بیشتر شدن شانس موفقیت کمپانی DC بعد از ساخت فیلم Justice League

پس از موفقیت فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» ، ساخت فیلمی فقط در مورد شخصیت فلش Flash، دور از ذهن نیست

پس از موفقیت فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» ، ساخت فیلمی فقط در مورد شخصیت فلش Flash، دور از ذهن نیست.
با این‌که فروش «لیگ عدالت» تا به ‌امروز رضایت‌بخش نبوده است، اما نکات امیدوار‌کننده‌ای در فیلم وجود دارد.
برخلاف ایراداتی که به فیلم وارد است، تقریباً تمام طرفداران فیلم معتقدند که ستاره این فیلم، شخصیت فلش با بازی ازرا میلر Ezra Miller است و دلیل آن مشخص است. بیشتر بار طنز فیلم بر دوش شخصیت بری آلن Barry Allen (فلش) است و او با دیالوگ‌های جذاب و بازی پراحساس خود، یکی از بهترین بازی‌های فیلم‌های ساخته کمپانی دی‌سی را ارائه می‌کند.
به بیانی دیگر، شخصیت فلش با بازی ازرا میلر برای دی‌سی، مانند اسپایدرمن با بازی تام هالند Tom Holland برای کمپانی مارول Marvel است.

باوجود فروش کم «لیگ عدالت» در هفته اول اکران خود، آیا خیال کمپانی وارنر برادرز Warner Bros و دی‌سی می‌تواند از موفقیت «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» راحت باشد؟ موفقیت اسپایدی Spidey تا به امروز از «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» بیشتر بوده است. چرا فلش نتواند به‌چنین موفقیتی برسد؟
شخصیت فلش همان سادگی و حس کنجکاوی را به فیلم اضافه می‌کند که تام هالند در نقش پیتر پارکر در اولین حضورش در «جنگ داخلی» به فیلم‌های مارول اضافه کرد. هردو پسرهای جوانی با قابلیت‌های خارق‌العاده‌اند و وقتی بیلیونرهایی بدون هیچ ابرقدرتی آن‌ها را برای عضویت در تیم ابرقهرمان‌هایی که مأموریت نجات دنیا را دارند، استخدام می‌کنند، بسیار هیجان‌زده می‌شوند. این بیلیونرها از روش‌های مخفیانه و مختلفی برای تشویق کردن این ابرقهرمان‌های جوان برای نشان دادن قدرت‌هایشان، استفاده می‌کنند. اسپایکی و فلش وقتی در کنار ابرقهرمان‌های الگوی خود قرار می‌گیرد، بسیار خجالت‌زده و دست‌پاچه می‌شوند، مثل وقتی‌که پارکر در حال شکست دادن Giant Man (با بازی پل راد Paul Rudd)، شروع به حرف زدن درباره فیلم «امپراتوری ضربه می‌زند» Empire Strikes Back کرد و یا وقتی آلن در اولین ملاقاتش با بروس وین (با بازی بن افلک Ben Affleck) به‌طور مداوم درباره تنفرش از صبحانه صحبت می‌کرد. این شخصیت‌های جوان طوری رفتار می‌کنند که ما هم جای آن‌ها بودیم و اگر آیرون من (با بازی رابرت داونی جونیور Robert Downey Jr)، لباس ابرقهرمانی به ما می‌داد، همان‌طور رفتار می‌کردیم. به همین خاطر ارتباط برقرار کردن با این شخصیت‌ها بسیار آسان است.به نظر می‌رسد تکرار شخصیت فلش در فیلم‌های دیگر حرکت درستی برای این کمپانی باشد، مانند شخصیت ددپول Deadpool با بازی رایان رینولدز Ryan Reynolds. تکرار شخصیت‌های فلش و اسپایدرمن و ددپول همان چیزی است که طرفداران می‌خواهند.
تاریخی برای اکران فیلم فلش اعلام‌نشده است، اما وارنر برادرز در تابستان اعلام کرده بود که عنوان فیلم Flashpoint خواهد بود. طرفداران انتظار دارند در این فیلم اشکالات فیلم‌های قبلی دی‌سی اصلاح شود. سفر در زمان یکی از اتفاقات مهم داستان کتاب مصور آن است، موضوعی کلاسیک که در «پیشتازان فضا Star Trek» نوشته J.J. Abrams و فیلم‌های «ایکس‌من X-men» نیز بکار رفته است.
هم‌چنین در فیلم Flashpoint اتفاقات معمول‌تری رخ خواهد داد، بری شغلی واقعی پیدا می‌کند و پدرش هنری (با بازی بیلی کروداپ Billy Crudup) هنوز در زندان است. اگر این رابطه پدر- پسری در فیلم به‌خوبی نمایش داده شود، می‌تواند یادآور رابطه پیتر و خاله می May (با بازی ماریسا تومی Marisa Tomei) باشد. در این کتاب همکاری خوبی بین فلش و باقی اعضای لیگ عدالت اتفاق می‌افتد. چه کسی فکرش را می‌کرد که صحنه‌ای که Cyborg (ری فیشر Ray Fisher) و فلش باهم در حال کندن قبر هستند در فیلم «لیگ عدالت» نشان داده شود؟ رفتار خجالت‌زده بری با واندر وومن (گل گدوت) چطور؟ و یا صحنه‌ای که سوپرمن (هنری کویل Henry Cavill) فلش را به مسابقه دعوت می‌کند؟ همه این‌ها نشان می‌دهد که حتی اگر بن افلک در فیلم Flashpoint حضور نداشته باشد، شخصیت‌های بسیاری هستند که می‌توانند جزو ستاره‌های فیلم باشند.پس شاید اوضاع کمپانی دی‌سی آن‌قدرها هم بد نیست. فیلم موفق «واندر وومن» Wonder Woman در تابستان گذشته ثابت کرد که می‌توان روی کمک گدوت به فیلم‌های دی‌سی حساب کرد؛ و در دسامبر 2018 فیلم «آکوامن» Aquaman با بازی جیسون موموآ Jason Momoa اکران خواهد شد که فیلمی مستقل درباره این شخصیت از لیگ عدالت است. به‌علاوه داستان‌های سرگرم‌کننده‌ای درباره شخصیت شزم Shazam! نیز احتمالاً ساخته ‌خواهد شد.
برای شخصیت پیتر، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» فرصتی برای امتحان کردن توانایی‌هایش بود و در «بازگشت به خانه» شخصیتی قوی و جالب را ارائه داد. در بیشتر صحنه‌های فیلم «لیگ عدالت» بری از ابرقهرمان بودن و مبارزه کردن می‌ترسید، فیلمی درباره خودش می‌تواند فرصتی خوبی برای حل کردن این مشکل و تبدیل‌شدن به ابرقهرمانی حقیقی باشد و ساخت فیلمی شاداب‌تر می‌تواند قدم مهمی برای آینده کمپانی دی‌سی باشد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان