ماهان شبکه ایرانیان

گلاویزی از نوع حیوانی: جنگ سگ‌ها و گرازهای وحشی در اندونزی

رجزخوانی در جنگ سگ‌ها و گرازهای وحشی که از جنگل شکار می‌شوند با دندان قروچه کردن و چنگال تیز کردن آغاز می‌شود.

گلاویزی از نوع حیوانی: جنگ سگ‌ها و گرازهای وحشی در اندونزی

رجزخوانی در جنگ سگ‌ها و گرازهای وحشی که از جنگل شکار می‌شوند با دندان قروچه کردن و چنگال تیز کردن آغاز می‌شود.

گویا اهالی یکی از مناطق دور در جزیره جاوای اندونزی از تماشای مسابقه خونین آدو باگونگ (جنگ گرازها) لذت می‌برند. مردم اندونزی محوطه‌ای را با دیوارهایی از جنس بامبو می‌سازند تا میدان نبرد سگ‌ها با گرازها شود.

جای تعجبی نیست که فعالان حقوق حیوانات بر ضد چنین مسابقاتی قیام کنند. این مسابقات در سال 1960 آغاز شد؛ زمانی که تعداد خوک‌های وحشی این منطقه در غرب جاوا بیش از اندازه شد و مردم این منطقه برای محافظت از اجساد اموات خود دست به شکار این حیوانات زدند. شرکت‌کنندگان در این جشن به خبرگزاری رویترز گفتند که جنگ گرازها راهکاری برای حفظ سنت شکار در این منطقه است. در این مسابقات، به سگ برنده جایزه 2 هزار دلاری اعطا می‌شود.

گروهی از علاقه‌‌مندان به شکار سگ که در این جنگ‌ها و مسابقات شرکت می‌کنند گفتند: «در ابتدا، این مسابقات خیلی ساده بودند؛ نه مثل الان که سگ‌ها برای بُرد در این مبارزات تعلیم ببینند. از آن پس، این مسابقات جدی‌تر برگزار شد و به بخشی جدانشدنی از سنت و فرهنگ مردم این خطه از دنیا مبدل گشت.» یکی از شرکت‌کنندگان ضمن حمایت از نظر گروه‌های مدافع حقوق حیوانات که در پی ممنوعیت این جنگ‌ها هستند، می‌گوید: «این مسابقات جنایتی علیه حیوانات است.»

دولت‌ و مؤسسات حامی باید وارد میدان شوند، جلوی تکرار این مسابقات را بگیرند و به مردم بیاموزند که جنگ سگ‌ها درست نیست. این مسابقات در میدانی 15 تا 30 متری که با حصار بامبویی احاطه شده است صورت می‌گیرد تا از تماشاچیان در برابر حملات اتفاقی سگ‌ها و گرازهای وحشی محافظت شود. پایان این مسابقه زمانی است که یکی از دو حیوان زخمی و به عبارت دیگر بازنده شود. افرادی که به تماشای این مسابقات می‌آیند، قدرت شکار و چابکی سگ‌ها را در ورطه مسابقه می‌آزمایند.

اگر در طی این مسابقات گراز برنده و سگ بازنده شود، گراز بعد از تیمار و استراحت چند روز بعد دوباره به میدان آورده می‌شود تا با سگ دیگری بجنگد. اگر گزار ببازد، کشته شده و گوشت آن برای تهیه غذا فروخته می‌شود. به گفتی یکی از پرورش‌دهندگان سگ، این سنت در واقع نوعی منبع درآمد برای مردم این منطقه محسوب می‌شود. او می‌گوید: «شرکت در این مسابقات صرفاً برای افزایش قیمت سگ‌هایم و بالا بردن ارزش اقتصادی آنهاست و گر نه برای من به عنوان کسی که کارش پرورش سگ‌هاست، شرکت در چنین مسابقه‌‌ای بیهوده است.» او در حال حاضر 40 قلاده سگ را پرورش می‌دهد.

صاحبان سگ‌ها 15 تا 20 دلار برای ورود سگ‌هایشان به میدان مسابقه و جنگ با گرازهای وحشی می‌پردازند. البته این مبلغ به جثه سگ نیز بستگی دارد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان