بوت اصلی‌ترین بخش از پوشاک زمستانی است که علاوه بر ایجاد گرما و محافظت از پا، تاثیر مهمی در خوش‌پوشی و ظاهر شما دارد. بوت‌ها مدل‌های متنوعی دارند که بسته به سلیقه، سبک پوشش و سن و سال شما انتخاب می‌شوند. برای انتخاب یک بوت زیبا و متناسب خوب است با پیشنهاد طراحان برای پاییز و زمستان امسال نیز آشنا شوید. 

1-اندازه بوت

یکی دو سال است بازار نیم‌بوت و بوت کوتاه داغ است و امسال هم یکی از پیشنهادهای طراحان به شما، نیم بوت است. نیم بوت انتخاب مناسبی برای خانم‌هایی است که راحتی را بر هر چیزی ترجیح می‌دهند.

بوت کوتاه

بوت بلند هم همچنان در بین طراحان و البته مردم طرفدار دارد و علاوه بر محافظت از پا تا زانو، ظاهر شما را جذاب‌تر می‌کند و برای مهمانی و قرار رسمی انتخاب مناسبی است.

بوت بلند

2- جنس بوت

چرم

یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین جنس‌های بوت، بوت چرم است. این بوت‌ها امسال هم در صدر پیشنهادهای طراحان هستند و در هر دو اندازه کوتاه و بلند انتخاب مناسبی برای کلاسیک پوشان است. بافت چرم بوت‌های امسال می‌تواند ساده باشد یا با طرح‌هایی از نقوش حیوانات.

بوت چرم

بوت چرم

جیر و مخمل

پارچه به کار رفته در ساخت بوت می‌تواند از جنس جیر یا مخل براق باشد. بوت مخمل سبکی متفاوت و نوستالژیک است.

بوت زنانه شیک

3- رنگ بوت

ترکیب مشکی سفید، قرمز یا زرشکی، زرد، قهوهای شتری، آبی و خاکستری پیشنهاد طراحان برای رنگ بوت به شما هستند. اگر دوست دارید بوت طرح‌دار بپوشید، طبق نظر طراحان بوت گل‌دار یا گلدوزی شده می‌تواند یک انتخاب منحصر به فرد و کمی کلاسیک باشد.

بوت رنگی

بوت رنگی

بوت رنگی

4- پاشنه و فرم بوت

یکی از مدل‌های پیشنهادی طراحان برای مدل پاشنه بوت پاشنه پهن و مستطیل شکل یا پاشنه مخروطی است. پاشنه چوبی، فانتزی، فلزی و سیلوئت نیز میان بوت‌های امسال دیده می‌شود. فرم اصلی بوت‌ها مستطیل شکل، نوک تیز و گرد و گاهی جلوباز است. بوت نوک تیز یادآور بوت‌های کابویی دهه 30 و 40 میلادی است!

بوت زنانه شیک

بوت زنانه

بوت زنانهبوت لژ و پاشنه‌دار پهن نیز از مدل‌های قدیمی است که دوباره به عرصه مد، بازگشته‌اند.

بوت زنانه

5- المان‌های فانتزی

گاهی طراحان با استفاده از المان‌های فانتزی مختلفی بوت‌ها را جذاب و منحصر به فرد می‌سازند. المان‌های فانتزی پیشنهادی طراحان برای بوت‌های امسال بند در قسمت جلو، پشت یا کنار بوت، تور، سگک، ریشه، منگوله و چین است.

بوت فانتزی

بوت زنانه فانتزی

بوت زنانه فانتزی

بوت زنانه فانتزی

بوت زنانه فانتزی