بهای کارخانه ای مدل اسپرت پورشه 911R چیزی در حدود 185 هزار دلار اعلام شده بود. اما پس از عرضه تمامی 991 دستگاه این خودرو، همچنان تقاضای بالایی برای آن وجود دارد و همین امر قیمت آن را افزایش داده است.
در واقع تقاضا برای این خودرو به حدی زیاد است که حتی فروش آن با قیمت 1.25 میلیون دلار نیز مشاهده شده است.
The 911 R
با توجه به گفته های یکی از مسئولین پورشه در نمایشگاه خودروی 2017 فرانکفورت این کمپانی برای مقابله با این موضوع اقدام به معرفی پورشه 911 جی تی3 به همراه پکیج تورینگ کرده است.
با توجه به خودرو 991 که فیس لیفتی از خودروی 911 آر است احتمال می رود که پورشه 911 جی تی3 تورینگ پکیج مجهز به یک موتور 4 لیتری شش سیلندر باشد. این موتور به همراه جعبه دنده دستی شش سرعته خود می تواند قدرتی برابر با 493 اسب بخار تولید کند.
گفته می شود که 911 جی تی3 تورینگ پکیج با تمامی این امکانات از بهای بالایی برخوردار نبوده و حتی ارزان تر از 911 آر با قیمتی در حدود 144 هزار دلار در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
porsche 911 gt3 touring package
یکی ار مدیران پورشه می گوید هرچند که عرضه این مدل ممکن بعضی از مشتریان خاص ما را نا امید کند اما از طرف دیگر می تواند به تقاضای بسیاری از مشتریان برای راندن یک خودروی راننده محور نسبتا ارزان از پورشه پاسخ دهد.
آندرس پرنینگر، مسئول بخش جی تی پورشه در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرد که تعداد خودروهایی که ما می سازیم زیاد نیست و بنابراین ما به علایق اکثر مشتریان خود آگاهیم. تقریبا تمامی افرادی که اقدام به خرید محصولات ما و فروش آن با قیمت بالاتر را کرده اند را می شناسیم.
تمایل کمپانی ما به این است که خودرو های پورشه مورد استفاده قرار گیرند و حقیقت این است که ما این خودروها را برای راندن می سازیم و علاقه ای نداریم که آن ها در کلکسیون ها نگه داری شوند.
بنابراین به نظر می رسد که این کمپانی قصد دارد که برای مقابله با این موضوع خودروی جی تی3 تورینگ پکیج را راهی بازار کند.
خبر دوم تولید عسل توسط یکی از شعبه های پورشه است!
هرچند که تمامی ما این کمپانی را به دلیل خودروهای اسپرت و شاسی بلند فوق العاده ای که تولید می کند می شناسیم اما پورشه در راستای برنامه های پایدار و افزایش سود دهی خود اقدام به تولید عسل توسط یکی از شعبه های خود با نام پورشه لایپزیگ کرده است.
این کمپانی علاوه بر صنعت خودروسازی در صنایع دیگر نیز فعال بوده و محصولاتی مثل قایق های تفریحی، عینک، پوشاک و حتی گوشی همراه نیز راهی بازار می کند.
عسل شکوفه لیمو که این شعبه پورشه آن را راهی بازار کرده توسط 1.5 میلیون زنبوری که در قسمت بیرونی کارخانه لایپزیگ زندگی می کنند تولید شده و با نام Turbienchen فروخته میشود.
از ماه می سال جاری تنها 25 کندوی زنبور عسل در بیرون این کارخانه قرار گرفته که در حال حاضر می توانند چیزی در حدود 400 کیلوگرم عسل را در فروشگاه مرکزی پورشه در لایپزیگ به فروش برسانند.
شاید برای شما جالب باشد که بدانید این شرکت در سال 2002 در زمینی به مساحت 132 هکتار راه اندازی شده و از آن زمان تا کنون تمامی حیوانات وحشی بومی مثل گوزن ها، پرنده ها و همچنین مزرعه های آن منطقه به زندگی عادی خود بدون هیچ گونه مشکلی ادامه می دهند که این موضوع نشان دهنده اهمیت بالای محیط زیست برای کارخانه پورشه در لایپزیگ است.
این کمپانی از زمان راه اندازی تاکنون به شدت به محیط زیست اهمیت داده و در واقع تولید عسل نیز یک نمونه جدید از سری پروژه های محافظت از محیط زیستی آن است.
پورشه تصمیم دارد در راستای افزایش جمعیت زنبورهای آلمان و مبارزه با انگلها و آفتکشهایی که سبب کاهش این حشرات شده اند کندوهای زنبور عسل خود را حفظ کرده و حتی افزایش دهد. هرچند که قانون حفاظت از طبیعت فدرال از حشرات این کشور محافظت می کند اما آمار ها حاکی از کاهش زنبورهای آلمان با گذشت زمان است.
گرد روپ مدیر اجرایی پورشه لایپزیگ در این زمینه توضیح داد که هرچند ما در فصل زمستان قرار داریم و طبیعتا شاهد خوابیدن زنبورهای عسل هستیم اما همچنان این کسب و کار جدید موفقیت آمیز بوده و ما قصد داریم در سال میلادی آینده آن را گسترش دهیم.
باید توجه کرد که ذخایر طبیعی که ما در اطراف کارخانه خود داریم بستر بسیار مناسبی برای رشد زنبورهای عسل بوده و می تواند شرایط ایده آلی را برای گشترش و سود آوری بیشتر این ابتکار فراهم بیاورد.