بازه قیمتی 40 تا 60 میلیون تومان این روزها پرفروشترین بخش بازار بهشمار میآید که تعداد معاملات بیشتری را نسبت به سایر ردهها به خود میبیند. از همین رو در این بخش شاهد تنوع زیادی در سگمنتهای مختلف هستیم که شامل خودروهای کارکرده و صفرکیلومتر میشود. خودروهای هاچبک این روزها از اهمیت زیادی میان جوانان برخوردار هستند که میتوان معروفترین آنها را پژو 206 دانست که از همان روزهای نخست عرضهاش تاکنون، آمار فروش بسیار خوی را از خود بهجا گذاشته است.
پژو 207 جدید
در سال 2009 بود که پژو تصمیم گرفت تا 206 را تحت یک فیس لیفت اساسی قرار داده و چهره قدیمی آن را به روز نگه دارد. این مدل فیس لیفت شده با نام 206 پلاس وارد بازار جهانی شد که نمای جلوی آن درست شبیه پژو 207 های بازار اروپا بوده و نمای عقب آن نیز با اینکه مشابه 207 نیست اما کمی با 206 متفاوت است. در ایران نیز این خودرو چندسالی تولید شد اما به دلیل تحریمها تولیدش متوقف شد. حال پس از گذشت چندسال دوباره شاهد عرضه این خودرو با ظاهری جدیدتر از سوی ایرانخودرو هستیم. همانطور که در گذشته 207 با دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک عرضه میشد، 207 جدید نیز از این رویه پیروی کرده و طیف وسیعتری از مشتریان را به خود اختصاص داده است.
پژو 207 جدید
از ویژگیهای این خودرو میتوان به چراغهای جدید جلو مجهز به چراغ روز LED، چراغهای جدید عقب، آینههای جانبی راهنمادار، سنسور و دوربین دنده عقب، سیستم مولتیمدیا 7 اینچی لمسی وپخش DVD و سیستم رهیاب، غربیلک فرمان طرح جدید به همراه کلیدهای کنترلی و کروزکنترل اشاره کرد. که همه اینها سبب شده تا قیمت این خودرو در بازار برای نسخه دنده دستی حدود 43 تا 45 میلیون تومان و برای نسخه اتوماتیک حدود 52 تا 54 میلیون تومان شود. اما مهمترین نکته در اینباره، رقبای سرسختی است که 207 پیشروی خود دارد.
رنو ساندرو گزینهای است که به دلیل کیفیت بالاتر و ایمنی بیشتر میتواند جایگزین 207 شود، اما از سوی دیگر امکانات بیشتر و ظاهر اسپرتتر، برگ برنده 207 نسبت به ساندرو بوده، همچنین چینیهایی نظیر برلیانس H320 و دانگفنگ H30 کراس، گزینههای دیگری هستند که میتوانند به رقابت با پژو 207 جدید ایرانخودرو بپردازند.
باید خاطرنشان کرد که بازار دستدوم پژو 207 و
رنو ساندرو به مراتب بهتر از برلیانس H320 و
H30 کراس بوده که این مورد میتواند برای مصرفکنندگان از اهمیت بالایی برخوردار باشد.