[تهرانگردی] پارکی دل انگیز برای روزهای بلند تابستان!

چه در تهران زندگی کنید و چه برای سفر به این شهر شلوغ آمده باشید، حتما اسم پارک ساعی را در میان لیست بلند بالای مکان‌های توریستی تهران می‌بینید!

[تهرانگردی] پارکی دل انگیز برای روزهای بلند تابستان!

چه در تهران زندگی کنید و چه برای سفر به این شهر شلوغ آمده باشید، حتما اسم پارک ساعی را در میان لیست بلند بالای مکان‌های توریستی تهران می‌بینید!

 

پارک زیبای ساعی در سال 1342 ساخته شد. قبل از آن مکان کنونی پارک به وسیله مهندس ساعی درختکاری شده بود. مهندس ساعی بعد ها زمین درختکاری شده را در اختیار وزارت کشاورزی قرار داد و بعد هم این زمین به شهرداری واگذار شد و استاد محجوبی کار طراحی پارک را آغاز کرد. جالب است که بدانید استاد محجوبی همچنین کار نظارت بر ساخت پارک‌های ملت و نیاوران را هم بر عهده داشته‌است. پارک ساعی دارای 6 در ورودی و مساحتی در حدود 12 هکتار است.

 

اگر برای دیدن این پارک زیبا برنامه می‌چینید در نظر داشته باشید که زمان زیادی به آن اختصاص دهید چرا که پارک بسیار بزرگ و دارای قسمت‌های سرگرم کننده مختلف است.

 

قفس و محوطه پرندگان، لاک پشت‌ها، قوچ و …، زمین بازی کودکان، زمین آموزش اسکیت، سرای محله و فرهنگسرا، فوتبال دستی و وسایل ورزشی، آبنمای موزیکال، میز شطرنج و … همه و همه تنها قسمتی از جاذبه‌های این پارک دیدنی است.

 

دسترسی

نشانی: خیابان ولیعصر، پایین تر از توانیر. از خیابان وزرا هم می‌توانید به این پارک دسترسی پیدا کنید.

با تاکسی: از هر جای تهران به وسیله تاکسی خود را به میدان ونک برسانید و سپس سوار بی آر تی‌های مسیر راه آهن – تجریش یا راه آهن – پارک وی بشوید و در ایستگاه پله سوم یا آبشار از بی آر تی پیاده شده و به پارک بروید.

با بی آر تی: سوار بی آر تی‌های خط گفته شده شوید و در ایستگاه آبشار یا پله سوم پیاده شوید و به پارک ساعی بروید.

– قفس حیوانات

در محوطه پارک قفس‌های سر بسته و فضاهای محصوری وجود دارد که مخصوص نگهداری حیوانات است. این قسمت از پارک به سبک باغ‌های ژاپنی ساخته شده‌است. در بازدید از این قفس‌ها پرندگانی نظیر انواع طوطی، فنچ، مرغ عشق، طاووس و … را می‌بینید. لاک پشت‌، قوچ‌، غاز، قو و … هم در فضای باز ولی محصور نگهداشته می‌شوند. در بازدید از حیوانات حتما توجه داشته باشید که به آنها غذا ندهید و به قفس‌شان نزدیک نشوید.

 

 

در پیاده روی درون محوطه پارک به مجسمه‌های جالبی از حیوانات به همراه نام‌شان برمی‌خورید که قدم زدن در پارک را لذت بخش‌تر می‌کند.

 

 

در کنار زمین بازی کودکان زمین آموزش اسکیت قرار دارد که برای دختران و پسران سن 4 تا 18 سال کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند.

در گوشه‌ای از پارک فضای سر بسته‌ای با چند میز شطرنج وجود دارد.

میز‌های فوتبال دستی هم در گوشه و کنار پارک به چشم می‌خورند و نسبت به بقیه پارک‌ها از کیفیت بهتری برخوردار هستند و هنوز از آسیب عده‌ای بی‌توجه به دور مانده‌اند!

 

 

در نقاط مختلفی از پارک وسایل ورزشی بسیاری برای ورزش دوستان عزیز نصب شده است.

از دیگر جاذبه‌های پارک ساعی نیمکت‌های گهواره‌ای آن است! حتما آنها را امتحان کنید!

پارک ساعی همچنین امکانات دیگری مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، آلاچیق و … دارد.

در هنگام گشت و گذار در میان پارک از بوفه و رستوران پارک هم غافل نشوید و دلی از عزا در بیاورید!

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان