

هشت ‌بهشت، چهل ‌ستون، گنبد ‌قابوس، شمس‌ العماره، سی‌و‌سه‌ پل، کاروانسرای مهیار، باغ ‌فین کاشان، نقش رستم، برج ‌آزادی، برج‌ میلاد و بسیاری بناهای دیگر انگار ایران باستانی‌مان را در یک قاب به شما نمایش می‌دهند!

 

 

آثار حجمی که در سرتاسر پارک به چشم می‌خورند هم بر زیبایی‌های پارک افزوده‌اند. این آثار کار هنرمندان ایرانی و خارجی گذشته و معاصر است. آثار حجمی اعضای انجمن مجسمه سازان ایران، آثار حجمی ‌(چوب و فلز) برخی هنرمندان اروپایی و آسیایی و … .

 

گشت زدن در میان فروشگاه‌هایی که تقریبا جلوی در ورودی پارک قرار دارند هم خالی از لطف نیست. آثار هنری، کتاب، فیلم، صنایع دستی و … از کالاهایی هستند که در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

 

 

در قسمت بالایی و انتهای باغ کافه رستوران زیبایی قرار دارد که با انواع غذاهای ایرانی و فرهنگی آماده پذیرایی از شما عزیزان است.

 

 

جالب است که بدانید در کنار همین باغ موزه خانه پرفسور حسابی قرار داد.

شما این باغ زیبای ایرانی را چه طور توصیف می‌کنید؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان