یکی از وسایلی که در کیف لوازم آرایش خانم‌ها وجود دارد، برس یا قلم‌موی رژگونه، سایه، خط چشم، خط لب، هاشور ابرو و... است. شناختن انواع برس و کاربردهای آن می‌تواند هنگام خرید و استفاده از آن به شما کمک کند. این برس‌ها نقش مهمی در پوشش‌دهی مناسب، طبیعی و ظریف نشان دادن آرایش دارند و استفاده اصولی از آن تاثیر مهمی در چهره شما خواهد گذاشت. در مجموع حدودا 15 برس برای آرایش صورت وجود دارد که در این مطلب آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع برس آرایش

1- برس کرم پودر (زیرسازی)

این برس با داشتن فرچه محکم و نوک مخروطی شکل، برای  زیرسازی مناسب است و پوشش دهی بالایی ایجاد می‌کند. کرم پودر به وسیله این برس روی سطح پوست به صورت یکدست پخش می‌شود و گودی اطراف بینی و چانه به وسیله این برس پوشش داده می‌شود. این برس همچنین از اسراف کرم پودر و دیگر محصولات زیرسازی جلوگیری می‌کند.

برس کرم پودر

2- برس کانسیلر

این برس نرم و صاف به شکل پهن و نوک تیز، وسیله مناسبی برای استفاده از کانسیلر اطراف چشم است و می‌توان با آن نقاطی از سطح صورت که جای جوش یا لک دارد را پوشاند.

برس کانسیلر

3- برس گریم

در ساخت این برس، از الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده شده است و یک قلم‌موی ایده‌آل برای ترکیب رنگ محصولات زیرسازی و کرم پودرهای ترکیبی است. همچنین برای ایجاد سایه در قسمت گونه از این برس استفاده می‌کنند.

برس مخصوص گریم

4- برس مخصوص پودر

حالت مدور و پرپشت موهای این برس، برای پودر شاین، برنزه و فیکس کننده آرایش مناسب است. مقدار حجم پودری که به وسیله این برس روی سطح پوست پخش می‌شود بسیار بالاست. قبل از این که از این برس استفاده کنید، بهتر است آن را بتکانید تا پودرهایی که از قبل در آن مانده، خارج شود. 

برس مخصوص پودر

5- برس بادبزنی

از این برس برای محو کردن و سایه انداختن استفاده می‌شود و به وسیله آن مواد به کار رفته در آرایش، حالت مخملی به خود می‌گیرد. برای ایجاد سایه روشن محصولات آرایش چشم یا محو کردن رژگونه نیز این وسیله استفاده می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای این برس، پاک کردن سایه‌ی اضافی که روی صورت یا چشم ریخته شده، است.

برس بادبزنی

6- برس رژگونه

الیاف این برس نه خیلی نرم و نه خیلی زبر است و حالت مدور آن، رژگونه را به صورت محو روی صورت پخش می‌کند و خط ایجاد نمی‌کند.

برس رژگونه

7- برس برجسته‌سازی

حالت گرد، کوتاه و فشرده این برس، برای ایجاد سایه روشن در قسمت استخوان گونه استفاده می‌شود. پودر برنزه یا کرم پودر تیره به وسیله این برس  سایه ایجاد می‌کند و باعث برجسته به نظر رسیدن گونه می‌شود.

برس برجسته سازی

8- برس سایه

این برس کشیده، تخت و پر از مو است و برای سایه زدن پشت چشم مناسب است. الیاف نرم لبه این برس، برای ایجاد خطوط صاف بدون کشیدن پلک مناسب است.

برس سایه

9- برس ترکیب سایه

با استفاده از این برس سایه‌های مختلف را ترکیب می‌کنند و سایه روشن ایجاد می‌کنند. همچنین با استفاده از آن، می‌توان استخوان پیشانی را برجسته ساخت.

برس ترکیب سایه

10- برس خط چشم

این قلم‌مو بسیار باریک و ظریف است و حالت سفت آن باعث صاف کشیده شدن خط پشت چشم می‌شود. با ظرافت آن می‌توان خط مژه را پررنگ کرد.

برس خط چشم

11- برس تخت خط چشم

خط صاف و پررنگ پشت پلک و روی خط مژه به وسیله این برس کشیده می‌شود. این برس امکان ترکیب خط چشم و سایه را ایجاد می‌کند و می‌تواند مرز بین آن دو را محو کند.

برس تخت خط چشم

12- برس سایه-روشن

برای محو کردن قسمت بیرونی آرایش چشم و ایجاد سایه روشن از این برس استفاده می‌کنند. همچنین برای محو کردن خط چشم یا خط مژه در قسمت بیرونی پلک، این وسیله مناسب است.

 برس سایه-روشن

13- برس ابرو

به وسیله‌ی این برس شیب‌دار، ابرو را هاشور می‌زنند و قسمت‌های خالی آن را پر می‌کنند.

برس ابرو

14- فرچه ابرو

این فرچه شبیه برس ریمل است و برای مرتب کردن موهای ابرو و فرم دادن به آن استفاده می‌شود. 

فرچه ابرو

15- برس خط لب

برای کشیدن خط لب بی عیب و نقص این برس با نوک تیز و بدنه پهن، مناسب است. علاوه بر کشیدن خط صاف و بی نقص، با کمک بدنه پهن این برس، خط لب محو و طبیعی می‌شود.

برس خط لب