لطافت پوست دست، تناسب و مرتب بودن ناخن‌ها از جمله مواردی است که میزان توجه یک خانم به سلامت و زیبایی را نشان می‌دهد و موجب افزایش جذابیت ظاهری می‌شود. دانستن نکاتی برای مراقبت روزانه از دست و ناخن به شما کمک می‌کند تا دستان شما همیشه زیبا و لطیف باشند. در این مطلب 8 نکته مهم و تاثیرگذار برای مراقبت روزانه از دست و ناخن را به شما معرفی می‌کنیم.

1- ناخنها را  یکدست و هماهنگ کنید

اولین گام برای داشتن دست‌های زیبا، مرتب کردن و یک‌دست کردن ناخن است. شما می‌توانید با استفاده از سوهان ناخن، فرم و اندازه ناخن‌ها را یک دست کنید. این کار علاوه بر این که زیبایی دستان شما را افزایش می‌دهد، باعث هماهنگی و مرتب بودن ناخن‌هایتان می‌شود.

2- از روغن کوتیکول استفاده کنید

مصرف روغن کوتیکول باعث می‌شود خشکی پوست اطراف ناخن شما برطرف شود و حالت ریشه ریشه شدن اطراف ناخن شما، برطرف شود. روغن کوتیکول را هر شب دور تا دور ناخن بمالید و پوست اطراف ناخن را با حرکات دورانی ماساژ دهید تا روغن کاملاً جذب گردد. برای تاثیر بیشتر، بهتر است شب، قبل از خواب از این روغن استفاده کنید. استفاده از این محصول در نیمه دوم سال که هوا سرد و خشک است در طول روز نیز توصیه می‌شود.

3- محصولات مراقبت از ناخن را کم اهمیت ندانید

برای مراقبت از ناخن و جلوگیری از شکنندگی و زرد شدن می‌توانید با تهیه محصولات مراقبتی ناخن که در داروخانه یا فروشگاه‌های محصولات بهداشتی موجود است از ناخن‌های خود محافظت کنید. این روش همچنین برای کسانی که فرصت مانیکور کردن ندارند نیز مناسب است.

4- کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید 

استفاده مداوم از کرم مرطوب کننده باعث نرم و لطیف شدن دستان شما می‌شود و از خشک شدن دست و ناخن جلوگیری می‌کند. با این روش دست‌های شما همیشه زیبا و مرتب است و میزان مصرف آن به خشکی پوست، خشکی هوا، نوع فعالیت، سن و... بستگی دارد. 

5- شکل ناخن متناسب با سبک زندگی خود را پیدا کنید

اگر ورزش می‌کنید یا فعالیت‌هایی دارید که از دست زیاد استفاده می‌کنید بهتر است ناخن‌هایتان خیلی بلند نباشد تا آسیب نبیند و یکدست باشد. اگر فعالیت زیادی ندارید و اهل کار فیزیکی نیستید، می‌توانید به ناخن‌های بلند فکر کنید.

6- مناسب‌ترین رنگ لاک را انتخاب کنید

انتخاب رنگ لاک مناسب با رنگ پوست، سلیقه شخصی و فرم ناخن اهمیت بالایی دارد؛ چرا که به این روش می‌توانید دستان خود را زیباتر سازید.

7- ناخن نجوید

اگر عادت دارید ناخن بجوید، بهتر است با استفاده از راه‌های مناسب آن را درمان کنید. درمان این کار نه تنها باعث زیباتر شدن دست‌های شما می‌شود، بلکه موجب ترک یک عادت اشتباه نیز است. می‌توانید با استفاده از لاک تلخ، روان‌درمانی و دیگر راه‌ها از شر این مشکل خلاص شوید.

8- پس از لاک زدن این نکته را فراموش نکنید

استفاده از لایه محافظ یا همان Top coatپس از لاک زدن را فراموش نکنید. این کار علاوه بر این‌که موجب براق شدن و یک‌دست شدن لاک می‌شود، موجب افزایش دوام لاک نیز می‌شود.

لاک ناخن