ماهان شبکه ایرانیان

سفر به وحشتناک‌ترین جذابیت‌های گردشگری دنیا

حالا که بسیاری از مردم سراسر دنیا خودشان را برای جشن سالانه هالووین آماده می‌کنند، ترجیح دیدیم فهرستی از ترسناک‌ترین مقاصد گردشگری دنیا گرد آوریم تا اگر دلتان خواست و حوصله سفر داشتید، جشن هالووین را به معنای واقعی تجربه کنید!

سفر به وحشتناک‌ترین جذابیت‌های گردشگری دنیا

 حالا که بسیاری از مردم سراسر دنیا خودشان را برای جشن سالانه هالووین آماده می‌کنند، ترجیح دیدیم فهرستی از ترسناک‌ترین مقاصد گردشگری دنیا گرد آوریم تا اگر دلتان خواست و حوصله سفر داشتید، جشن هالووین را به معنای واقعی تجربه کنید!

 

قلعه لِپ، قلعه ارواح در ایرلند

گفته می‌شود قلعه لپ (Leap Castle) یکی از ساختمان‌های تاریخی در دنیاست که بیش از هر جای دیگر به تسخیر آن توسط اروح پلید و نیروهای ماورایی شیطانی شهرت دارد. در درون دیوارهای این قلعه چندین واقعه غم‌انگیز و خونبار تا کنون رخ داده است.

در مورد تاریخ ساخت برج اصلی گمانه‌زنی‌های متفاوتی وجود دارد؛ برخی معتقدند در قرن سیزدهم ساخته شده و برخی اواخر قرن پانزدهم را زمان ساخت این برج می‌دانند اما به احتمال زیاد 1250 سال پس از میلاد مسیح بوده است.

 

 

مردم قبیله اُبانون این قعله را ساخته و در ابتدا نام آن را Léim Uí Bhanáin گذاشته است که نام زمین حاصلخیز اطراف قلعه‌ای بوده است که قبیله ابانون در آنجا زندگی می‌کردند. این قلعه را در گذشته Leap of the O’Bannons هم می‌نامیدند.

 

کاتاکومب، گورستان زیرزمینی در پاریس

کاتاکومب گورستانی در زیر زمین است که بقایای جسد بیش از 6 میلیون نفر را در دل خود جای داده است.

این گورستان بر حسب قسمت‌های مختلف بدن بخش‌های مختلفی دارد؛ به این معنی که یک راهرو برای قفسه سینه وجود دارد و یک بخش جداگانه برای اسکلت‌های جمجمه.

 

جزیره عروسک‌ها در مکزیک

جزیره عروسک‌ها (Island of the Dolls) را به عنوان باغ شناور نیز می‌شناسند. مالک این باغ مردی به نام دون خولیان سانتانا بارِرا است که اهل آسونسیون پاراگوئه است. وی فرد منزوی و تنها بود که خودش را از دیگران پنهان می‌کرد و کمتر در مکان‌های عمومی حاضر می‌شد.

داستان‌ها حاکی از آن است که سال‌ها قبل سانتانا بارِرا جسد دختر کوچکی را در کانال آب پیدا کرد که به طرز مرموزی به قتل رسیده بود. او یک عروسک شناور نیز در همان نزدیکی‌ها پیدا کرد که به گمانش به آن دختر تعلق داشت. سپس، تصمیم می‌گیرد آن عروسک را به علامت احترام به دخترک بر درختی بیاویزد.

 

 

پس از این ماجرا، او مدام نجواها و صدای قدم‌هایی را می‌شنید و ضجه‌های آزاردهنده‌ای را در تاریکی و حتی در کلبه کوچکش به گوشش می‌رسید. او که ترس سراپایش را فرا گرفته بود، تصمیم می‌گیرد 50 سال باقی‌مانده از عمرش را در آنجا سپری کند و مدام عروسک‌های مختلفی را بر درختان آویزان کند؛ عروسک‌هایی که بعضی از آنها ناقص بودند و تکه‌هایی از بدنشان کنده شده بود. کم‌کم تمام این جزیره کوچک پر از عروسک شد زیرا این مرد سعی داشت با این کار روح ناآرام دخترکی که مدام در تاریکی ناله می‌کرد را تسکین دهد.

بارِرا در سال 2001 درگذشت و پس از مرگش، جسدش را درست همان‌جایی یافتند که جسد دخترک در 50 سال قبل پیدا شده بود.

 

قلعه پئوناری، قلعه دراکولا در رومانی

قلعه پئوناری در حدود قرن سیزدهم بود که ساخته شد. گفته می‌شود اینجا درست همان جایی است که اولین بار افسانه “دراکولا” شکل گرفته است.

این داستان یک افسانه است و برای خیلی‌ها ترکیب گیج‌کننده و پیچیده‌ای از حقیقت، تاریخ، افسانه و داستان به نظر می‌رسد زیرا پیچیدگی بین داستان دراکولا و تاریخ واقعی وِلاد سوم دراکولا که به ولادِ “به میخ‌کشنده” مشهور بود الهام‌بخش کتابی به همین نام شد.

 

آئوکیگاهارا، جنگل خودکشی در ژاپن

جنگل آئوکیگاهارا (Aokigahara forest) که یکی از ایده‌آل‌ترین مکان‌ها برای مردن است مشهورترین مکان دنیا برای خودکشی به شمار می‌رود. حتی در ورودی این جنگل به پرهیز از خودکشی هشدار داده شده است و مأموران امنیتی همیشه در این جنگل در جست‌وجوی اجساد جدید هستند.

روحانیون ژاپنی و آنهایی که علم ارتباط با ارواح را دارند بر این باورند که خودکشی‌هایی که در این جنگل رخ می‌دهد در دل درختان نفوذ می‌کند و رخدادهای ماوراءالطبیعه‌ای به وجود می‌آورند که باعث می‌شود بسیاری از افرادی که به عمق جنگل رفته‌اند نتوانند زنده از آنجا بیرون بروند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان