ماهان شبکه ایرانیان

سردار عبداللهی مطرح کرد؛

ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، گفت: این قرارگاه برای ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از یک میلیون نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

ایجاد یک میلیون و 200 هزار شغل توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز چهارشنبه 22 آذر به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد تاسیس این قرارگاه  برگزار شد، نقش رسانه ها را در اطلاع رسانی فعالیت ها و توانمندی های کشور بسیار مهم دانست و گفت: مجموع قرارگاه سازندگی بعد از جنگ تحمیلی برای استفاده از تجهیزات و البته نیازی که احساس شد با تدبیر و فرمان رهبری تاسیس شد.

وی ادامه داد: دوره حیات قرارگاه را می توان به چهار دوره تقسیم کرد مرحله اول باز سازی آسیب های جنگ، مرحله دوم تجربه اندوزی، مرحله سوم انحصار شکنی و مرحله چهارم الگو آفرینی و اجرای پروژه های بزرگ بود.

سردار عبدالهی با اشاره به دستاورد های این قرارگاه در عرصه سازندگی کشور، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دل حوزه عظیم فعالیت های خود، اقدامات اساسی داشته است که بعنوان مثال برای جلوگیری از صادرات موادخام ، نفت و گاز وارد حوزه ساخت پروژه های پالایشگاهی بزرگ شد و می توان گفت که امروز در تولید نفت و گاز خودکفا هستیم.

وی درباره اقدامات قرارگاه در حوزه تامین آب کشور گفت: 62 سد توسط قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء ساخته شده، در حوزه جاده سازی و ریل هم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اقدامات اساسی داشته است، به عنوان مثال پروژه قطار سریع السیر اصفهان ، قم و تهران با سرعت 300 کیلومتر زیر ساخت های آن تا قم ساخته شده است.

وی در ادامه درباره اقدامات قرارگاه در حوزه ساخت مترو اظهار داشت: 125 کیلومتر مترو ساخته شده و خط 7 مترو تهران و فاز اول مترو مشهد از جمله اقدامات قرارگاه است .

سردار عبدالهی ساخت صحن حضرت زهرا حرم مطهر امام علی (ع) و صحن امام حسین (ع) در کربلا و ساخت بیمارستان و کارخانه میانه و در بحث دریا ساخت بندرگاه شهید رجایی را ازجمله اقدامات قرارگاه دانست و گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء زمینه های خوبی برای کشور به وجود آورده ، 200 هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از یک ملیون نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی کرده که این ها ظرفیتی بسیار بزرگ هستند که می توانند در کشور تحول بزرگ ایجاد کنند.

وی درباره مطالب مطرح شده در خصوص چرایی ورود سپاه در عرصه سازندگی و اقتصادی گفت: این مطالب اشتباه است و کشور ها مانند آمریکا و چین و آلمان نیز از نیروهای مسلح در عرصه سازندگی استفاده کرده اند .

سردار عبدالهی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در زلزله اخیر کرمانشاه چه بوده و اکنون وضعیت احداث کانکس و تحویل آن به مردم چگونه است؟ گفت: در 18 روز گذشته و از زمان امضای قرارداد این قرارگاه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور خدمات رسانی بهتر به مردم زلزله زده غرب کشور، تاکنون به منظور اسکان اضطراری و موقت زلزله زدگان 6 هزار و 400 مورد فونداسیون و 5 هزار و 900 سازه فلزی برای زیر سازی و استقرار کانکس های مورد نیاز مردم در مناطق زلزله زده انجام شده است.

وی ادامه داد: از زمان شروع سرما در مناطق زلزله زده و نیاز مردم زلزله زده به کانکس، 5 هزار کانکس وارد منطقه شده که از این تعداد 2 هزار و 700 کانکس در مناطق زلزله زده نصب و تحویل مردم شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) توضیح داد: باید یک میلیون متر مربع کانکس ساخته شود که متعهد شده‌ایم این کار را طی مدت 45 روز انجام دهیم و اگر مانعی ایجاد نشود، این کار در مدت زمان اعلام شده به سرانجام خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوالی درباره اختصاص مبلغ 10 هزار میلیارد تومان بودجه به قرارگاه خاتم‌الانبیاء در لایحه بودجه سال 97  اظهار کرد: مبلغ تعیین شده در لایحه بودجه به معنای سقف گردش مالی ما در خزانه است و این به معنای اختصاص بودجه ای به این میزان به قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیست، ضمن آنکه در بحث معافیت مالیاتی قرارگاه خاتم‌الانبیاء تاکنون ما چنین چیزی را نشنیده‌ایم و باید بگوییم که قرارگاه یکی از بهترین مودیان مالیاتی در 2 سال گذشته بوده است.

سردار عبدالهی درباره آمادگی قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء برای شرکت در بازسازی کشور سوریه گفت: چنانچه تدبیر دولت بر این امر قرار بگیرد،‌ قرارگاه خاتم به عنوان یک مجموعه پیشگام برای بازسازی در سوریه آمادگی لازم را دارد.

وی پیرامون اقدامات قرارگاه در حوزه کشاورزی گفت: در بحث کشاورزی قصد کمک به دولت و مردم را داریم و هدف ما درآمدزایی نیست، بر اساس بخشی از وظیفه‌مان در مناطق محروم پروژه‌هایی را در حمایت از کشاورزان انجام می‌دهیم،  البته قبلا قراردادی بین سپاه و وزارت جهاد برای احداث کمربند سبز و محار ریز گردها وجود داشت که این پروژه در شمال غرب کشور انجام شده است.

عبداللهی با بیان اینکه بزرگترین و پیشرفته‌ترین دکل‌های حفاری دریایی در اختیار قرارگاه خاتم‌الانبیاء است افزود: این دکل‌ها قادرند تا 25 کیلومتر زیر آب حفاری انجام دهند همچنین دستگاه TDM برای حفر تونل در اختیار داریم که متناسب با پروژه‌ها از آنها استفاده می‌کنیم. استفاده از تجهیزات در قرارگاه خاتم به صورت ترکیبی از تجهیزات داخلی و خارجی است. ما معتقدیم اگر توجه بیشتری به ساخت تجهیزات داخلی شود می‌توانیم بسیاری از این تجهیزات را در داخل کشور فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث توسعه پروژه‌های نفت و گاز مسائل حفاری را خودمان می‌توانیم به خوبی انجام دهیم، اظهار داشت: در بحث تقویت فشار هم علیرغم آنکه دانش پیشرفته‌ای نیاز دارد اما معتقدیم این کار را هم خودمان می‌توانیم انجام دهیم. همانطور که کل چاه‌های پروژه پارس جنوبی را خودمان در دست اجرا داشتیم.

سردار عبدالهی در خصوص فعالیتهای دریایی کشتی‌سازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: امروز شرکت صدرا یکی از بهترین شرکت‌ها در این زمینه است و در بوشهر این آمادگی را دارد که کشتی‌هایی با ظرفیت 100 هزار تن را بسازد و توان ساخت کشتی‌های 7 الی 8 هزار تن را نیز در دریای خزر دارد همچنین 10 سکوی عظیم دریایی توسط شرکت صدرا در حال ساخت است.

وی افزود: بندر چابهار یکی از بندرهای مهم و استراتژیک و تنها بندر اقیانوسی کشور است که فاز نخست آن چند وقت پیش توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ظرفیت این بندر در فاز نخست 8.5 میلیون تن است که در صورت تکمیل تمام فازها قابل توسعه به 80 میلیون تن خواهد بود. امروز این بندر ظرفیت پذیرش کشتی‌هایی با آبخور 16 متر را دارد و ما دستگاه‌هایی در اختیار داریم که می‌توانند با ایجاد کانال‌هایی ظرفیت پذیرش کشتی‌هایی با آبخور بالاتر را نیز به این بندر بدهند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه ادامه داد : با تکمیل خط آهن چابهار به زاهدان می‌توانیم خط ترانزیتی جنوب شرق کشور را تکمیل کنیم ، البته این پروژه مشکلات مالی دارد و مسئولان باید در این زمینه کمک کنند تا این جای کار هم 25 درصد هزینه این پروژه را خودمان تامین کرده‌ایم.

عبدالهی درباره مطالبات قرارگاه خاتم‌الانبیاء از دولت گفت: ما امروز حدود 30 میلیارد تومان از دولت طلب داریم که اگر این عدد را به ارز تبدیل کنیم حدود 10 میلیارد دلار می‌شود. وقتی بحث سرمایه‌گذاری در کشور مطرح می‌شود ما می‌گوییم در یک مجموعه مانند قرارگاه خاتم 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور صورت گرفته که البته این سرمایه‌گذاری بدون سود بوده و امیدواریم دوستان دولت بیشتر به ظرفیت‌های درون کشور توجه کنند.

وی درخصوص تحریم ها و احتمال اینکه شرکت های خارجی دوباره در تعهدات خود کوتاهی کنند و کشور را ترک کنند گفت: خارجی‌ها قصد دارند با تحریم و در تنگنا قرار دادن کشور راهی برای غلبه بر ما پیدا کنند اما ملت ما 38 سال است که مقاومت کرده و آنچه می‌تواند در مقابل تحریم ها مقابله کند توجه به ظرفیت‌های داخل کشور است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه ادامه داد: پالایشگاه‌هایی که خارجی‌ها آنها را نیمه‌کاره رها کردند توسط متخصصان داخلی ساخته شد. برای مثال در پالایشگاه ستاره خلیج فارس که دارای 3 فاز است ظرفیتی معادل 160 هزار بشکه تولید فرآورده دارد که فاز اول آن تکمیل شده است. مسئولان کشور به این نکته توجه کنند که کل کار باقیمانده در این پالایشگاه 6 درصد است که اگر تاکنون بودجه آن تامین شده بود 360 میلیون لیتر فرآورده تولید می‌شد و ما با قدرت ایستاده‌ایم که این پروژه تکمیل شود  و معتقدیم ظرفیت یک سال آینده این کار به اتمام می‌رسد.

عبدالهی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات قرارگاه سازندگی در حوزه محرومیت زدائی اشاره کرد و گفت: تاکنون 13 هزار پروژه محرومیت‌زدایی در کشور انجام داده‌ایم. در خصوص روان‌ آبهای مرزی که در جهت محرومیت زدائی و تامین اب است باید بگویم این پروژه یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌ها برای کشور بود که با اجرای کامل آن به طول 1460 کیلومتر از هدررفت 10 میلیارد متر مکعب آب جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با این پروژه 10 کارخانه لوله‌سازی در کشور مشغول به کار شدند که حتی با کار در 3 شیفت هم نمی‌توانند پاسخگوی نیاز ما باشند و این نشاندهنده آن است که اگر چنانچه تدبیر شود بستر کار در کشور وجود دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء در پایان با تاکید به لزوم توجه به کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور اظهار کرد: احداث کمربند جنوب تهران که در سال 95 آن را شروع کردیم، قطعه اول آن به طول 40 کیلومتر اماده شده و 3 قطعه دیگر آن در دست اجراست ضمن آنکه ما در حال احداث کریدور شمال غرب به غرب و جنوب کشور به طول 716 کیلومتر هستیم که 25 درصد از اعتبارات آن را نیز خودمان تامین کرده‌ایم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان