روز جهانی ویولن : روز پیچیده ترین ساز جهان

همه می دانیم که ویولن با اختلاف وحشتناکی، مشهور ترین و پرطرفدارترین ساز در میان ساز های زهی در سراسر جهان است

همه می دانیم که ویولن با اختلاف وحشتناکی، مشهور ترین و پرطرفدارترین ساز در میان ساز های زهی در سراسر جهان است. بنابراین اختصاص داشتن یک روز در 365 روز سال به این ساز پرطرفدار و البته پیچیده، به هیچ وجه تعجب بر انگیز نیست. از طرفی اگر از این هم بگذریم، تصور دنیای موسیقی بدون حضور و وجود ویولن تا به امروز غیر ممکن است. اثر های بی نظیری تا به حال به کمک این ساز فوق العاده تهیه شده اند. مخصوصاً وقتی که باز شدن پای این ساز به موسیقی اکثر فرهنگ ها و ملل را می بینیم، اهمیت وجود این ساز زهی خارق العاده را بیشتر درک می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

چرا ویولن ساز مهمی است؟

روز ویولن

روز 13 دسامبر مختص به روز ویولن است. این روز در تقویم خورشیدی با تاریخ 22 دسامبر مقارن شده است. اختصاص داشتن یک روز در سال به این ابزار موسیقی مورد عجیبی نیست. ویولن علاوه بر اینکه سخت ترین و پیچیده ترین ابزار موسیقی دنیاست پرکاربردترین ساز نیز هست. به این معنا که ویولن یک ساز همه فن حریف و چند کاربردی است. علاوه بر همه این موارد، امروزه ویولونیست های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که کار خود را به خوبی بلدند. گروه های موسیقی بی نظیری در حال فعالیت با این ساز هستند و ویولن اکنون بهترین گروه های نوازندگی را به وجود آورده است. به همه این دلایل روزی برای این ساز زهی در نظر گرفته شده است.

 

تاریخچه روز ویولن

تاریخچه روز ویولن

البته اینکه تاریخچه به وجود آمدن روز ویولن از کدام کشور و کدام فرهنگ برخاسته است مشخص نیست. ویولن یک ساز قرون وسطایی است که اصالت و پختگی آن به قرون 15 و 16 میلادی باز می گردد. نام اصلی این ساز در واقع در ابتدا فیدل fiddle بوده است و لفظ ویولن از لغت ویتولا vitula برگرفته شده است. ویتولا در زبان لاتین قرون وسطایی به معنای ساز زهی (ساز تاری) بوده است. اما امروزه این ساز یک ساز مختص به یک فرهنگ و یا یک سبک موسیقی به خصوص نیست و راه خود را به سبک های مختلفی همچون موسیقی کلاسیک، پاپ و بسیاری از سبک های دیگر موسیقی پیدا کرده است و در فرهنگ ها و ملل مختلف از این ساز به وفور استفاده می شود. ویولن در ابتدا ساز پرحاشیه ای نبود و ورودی آرام و متین به دنیای موسیقی داشت، اما در قرن اخیر از آن به شدت استقبال شد و اکنون ویولن به یکی از محبوب ترین ساز ها چه در میان نوازندگان و چه در میان شنوندگان تبدیل شده است.

روز ویولن و ویولنیست ها

اگر دوست دارید بدانید موسیقی می تواند چه اثراتی بر مغز شما داشته باشد، خواندن مطالب موسیقی و مغز انسان و 8 تاثیر جالب موسیقی بر مغز انسان را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

روز ویولن را چطور جشن بگیریم؟

روز جهانی ویولن

در بسیاری از کشور های جهان در این روز کنسرت های زیادی با حضور ویژه این ساز برگزار می شود و برنامه های ویژه ای برای این روز و این ساز بی نظیر در نظر گرفته می شود.

در این روز کارهای زیادی می توانید انجام دهید. این روز را به دوست خود که در ویولن مهارت دارد تبریک بگویید یا هدیه ای برای او تهیه کنید. اگر ویولنی در خانه دارید که یک گوشه افتاده و در حال خاک خوردن است بهتر است یا دوباره شروع کنید و آموزش ببینید یا آن را به کسی هدیه دهید که علاقه زیادی به این ساز دارد، اما برای یادگیری آن نیاز به یکی از آن ها دارد. اگر در حال یادگیری ویولن هستید نیز، یک هدیه برای استاد شما می تواند عالی و غافلگیرکننده باشد. راستی ویولن یک خانواده هم دارد که نام اعضای این خانواده شامل ویولا viola و ویولن سل violoncello می باشد. می توانید در گوگل جستجو کنید و چند ویدیو در مورد هم خانواده های این ساز ببینید و لذت ببرید.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان